Ypao RK med yamaha og "Pure Direct"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ypao RK med yamaha og "Pure Direct"

Hei, eg lurer på noen små ting ang. RK med yamaha`s ypao...
    Etter å ha tatt RK så blir lyden bra men vist eg bruker Pure Direct som eg ofte gjør i musikk sammenheng så blir det litt forskjell i lyden an på hvor eg sitter.
    Eg veit eg kobler ut alt det digitale å slikt at det ikkje skal gå an å "Ødelegge" lyden som kommer ut men kutter den ut RK og når eg bruker pure direct?

Mvh

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker Pure Direct så tror jeg ikke den bruker RK. Synes imidlertid at musikk blir bedre med Pure Direct enn "2ch Stereo". Med 2ch Stereo blir det lett å høre hvor lyden kommer fra også, og det er vel ikke meninga?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for ett hurtig svar :-D
    Eg bruker stort sett bare pure direct når eg skal høre musikk (Vist eg har fest el noe slikt så kan det hende eg kjører 2ch stereo for å kunne justere litt på lyden :-D ) men som sakt så synest eg pure direct best når eg lytter til musikk å det var difor eg lurte på om RK hadde noen innvirkning på pure direct....

takker igjen for godt svar

Mvh

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pure direct eller Direct Stereo sender bare signalet fra inngangen direkte til høyttalerene uten å behandle det på noen måte (annet enn å forsterke det:-)). "2ch Stereo" bruker romkorreksjonen, og her det såvidt meg bekjent også mulig å få subben til å spille med under stereolytting, noe som ikke går i Pure Direct/Direct Stereo.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Hordaland
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja eg merker forskjell på pure direct å 2ch stereo, har stillt inn men RK på god plassen min i sofaen slik at eg får skikkelig lyd når eg ser film sitter eg på samme plassen å hører på musikk så er lyden litt mer "midt stillt" i front vist eg bruker 2ch stereo enn pure direct (god plassen er da vel å merke ikke helt 100% i senter av lerret)....
    Eg bruker for det meste pure direct når eg nyter musikk, synest lyden er mye betre når den ikkje går gjennom mye annet styr før den kommer ut..

Sere dere har yamaha receiver begge 2, er dere like fornøyd som meg? :P

lurer også på om det går an å lagre forskjellige autosetup på RX-V657? har en tidligere tråd om dette men har linksom ikkje kommet flere svar på den http://avforum.no/forum/kalibrering-...a-rx-v657.html

MVH

Newcomer erikk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jaws
    Sere dere har yamaha receiver begge 2, er dere like fornøyd som meg? :P

lurer også på om det går an å lagre forskjellige autosetup på RX-V657? har en tidligere tråd om dette men har linksom ikkje kommet flere svar på den http://avforum.no/forum/kalibrering-...a-rx-v657.html

MVH
    Er fornøyd med receiveren ja, men den begynner å bli gammel nå og ønsker meg en med HDMI dersom jeg skulle oppgradere... og gjerne en med mer kraft da mine høyttalere er ganske kresne.

Dette har faktisk jeg lurt på og... ser det finnes ulike minne-nummer i receiveren, og at du kan slå på og av memory-guard, men har ikke helt forstått om det er slik at jeg kan lagre ulike sweet-spots på ulike innstillinger og så bytte mellom de alt etter hvor jeg faller i sofaen... Nå er det en stund siden jeg fikk receiveren, så må innrømme at bruksanvisningen er gjemt et stykke ned i skuffa... kanskje det finnes svar der.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •