NAD Sterio power ampifier 2200

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face NAD Sterio power ampifier 2200

Hallo!

mye er en nad 2200 amplifier verdt ?`
    en som selger en brukt, men bare lurte på sånn cirka..
    åssen er lyden, effekten , kvalitetet osv og om det er noe å satse på?? er jo nokså gamle nå men :S ...

Jeg har en NAD Sterio power ampifier 2200 fra før av men har lyst på en til.. den jeg har er dessverre defekt , men har lyst til å fikse den samt kjøpe den ande brukt og brokoble dem..( en på hver høytaler )

så skal de brukes et par proson hfc på 300 w 4 ohm.. blir det noe bra, høy god bass osv da ?

Takker får svar

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde enn NAD 2150 for ca. 2 år siden.
    Meget god forsterker til sitt bruk.
    2200 er nok hakke vasere! men jeg ville ikke gi mer 2 tusen lapper.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke kjør forsterkerne på 4ohms proson høyttalere mens de er brokoblet, da tror jeg du kjapt sitter med to defekte NAD 2200 :roll:

Men du kan biampe :-D Det gir nok økt effekt det også.

A

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å være ufin, eller kuppe tråden, litt off topic:
    Vær så snill, det heter stereo og ikke sterio.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og bladde i en gammel avis fra Hifiklubben for en tid siden, og der var nypris på 2100 kr. 2795,-. 2200 mer en smule større, men det er jo relativt gamle amper det er snakk om... Produsert fra 1989...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benyttet 2200 på diverse høyttalere, bla CW DC12 og B&W Matrix 803 SII.

Forsterkeren er relativt kraftig og med grei kontroll i bassen. Lydkvaliteten ellers er heller lite å skrive hjem om . Hard mellomtone, dårlig oppløst diskant, generelt litt slitsom og lite musikalsk. Byttet den ut med Parasound HCA 1200II som var lysår bedre på alle parametre.

Grei til fest, men dårlig lydkvalitet etter dagens standard.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Ikke for å være ufin, eller kuppe tråden, litt off topic:
    Vær så snill, det heter stereo og ikke sterio.

Jaja,,, Vet jo det! bare gadd ikke bytte det.... heller kom med en mening, en å bare skriver får å skrive.. det gjore du i den andre topicen min å, starta en diskusjon.

MEN nok om det...

et spørsmål ... offer ikke ikke brokoble en forsterker på hver av høytalerne ???

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    et spørsmål ... offer ikke ikke brokoble en forsterker på hver av høytalerne ???
    Den kan få problemer fordi den da "ser" en impedans på 2ohm fra hver utgang. Kan bli hardtt for forsterkeren dersom du spiller høyt lenge med tanke på varmeutvikling osv.

Når det er sagt har junior her brukt en 3100 (2100 med pre) brokoblet for å drive en sub, og det gikk etter forholdene bra :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Den kan få problemer fordi den da "ser" en impedans på 2ohm fra hver utgang. Kan bli hardtt for forsterkeren dersom du spiller høyt lenge med tanke på varmeutvikling osv.

Når det er sagt har junior her brukt en 3100 (2100 med pre) brokoblet for å drive en sub, og det gikk etter forholdene bra :-)
    effekt med biampe da ?
    og hva er det ... forklart lett ?

så litt på

men har ikke så mye errfaring innen forstekere osv...
    er Rotel et bra merke ??
    bra effekt til å drive min proson hfc ?? god bass, dynamikk , osv ??????

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effekt med biampe da ?
    og hva er det ... forklart lett ?

så litt på

dette : FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

men har ikke så mye errfaring innen forstekere osv...
    er Rotel et bra merke ??
    bra effekt til å drive min proson hfc ?? god bass, dynamikk , osv ??????
    Rotelen du sikter til her er et skikkelig knallprodukt som veldig mange på avforum har godord å si om. Det er mange som har vært innom denne forsterkeren (og såvidt meg bekjent kun solgt fordi de ville ha noe enda bedre, og dyrere)

Jeg har selv hatt en RMB-1075 som er en 5x125W som drev to B&W 603s2 med det de kunne hamle opp med.

Til 3500 er det et knall-kjøp. Jeg garanterer deg herved at om du ikke liker den så får du den solgt igjen for minst det samme som du ga for den. Disse forsterkerene har et rykte på seg for å holde seg godt i pris.

Jeg tapte kun lommerusk på å ha RMB-1075 i noen måneder, og det var høy aktivitet når jeg la den ut for salg.
    Det samme gjaldt for så vidt NAD-218THX som jeg også hadde en stund. Den kjøpte jeg for 2000,- og solgte for 6000,-. Makan til interesse...

DrE

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Rotelen så jo lekker ut, og det er gode forsterkere.
    Hadde jeg bare hatt penger...

Med biamping kan du ha en kanal til bass og en til mellomtone/diskant.
    Da får hver kanal bare en ting "å stri med", litt mer kontroll.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Rotelen så jo lekker ut, og det er gode forsterkere.
    Hadde jeg bare hatt penger...

Med biamping kan du ha en kanal til bass og en til mellomtone/diskant.
    Da får hver kanal bare en ting "å stri med", litt mer kontroll.

ok, takker å bukker, men tilbake til rotel'n finnes det noe bedre i den prisklassen (3500 ) brukt...????
    får vel kanskje ta ut noen penger av banken

men åssen vil rotelen og den cd\dvd spillern som er på med i 5500 spille ??
    jeg har et par proson hfc 300 w 4ohm..med 2x10 tommer i hver kasse..
    og hva er det av muligheter får å koble min zahry dsw subforsterker i sammen men rotel'n evt ????

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter du lenge nok kan det hende du finner noe, men som sagt, hadde jeg hatt pengene ville jeg ha kjøpt den selv tror jeg. Det er jo samme merke DVD spiller, så jeg regner med at de passer sammen. Du trenger jo en forforsterker i tillegg også, men det har du sikkert siden du har 2200 fra før?

I forhold til NAD forsterkeren det er snakk om tror jeg den er noen hakk hvassere, for ikke å snakke om nyere. LØP Å KJØP!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leter du lenge nok kan det hende du finner noe, men som sagt, hadde jeg hatt pengene ville jeg ha kjøpt den selv tror jeg. Det er jo samme merke DVD spiller, så jeg regner med at de passer sammen. Du trenger jo en forforsterker i tillegg også, men det har du sikkert siden du har 2200 fra før?

I forhold til NAD forsterkeren det er snakk om tror jeg den er noen hakk hvassere, for ikke å snakke om nyere. LØP Å KJØP!!!
    forforsteker har jeg ikke kunne en defekt nad 220 hvis du leser .. som jeg har lyst til å fikse

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forforsteker har jeg ikke kunne en defekt nad 220 hvis du leser .. som jeg har lyst til å fikse
    Regnet med at du hadde en forforsterker siden du hadde en effekt. Lett å anta ting. Dersom det ikke er volumkontroll i en eller annen form på CD spolleren bør du ha en foforsterker i alle tilfelle. Går noen rimelige Rotel på finn.no for ca. 800,- - 1000,-. Mener de heter RC971 og RC 972, henholdsvis uten og med fjernkontroll.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja,,, Vet jo det! bare gadd ikke bytte det.... heller kom med en mening, en å bare skriver får å skrive.. det gjore du i den andre topicen min å, starta en diskusjon.

MEN nok om det...

Hvis du skriver sterio som tråd overskirft tror alle at du tror det skrives slik, og tar deg mindre seriøs. Hvis man har en interessant og ikke minst rikitg topic er det lettere å få et bedre svar, og kanskje flere forskjellige meninger!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går noen rimelige Rotel på finn.no for ca. 8000,- - 1000,-. Mener de heter RC971 og RC 972, henholdsvis uten og med fjernkontroll.
    I second that! Har hatt RC972 og den gikk for litt under 1000-lappen til nestemann. Det finnes sikkert bedre forforsterkere der ute, men denne gjorde jobben hjemme hos meg i alle fall.

DrE

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Hvis du skriver sterio som tråd overskirft tror alle at du tror det skrives slik, og tar deg mindre seriøs. Hvis man har en interessant og ikke minst rikitg topic er det lettere å få et bedre svar, og kanskje flere forskjellige meninger!

Selv synes jeg korrekt eller ikke korrekt staving ikke gjør så mye med tittelen.. Hovedsaken er hvorvidt jeg har noe å bidra med, for å besvare den.. Hvis en bare skal ha korrekt norsk her, så vi blir tatt alvorlig, så synes jeg at dette påvirker forumet. Da er det en del av oss som kan regne med å ikke bli hørt på. Slik som jeg som har lese og skrive vansker... Jeg er glad for at jeg hittil har blitt besvart med verdighet og ikke har fått noen korrekturretteleser hengene over meg...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Selv synes jeg korrekt eller ikke korrekt staving ikke gjør så mye med tittelen.. Hovedsaken er hvorvidt jeg har noe å bidra med, for å besvare den.. Hvis en bare skal ha korrekt norsk her, så vi blir tatt alvorlig, så synes jeg at dette påvirker forumet. Da er det en del av oss som kan regne med å ikke bli hørt på. Slik som jeg som har lese og skrive vansker... Jeg er glad for at jeg hittil har blitt besvart med verdighet og ikke har fått noen korrekturretteleser hengene over meg...
    Jeg sier ikke at alt skal være riktig, men nå dreier dette forumet seg om hjemmekino og Stereo Og ikke sterio og jemesjino.. og samme med ampifier..som trådstarter skriver.. det heter amplifier. Skal man forvente noe her bør man legge litt tid i hva man skriver, jeg snakker ikke om korret norsk, Men tror du at du får solgt bilden din hvis det står Hånda eller Bmv i annonsen? Dette var ikke ment som kritikk til trådstarter så er ikke nødvendig med en til skrive diskusjon, men kun som hjelp. Det tar 2 sek og endre topicen og 1.inlegget.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg sier ikke at alt skal være riktig, men nå dreier dette forumet seg om hjemmekino og Stereo Og ikke sterio og jemesjino.. og samme med ampifier..som trådstarter skriver.. det heter amplifier. Skal man forvente noe her bør man legge litt tid i hva man skriver, jeg snakker ikke om korret norsk, Men tror du at du får solgt bilden din hvis det står Hånda eller Bmv i annonsen? Dette var ikke ment som kritikk til trådstarter så er ikke nødvendig med en til skrive diskusjon, men kun som hjelp. Det tar 2 sek og endre topicen og 1.inlegget.
    Selv om jeg til en viss grad er enig, og av og til lurer på om yngre generasjoner er helt mongo når jeg ser mye av det de skriver (både setningsoppbygning og staving), syns jeg man heller kan ignorere det hvis man irriterer seg til de grader at man ikke føler seg istand til å svare på en tråd uten å kritisere enkeltes skrivefeil. Ofte vet man jo ikke om den som har en litt haltende skrivestil lider av dysleksi eller bare er sløv. Og de som har skrivevansker syns sikkert ikke det er veldig kult at de ikke kan diskutere hobbyen sin engang uten å ha rettefrøkener hengende over alt de skriver.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •