oppdatere forsterker. Vil jeg merke forskjell?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

oppdatere forsterker. Vil jeg merke forskjell?

Har idag en Eltax avr - 800 surround forsterker som egentlig fyngerer helt greit har ellektforsterker på frontene og de andre krever ikke særlig. Men jeg vurdere å gå opp en klasse til En av Nad sine i 3-4tusen klassen. Vil jeg merke forskjell??

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det vil du gjøre mest sannsynlig! Ville sett på en Pioneer VSX 916 eller Denon AVR 1907 var jeg deg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil også tro du kommer til å merke forskjell. Aldri hørt eltax-forsterker da men.. Pioneer er et godt alternativ, mye for pengene der

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jøggi
    Har idag en Eltax avr - 800 surround forsterker som egentlig fyngerer helt greit har ellektforsterker på frontene og de andre krever ikke særlig. Men jeg vurdere å gå opp en klasse til En av Nad sine i 3-4tusen klassen. Vil jeg merke forskjell??
    Har selv hatt Eltax og jeg tror nok du vil merke bra forskjell.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Absolutt! Jeg har hørt Eltax, og er ikke imponert...

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en forsterker egentlig kjøpes dyrt nok?
    Neppe, med tanke på hva får igjen av kvalitetslyd fra komponenten.
    Men spranget fra Eltax (som tross alt er et billigprodukt), til noe bedre vil nok være ganske hørbart, uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes rimlige varianter fra Pioneer, Sony og Yamaha som er bra. Har selv en billig Sony som er helt ok.

Newcomer lenerd sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil merke en god forskjell med å bytte deg opp i reciever, selv ville jeg gått for en fint brukt en.
    For 3- 4000 vil du få en ok strømsterk som leverer alt på en mye bedre måte en din gamle Eltax.
    Lykke til med valg av ny reciever :-)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurder en Yamaha RXV659 i denne klassen, en strøken forsterker i forhold til prisen =)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har god erfaring med Denon. En AVR 1907 vil nok gjøre susen. Men som andre skriver her så er det flere gode alternativer. Og disse er nok mye bedre enn Eltax

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har effektforsterker ville jeg kjøpt en Denon reciever. De kan brukes som forforsterkere med meget godt resultat.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei skal du kjøpe deg ny forsterker/receiver så hold deg unna merker som Denon, H/K gå for merker som har stor konkurranse i markedet. Feks sony pioneer , yamaha. Mange tilbydere = stort prispress. Jeg har selv bestilt en Sony STR-DA5200ES hos AVSHOP, de skulle ha 7990 for den, veiledene(villedene) pris er rundt 14000. Hadde HIFIKLUBBEN hatt konkurranse på Denon ville prisen sansynligvis vært 30-40% lavere

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eribraa
    Hei skal du kjøpe deg ny forsterker/receiver så hold deg unna merker som Denon, H/K gå for merker som har stor konkurranse i markedet. Feks sony pioneer , yamaha. Mange tilbydere = stort prispress. Jeg har selv bestilt en Sony STR-DA5200ES hos AVSHOP, de skulle ha 7990 for den, veiledene(villedene) pris er rundt 14000. Hadde HIFIKLUBBEN hatt konkurranse på Denon ville prisen sansynligvis vært 30-40% lavere
    Hei. I prisklassen under 5000 kr har Denon AVR 2106 1.plass i "Hjemmekino"s kjøpeguide.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Å gunnen til at man skal holde seg unna Denon og HK er? Kun prisen eller har du andre argumenter?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva gjør den nevnte Sonyen bedre en f.eks H\K og Denon til samme pris?

H\K er helt klart et konkuranse utsatt produkt, det selges jo "overalt"..
    HiFiKlubben kan heller ikke prise som de vil, Denon gir overaskende mye godlyd for pengene, selv om det ikke er min personlige reciver favoritt!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Jøggi
    Åssen HT skal eventuelt den ny AVR drive da?

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel kanskje litt diffust svart? Denon og H/K selger jo som bare det. Det må jo være bra det da, med tanke på at det er så mange som har det også. Det vil jo mest sansynelig gå ned i pris det også. Det er bare snakk om et tidsspørsmål. Alt er jo dyrt i starten. Visst du skjønner hva jeg mener!:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •