Lyd fra pc

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Lyd fra pc

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lyd fra pc

MP3 er jo som sagt ikkje det beste, men er vel det letteste og greieste på gutteromme. Men eg har lyst til å spille noe annet en mp3 og har ikkje cd spiller så lurte på hvordan det bir viss jeg kjører cd i datan? eller legger musikken fra cd'n over på datan? får jeg bedre lyd av dette?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Bruk det du har.

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs jo veldig på hvilket anlegg, hvordan du kjører lyden fra pcn og hvordan ørene dine er. Nå er vel jblfan litt vel bastant her.

Kjører du analogt fra pcn har du ikke så mye å hente, men jeg merker ihvertfall forskjell på dålig mp3 kontra bra mp3, da med digital ut fra pc. På litt volum ( varierende fra låt til låt ) så mener jeg også at jeg hører forskjell på mp3 og flac også. Flac er da lossless format rippet og komprimert fra cd.

Så med andre ord, du kan ha noe å hente, men du oppgir ikke hva slags utstyr du bruker dette på heller, så for alt jeg vet du bruker du kanskje ørepropper du har fått i posten

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For og si det enkelt.
    Lyd (eller kilde uansett) blir aldri bedre en orginalen.
    Allt avhenger av hvor nøye du er på detaljer i lyden osv. Kvaliteten på integrerte lydkort er _alltid_ en stor skuffelse ,så hvis du vil ha kvalitet kjøper du _enten_ ett nytt lydkort ,eller investerer i en ekstern dvd eller cd spiller.

Hvis du derimot har et godt lydkort (x-fi extreme music foreksempel) har du et godt nok kort , du kan da enten rippe cd'ne i flac eller waw (merk ; waw tar stor plass og er egentlig bortkastet med mindre du har stooor hardisk. Flac derimot er tillnærmet like god kvalitet som waw og tar mye mindre plass)

Mp3 er vel kanskje det mest brukte formatet ,egentlig er det grei nok kvalitet så lenge ikke bitraten kommer under 256kbps

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

integrert

Har integrert lyd kort. skal kjøpe meg en hk 970 og har cv cls 10. kanskje ikkje så god lyd i disse da men vil nå ha maks ut av disse. uten å bruke masse penger. Men kan jo skaffe meg en gammel cd spiller? er vel kanskje det beste?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    finner nesten ingen sanger i lisa mi som har over 192 kbps. og det jeg har kopiert fra cd er på 128 kbps

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Lars J sier så bør de være på mer enn 256kbps.

Har du masse CD'er så kan en cd spiller være saken for deg, men selv så syns jeg det er greit å spille alt fra pcn. Kjøpte meg bare et Creative lydkort med spdif ut, og det funker veldig bra. Mange sier du hører forskjell på lydkortene, men for min del er dette mer enn bra nok. Kostet meg vel 5-600,- for et år siden eller noe.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merket du mye forskjell når du kjøpte deg et nyt lydkort? Har vel egentli ikkje så mange cd plater, men kan vere greit å ha en cd spiller alikevel. Er jo vanskli å finne ut hvordan kvaliteten er før en laster ned og da.. men men..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er like stor forskjell på lydkort som på cdspillere, minst.
    leste om en på hifisentralen som kjøpte et LYNX lydkort til 7k som ifølge han spilte langt bedre enn bechmark dac1 til 10k som blandt annet har fått 10 av 10 i lydogbilde og andre steder...
    her er gode lydkort. Procom Music

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening vil du høre et kraftig løft i lydkvaliteten fra pcn så lenge du skaffer deg et kort med digital ut. Samme om det koster 500,- eller 7000,-. Nå er det selvsagt forskjell på de, men spørsmålet er om det er verdt det og om elektronikken ellers er såpass fin at du får utbytte av det.

Du kan jo kjøpe en cd spiller til 20 000,- men spørsmålet er vel om det egentlig er nødvendig? Nå vet jeg det finnes langt bedre lydkort enn det jeg sitter med selv. Bare du kommer deg opp i prisklassen 1000-2000,- så skal de være langt bedre. Men foreløpig har jeg en del å hente i receiver og annet utstyr

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    187
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uaktuelt å bruke flere tusenlapper på det. men kanskje det blir et til rund kroner. får se hva det blir til

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann
    Her har jeg et kort som er mange ganger bedre en ditt integrerte, koster ikke så mye heller. Å ja -du hører forskjell på lydkort til 50kr å et kort til omkring 1k.

-Var jeg deg ville jeg satset på dette: Lydkort - Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic - Finn beste pris hos Prisguide.no ,regner med du vil bli fornøyd.

Lykke til!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    digital ut? han skal bruke en integrert stereoforsterker.
    kan sterkt anbefale EMU 1212m til 1500kr fra procom, en bedre kilde får du ikke til denne prisen. for en integrert cdspiller i samme klasse må du minst doble, kanskje tredoble prisen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •