NAD T742 og klikkelyd på pre-out?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T742 og klikkelyd på pre-out?

Hei.

Er det noen der ute som har kjøpt en slik forsterker, og bruker denne opp mot en effektforsterker av noe slag?

Jeg fikk min T742 til jul, og vil bruke min Electrocompaniet ECI-1 som effektforsterker på fronsettet og NAD'en på senter og bak. Og det funker jo greit. Jeg har ikke sub-woofer... Ennå..

Men når jeg bytter kilde, eller sourround modus på NAD'en, så kommer det en litt ekkel klikkelyd i fronthøyttalerne.

Jeg har snakket med Hi-Fi Klubben og de mener det ikke skal være slik, men kan allikvel ikke finne noen interne dokumenter som sier noe om dette.

Så nå må jeg prøve alt. kilder for å høre om noen andre opplever dette som et problem?

Mvh,
    Glenn Ø.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD-en skal jo i prinsippet mute utgangene ved slike skiftinger. Kommer det ett klikk hver gang du skifter eller to? Er det kraftige klikk du hører? Er de avhengig av volumet på NAD-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hver gang jeg skifter.
    Jeg husker ikke om det spiller noen rolle på volumet på NAD'en. Men det spiller en rolle med volumet på ECI-1. Siden denne ikke har noen egen direkte Pre-amp-in inngang, må jeg ta lyden inn via AUX på ECI-1.

Glenn

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kommer det ett eller 2 klikk hver gang du skifter?

Kan du teste om det er forskjell på hvordan volumet står på NAD-en?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men kommer det ett eller 2 klikk hver gang du skifter?

Kan du teste om det er forskjell på hvordan volumet står på NAD-en?
    Det kommer kun 1 klikk, og dersom jeg skifter veldig kjapt (noe man ikke gjør normalt) kommer det ingen klikk.

Det er ingen forskjell på volumet.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan tyde på at det er svært høy impedans i EC-1.

Jeg tror NAD-en har et øyeblikk der den ikke har noen kilde innkoblet i det du skifter. Du kan forsøke å splitte en signalkabel (en billig en) og lodde en motstand på 10 kOhm mellom skjerm og signalleder uten å bryte noen av disse. Det vil trolig ikke fjerne klikket, men dempe det. Det er ingen fare for utstyret eller garantien på utstyret da dette er en helt normal og kurant belastning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...er ingen fare for utstyret eller garantien på utstyret da dette er en helt normal og kurant belastning.
    Dette frister nok ikke så veldig... Jeg er ikke elektronikkyndig på det planet der. Har lodda en del i min tid, men ikke noe pålodding av motstander på en kabel...

Så dersom Hi-Fi klubben sier at de kan ta forsterkeren inn på serivce for dette, så finner de nok ingen feil, fordi "feilen" like greit kan ligge i ECI-1? Jeg bør heller sende denne vek, og få den modifisert så den får skikkelig linje-inn?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den loddingen var mer tenkt for å teste om problemet lå der.

Jeg ser forresten en annen mulighet: Dersom NAD-en har en elektronisk omskifter skal den mute signalet mellom hver gang den skifter. Antakelig kan øyeblikket da denne mutingen opphører være årsaken til klikket. Koble en helt enkel kabel mellom signaljord på NADen og signaljord på EC-en. Mål deretter på +ene om det er spenningsforskjell (DC). Dersom det er det kan det godt skyldes en feiljustering i NAD-en, men den kan like gjerne forårsakes av EC-en. I begge tilfeller bør den respektive forsterkeren på service.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    like gjerne forårsakes av EC-en. I begge tilfeller bør den respektive forsterkeren på service.
    Dette bør vel egentlig Hi-Fi klubben finne ut for meg, siden jeg fikk forsterkeren til jul, og det er garanti og full pakke. Jeg har også sagt om feilen innen de 10d med full returrett og Hi-Fi klubben har.

Men en annen ting... Jeg sikler veldig på om jeg rett og slett skal oppgradere meg til en T753 istedet?

Jeg tror kanskje jeg kunne klare meg uten ECI-1 da, og bare ha en forsterker?

Glenn

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T752 ja, det er en kraftpakke, kombiner den med 272 på pre-out, da blir det morro og se film. Iallefall i budsjett klassen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er T753 jeg tenker på. Den har 6x70W, og full 6.1 lyd.

T752 har gått ut av produksjon har jeg fått høre.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •