Hva er normal temperatur på Denon 2807?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er normal temperatur på Denon 2807?

Etter noen dagers bruk av Denon 2807 så syns jeg den er mistenkelig varm.
    Selv om jeg ikke spiller musikk og den kun står på (-60db), så blir den utrolig varm. Den har over 15cm klaring over så luft er det nok av.

Er kanskje ikke noe å sammenligne med, men har holdt på med en del klasse A forsterkere til bil og en eldre surround forsterker fra JVC og de har aldri hatt så høy varmgang ved så lavt volum.

Er dette normalt på Denon forsterkere?

Per i dag så driver den 2 stk CM 4 (bi-amp) og en CMC center. B&W 601 kommer om ca 1 uke.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme har jeg erfart med min 3805.
    Jeg plager den med 4 ohms høyttalere, og etter en film eller to kan man nesten bruke den til varmluftsgrill :-D
    Og selv om den bare står på, blir den varmere enn noen annen forsterker jeg har hatt før.
    Men den tåler det tydeligvis!

Bare forsikre deg om god kjøling rundt den (min 10cm), ikke smart å stenge en varm forsterker inne i et trangt skap e.l.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Dette var rart. Min 2106 blir ikke nevneverdig varm, selv ikke etter en actionfilm med volumet på -10dB. Nå har riktignok min forsterker en halvmeter klaring oppover, i tillegg til flere meter på hver side.. Jeg kjører med 8 ohms høytalere, surr 6 ohm.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å la den stå på gulvet med 100% klaring til alle kanter (ivertfall over den). Hvis den fremdeles blir varm da spørs det om den ikke er defekt.

Har en 2105 selv. først hadde jeg en dvd spiller oppå, da ble den drit varm for ingenting.
    Så hadde jeg en hylle over som dekket ca halve forsterkeren resten sto fritt (det var fremdeles 15 cm klaring over hyllen) men den var ivertfall velidg godt ventilert. Nå ble den ganske varm men ikke "skummelt" varm.
    Nå står den med 100% klaring og nå er den ikke varm i hele tatt, selv ikke etter 2 filmer på høyt volum, den blir rett og slett ikke varm lenger.

Så mitt tips, sett den med 100% klaring hvis den fremdeles er veldig varm tror jeg det er noe galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene. Skal ta å dra den ut av hylla selv om den har 15 cm klaring oppover og det er ingen bakplate eller dør forran forsterkeren per dags dato.

Skal sette den på golvet med 100% klaring, slå den på og se om den blir varm ved -60db og ved høyere volumer.
    Kommer tilbake senere ang dette da jeg skal på In Flames konsert i morgen xD

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Yamaha RX-V4600 som før ble veldig varm, det var nesten så jeg trodde at den ville knele. Har ikke tenkt over dette før jeg leste denne tråden i dag. Nå har jeg erstattet "loaden" for fronthøyttalerene med egen effektforsterker - og nå er jeg ikke lenger plaget med mye varme fra receiveren. Med dette som bakgrunn tror jeg rett og slett det er den samlede lasten på receiveren som er årsak til den høye varmen.
    Merk, selv om jeg hadde en svært varm receiver merket jeg aldrig noen problemer med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lagt en føler oppe på forsterkeren for å se hva den viser (ute/inne termostat).
    Når har den lagt der en stundt og stabilisert seg på 50,4 Grader, desverre vet jeg ikke hvor langt denne termostaten går. Volumet er på -40db og eneste som går på høytalerne er bare noen stemmer fra en dokumentar.

Har ikke prøvd med høyt volum enda, men det kan jeg gjøre senere =)

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette når den står inni racket?
    Må si 50 grader hørtes veldig varmt ut, hadde ikke fyrt på noe mer ennå før du har funnet ut hva det er som er galt.
    15 cm klaring er egentlig ikke SÅ mye altså, har du prøvd å la den stå uten noe som helst rundt seg?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg tatt den ut og da måler den 47,4 grader. Altså falt 3 grader.
    Legger med et bilde som ser hvor jeg har målt.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ouch!

Da ville jeg ringt til HFk, dette må da være noe som er velidg galt.
    Kan umulig være normalt med så høye tempraturer.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvor mange grader går den i protect?
    Sitter å koser meg med Ambra på full fres her og plutselig kobla den ut. Lot den kjøle seg ned i noen min før jeg satte på igjen, funker greit nå men den er veldig varm.

Noen som kjenner temperaturgrensen?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, 15 måneder siden siste innlegg...en kandidat til topp-10 lista for årets bump?

Min 2807 har betraktelig mindre luft å boltre seg i, men blir ikke særlig varm.

Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Muffinman
    Hehe, 15 måneder siden siste innlegg...en kandidat til topp-10 lista for årets bump?

Min 2807 har betraktelig mindre luft å boltre seg i, men blir ikke særlig varm.
    Jeg søker alltid etter gamle tråder istedet for å lage en ny en for et enkelt spørsmål.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christiansk
    Jeg søker alltid etter gamle tråder istedet for å lage en ny en for et enkelt spørsmål.

Om flere hadde vært som deg, ville ikke forumet ha vært fullt av gjentakelsestråder.

STÅ PÅ!

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har svart i denne tråden før, da med Epos ELS-3 (4ohm) på min 3805.
    Nå har jeg byttet til 3806 og koblet opp mine Seas DIY (8ohm), og denne receiveren blir enda varmere?!

Jeg har biampet frontene, slik at 4 av kanalene er i drift. Og etter et par timers spilling i går på mellom -20 og -10 på volumkontrollen, begynte det å ose virkelig varmt av forsterkeren :shock:
    Jeg målte temperaturen ovenpå forsterkeren til 53gr. Den gikk riktignok ikke i protect, men den kjentes ut til å være varmere enn godt er!

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva som er "normaltemperatur" på Nad 372, synes min har blitt så varm i det siste, den er også minst 10 grader varmere på høyre side.:-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •