Skal kjøre 2 stk passiv sub. Hva trenger jeg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøre 2 stk passiv sub. Hva trenger jeg?

Som nevnt i overskriften så har jeg 2 stk passive 10"ere (morel harmony sub 10). Har pr. idag en Yamaha RV-X750 reciver.

Hva trenger jeg for å kjøre disse 2 sub'ene? Finnes det surround recivere med mulighet for tilkobling av 2 stk passive sub'er? (Kunne tenkt meg å bytte ut Yamaha'en).

Noen som vet?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste er vel en ekkektforsterker med mulighet for nivåregulering. Jeg vet at noen eldre roteler har dette, men det kan hende disse er for lite futt i.

Alternativt kan du kjøpe subbforsterkere for å gjøre dem aktive, men da ser jeg nesten ikke poenget i å kjøpe passive subber.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuellt to monoblokker da...
    Men husk at det bør være ganske kraftige saker, for basser krever sitt av strøm.

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Recieveren din, og de fleste andre recievere har bare èn utgang for sub, men det løser du ganske enkelt med et Y-ledd. Angående de passive subbene dine må du ha et delefilter, f.eks. dette: Velkommen til L-Sound! og effektforsterker til subbene. En annen løsning er å kjøpe to dedikerte subforsterkere med innebygd delefiler og koble det til på den måten. Uansett vil ville løsninger fungere på samme måte som en aktiv sub, du har bare flytte elektronikken ut av høyttaleren.
    En enda lettere løsning kan være å kjøpe èn subforsterker, og paralell- eller seriekoble subbene på denne.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Recieveren din, og de fleste andre recievere har bare èn utgang for sub, men det løser du ganske enkelt med et Y-ledd. Angående de passive subbene dine må du ha et delefilter, f.eks. dette: Velkommen til L-Sound! og effektforsterker til subbene. En annen løsning er å kjøpe to dedikerte subforsterkere med innebygd delefiler og koble det til på den måten. Uansett vil ville løsninger fungere på samme måte som en aktiv sub, du har bare flytte elektronikken ut av høyttaleren.
    En enda lettere løsning kan være å kjøpe èn subforsterker, og paralell- eller seriekoble subbene på denne.
    Denne så jo virkelig lovende ut..
    Siden subsignalet ikke er fullt så krevende mht. kvaliteten på signalet ville jeg kanskje ha brukt en ok PA-forsterker?

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Denne så jo virkelig lovende ut..
    Siden subsignalet ikke er fullt så krevende mht. kvaliteten på signalet ville jeg kanskje ha brukt en ok PA-forsterker?
    Må huske at PA forsterkere ofte lager en del mer støy da..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •