NAD vs. Harman Kardon - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    tviler på 890 og 690watt er riktig, særlig ikke i denne prisklassen.. ikke mye penger igjen i kretsene da...
    I spesifikasjonene til HK-forsterkeren står det:
    Power Requirement : AC 220-240V / 50Hz
    Power Consumption : 118W idle, 890W maximum (7 channels driven)

Det kan du finne på denne linken:
    harman/kardon

Noen som finner spesifikasjonene til NAD? Jeg synes andre merker er så dårlige til å oppgi slike spesifikasjoner... det er slike spesifikasjoner som viser hva forsterkeren er i stand til å levere fra strømforsyningen direkte. Kanskje mange utelater det med vilje? Til sammenlikning har Pioneer f.eks "bare" rundt 450w max i sine modeller. Disse synes jeg også er vesentlig mindre kraftige enn Harman sine når jeg har fått dem sammenliknet opp mot hverandre. Selvfølgelig kommer slike ting som kondensatorer inn, som kan hjelpe forsterkeren fra å få pusteproblemer, men dog... give me a REAL explosion

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer sine effekt målinger er visstnok gjennomsnittlig bruk. vsx-1015 har vel 480watt printet bakpå men den leverer 5x95watt kontinuerlig som vil si 475watt og det funker bare ikke med en strømforskyner på 480watt. Land nedover på kloden er ganske opptatt av watt forbruket på elektriske artikler da strøm er veldig dyrt, det kan ha noe med hvorfor bl.a pioneer gir disse målingene. Yamaha gjør også det såvitt jeg vet.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    I spesifikasjonene til HK-forsterkeren står det:
    Power Requirement : AC 220-240V / 50Hz
    Power Consumption : 118W idle, 890W maximum (7 channels driven)

Det kan du finne på denne linken:
    harman/kardon

Noen som finner spesifikasjonene til NAD? Jeg synes andre merker er så dårlige til å oppgi slike spesifikasjoner... det er slike spesifikasjoner som viser hva forsterkeren er i stand til å levere fra strømforsyningen direkte. Kanskje mange utelater det med vilje? Til sammenlikning har Pioneer f.eks "bare" rundt 450w max i sine modeller. Disse synes jeg også er vesentlig mindre kraftige enn Harman sine når jeg har fått dem sammenliknet opp mot hverandre. Selvfølgelig kommer slike ting som kondensatorer inn, som kan hjelpe forsterkeren fra å få pusteproblemer, men dog... give me a REAL explosion

De fleste andre oppgir bare gjennomsnitts effekt! Det er derfor hk'en er så mye høyere enn de andre..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Land nedover på kloden er ganske opptatt av watt forbruket på elektriske artikler da strøm er veldig dyrt
    Stemmer. Har sett en som ville ha en bra reciever, og kraftig, men måtte ikke bruke mye strøm...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •