HK AVR245 vs Onkyo TX-SR674 ++

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HK AVR245 vs Onkyo TX-SR674 ++

Skal nå endelig kjøpe hjemmekinoanlegg! Har landet på Hitachi PJ-TX300 som projektor, og vurderer AudioPro Evo høyttalere. Men - receiver? Ønsker en HDMI-klar receiver som kan konvertere analoge videosignaler til HDMI. Må kunne fungere også som stereoforsterker (musikk). Har sett på DENON AVR-2807 og Onkyo TX-SR674. Men så leste jeg at HK AVR245 er på trappene i samme prisklasse.

Hva kan dere anbefale? plusser og minuser med de tre?

Med det samme - noen som har erfaringer med Hitatchi DVD HDD opptakere (S253E eller S163E)? Vil dette være gode CD-spillere (musikk) dersom de kobles mot receiveren via HDMI, eller burde jeg valgt å kjøpe inn en egen CD-spiller i tillegg til en DVD HDD spiller?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som kjenner disse receiverene?

Noen som har erfaring med Onkyo SR674 eller DENON AVR-2807 :?: ? Antar at ingen kjenner HK AVR245 siden den ikke er i salg ennå, men: Kan noen si noe generelt om kvaliteten på HK ifht Onkyo og Denon? Spørsmålet mitt blir om det er lurt å vente til H/K AVR245 (se: Lyd og Bilde : Ny receiver fra H/K) kommer i salg...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen?

Ingen som kan si noe om H/K vs. Onkyo vs. Denon recivere :?:?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dessverre ikke så mye konstruktivt å komme med, annet enn du kan vel vente mer en 4 timer på svar ... kommer sikkert litt svar etterhvert...

kjenner ikke til nevnte modeller selv, men er kjempefornøyd med H/K. Denon er for meg helt ok, receiverene til Onkyo kjenner jeg ikke til, annet enn ved positiv lesing i dvd & hjemmekino bladet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk skal du ha, Mori - jeg skal smøre meg litt med tålmodighet :-D Blir litt ivrig sånn rett før en tar steget og blar frem kredittkortet...

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det kom ikke så mye svar til deg ser det ut til...

har egentlig ikke nok erfaring med andre merker enn H/K til å uttale meg. denon har jeg flere kompiser som har og lyden er fin for all del, men savner punshen i H/K
    Onkyo, har jeg som nevt lest mye bra om, det ser ut som receiverane til onkyo bare blir bedre og bedre. jeg er iallfall meget godt fornøy med H/K og kommer nok ikke til å prøve noe annet på en stund iallefall... jeg bare elsker lydsignaturen til H/K kompinert med mine dali

en enkel å grei konklusjon er etter mitt hode: samme hvem av disse 3 du velger kommer du til å bli fornøyd.

DVD opptagere har jeg 0 erfaring med ...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det virker som om folka her er litt leie av å svare på disse spørsmålene om hvilken receiver i prisklassen <10000 man skal kjøpe. Hvis du søker litt så finner du masse poster med samme spm som deg, men de fleste tror jeg dreier seg om Pioneer, Denon, Yamaha og til en viss grad HK. Det er veldig få som skriver om Onkyo som du lurer på og Marantz som jeg lurer på. Det skal visstnok ha noe å gjøre med at hvertfall importøren av Onkyo tar seg veldig godt betalt.
    Jeg kan heller ikke svare deg, men vet at HK240 vant en gruppetest i Lyd og Bilde for ikke lenge siden. Kan aldri tenke meg at 245 blir revolusjonerende mye bedre, det er en grense for hva de putter i forsterkere i den prisklassen. Onkyo 674 ser veldig spennende ut på papiret og bilder, og den ser ikke ille ut i virkeligheten(men har ikke hørt på den).
    Uansett, det du kan gjøre er å søke litt rundt på svenske forum, hvor det skrives en del om de. Jeg har hvertfall fått mye god info fra forumet på Minhembio.com - Mötesplatsen för hembio- och hifi-entusiaster.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh, tar seg godt betalt?
    604 fikk vel karakter 6 i siste dvd&hjemmekino om det skulle bety noe, den har samme forsterkertrinn som 674.
    uansett er marginene mellom ulike merker nå så liten at det nesten ikke spiller noen rolle hva du kjøper!
    enten passer den sammen med høyttalerene eller ikke. du klarer ikke velge en onkyo marantz hk osv som låter betydelig dårligere enn resten, f.eks denon.
    eneste grunnen til at folk tror denon er stort og bra er fordi det har blitt solgt av hifiklubben i alle år, hadde onkyo blitt solgt der ville dette merket blitt debattert isteden...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVR 245 blir visst helt lik 240 bare med HDMI-switch og oppskalering til komponent. Jo, og multirom!! (heia google)

AVR 340 ble nettopp testet på www.audiophile.no. AVR340 er forholdvis identisk som AVR240, bortsett fra en litt nedskalert strømforsyning og en del andre funksjonsmessige ting som ikke påvirker lyden.

Hva med designet da.. hvem synes du ser tøffest ut?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    eh, tar seg godt betalt?
    Ja, jeg syns de(Mono) tar seg godt betalt. Skal ikke Onkyo 674 konkurrere med Denon 2106, Yamaha 659 osv?
    Jeg er enig i at hifiklubben dominerer hvilke merker som selges til hvermannsen som skal ha hjemmekino. Hadde de, som du sier, solgt Onkyo, ville vi ikke sett halvparten så mange tråder her inne om Denon.

Edit: Lang tråd om Onkyo 674 her.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen som tar seg godt betalt her i landet er det hifiklubben, de har både import og salg av nesten alt de selger. med langt bedre innpriser enn de fleste, og nekter å gi rabatt. salg har de omtrent aldri!.

ser forøvrig at centerkjeden har slått av 2000kr allerede på nye hk 340. gå for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk

Hva med designet da.. hvem synes du ser tøffest ut?
    Definitivt H/K AVR245 !! Dersom den har samme oppskaleringsmulighet og 7 kanaler eller en ekstra linje ut (trenger en ekstra til to ekstra høyttalere) så er den definitivt verd å vente på!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

H/k Avr245

Fikk nettopp spesifikasjonene fra www.harman-neby.no på H/K AVR245.

For meg (nybegynner!) ser det ut som om AVR245 ikke kan oppskalere video til HDMI ==> må da ha flere kabler til projektoren. Stemmer dette - for dere som kan lese slike spesifikasjoner?

I så fall kan den vel ikke helt konkurrere med Onkyo'en..

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt onkyoen du nevner mot en hk avr 435 reciver, om onkyoen er bedre eller ei kommer ann på hva en liker, onkyoen er mye kjappere med bassen og det er mer detaljer oppover i registeret enn hos hk, men hk klemmer til med mye mer bass enn onkyoen på de fleste områder.

jeg hadde gått for onkyoen hadde jeg vært deg.

onkyoen har også noe sånn at den oppskalerer alle bilde signaler du sender til den elns, så vil tro du kan få et bra bilde med denne. men denne delen har jeg veldig lite greie på.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av E.T.
    Fikk nettopp spesifikasjonene fra www.harman-neby.no på H/K AVR245.

For meg (nybegynner!) ser det ut som om AVR245 ikke kan oppskalere video til HDMI ==> må da ha flere kabler til projektoren. Stemmer dette - for dere som kan lese slike spesifikasjoner?

I så fall kan den vel ikke helt konkurrere med Onkyo'en..
    AVR245 kan ikke oppskalere til HDMI, kun til komponent.
    Men husk at hvis du baserer valget av forsterker BARE på om den kan oppskalere til HDMI, så kan du gå på en smell... i gamle dager var det kult med masse kabler! hva har skjedd? hehe...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    AVR245 kan ikke oppskalere til HDMI, kun til komponent.
    Men husk at hvis du baserer valget av forsterker BARE på om den kan oppskalere til HDMI, så kan du gå på en smell... i gamle dager var det kult med masse kabler! hva har skjedd? hehe...
    Er dette med oppskalering til HDMI noe helt nytt?? Hvis så er tilfelle kan det sikkert være barnesykdommer med det. Kvaliteten på sluttsignalet blir jo ikke bedre enn programvaren og komponentene i receiveren som håndterer oppskaleringen... Men kablingsmessig høres det jo supert ut - slippe å ha mange kablet til pj'en. Mener du/dere at det heller vil være lurt å vente med å hoppe på "oppskaleringsproduktene":???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ekstra ledd i kildesignalet er jo alltid potensielle farer for at noe skjærer seg. Oppskalering til HDMI er noe som til nå har vært forbeholdt dyrere modeller. Man ser det nok på de billigere etterhvert også. Man kan vente til man blir grønn dersom man skal vente på noe nytt eller bedre hele tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tx-sr674

Hei

Jeg er vel litt sent ute med et svar her, men jeg har hatt Onkyoen i hus et par uker. Har den koplet sammen med høyttalerne KEF2005.2. Veldig fornøyd nå, men det tok litt tid å sette den opp skikkelig (er nybegynner...) Hadde tidligere bare vanlig TV-lyd (riktignok fra en ok TV), og det er utrolig tilfredsstillende å høre detaljer i filmer og TV-reklamer jeg ikke var i nærheten av å høre tidligere.

Har egentlig bare ett aber:
    Kjørte i utgangspunktet HDMI fra DVD-spilleren (Samsung HR725) til receiver, og videre til projektor. Etter et par dager gikk jeg over til å kjøre HDMI direkte fra DVD til projektor og digital koax fra dvd til receiver.

Grunnen var at når jeg så på dvd-materiale som var bygget opp av flere "kutt" (som f.eks. "slettede scener - se alle") så trodde projektoren at bildekilden ble borte hver gang spilleren gikk fra ett kutt til et annet (ikke på kapitler i selve filmen, sef). Resultatet var da at projektoren viste blå-skjerm i ca. ett sekund mellom hver slettede scene. Utrolig irriterende, og nok til at jeg måtte endre på oppsettet. Kan jo være at dette er projektorens feil, men jeg hadde i hvert fall sjekket det mot oppsettet før jeg kjøpte.

Ellers så synes jeg at selve boksen på receiveren gir god kvalitetsfølelse, og det er jo definitivt et pluss, og så kan display tones ned med fjernkontrollen hvis du skal sitte i mørkt rom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thøgers
    Hei

Etter et par dager gikk jeg over til å kjøre HDMI direkte fra DVD til projektor og digital koax fra dvd til receiver.

.
    Ikke bra! Da er jo litt av vitsen med kun en kabel fra receiver til pj borte! Antar at det er på HDMI-inn-siden på receiveren at Onkyo'en "hikker", og at det derfor ikke hjelper med å bruke en DVI-kabel mellom receiveren og pj'en?

Vet du om dette er et problem for andre receivere med HDMI-oppskalering også?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjører HDMI fra onkyoen til PJ og jeg har ikke hatt noe problemer i det hele tatt. er veldig fornøyd med forsterker
    Venter på lønn til nye høytalere så får jeg se om det er noe tak i den!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •