NAD T763, Stereo: Fremme+bak bi-wire?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NAD T763, Stereo: Fremme+bak bi-wire?

Hei.
    Har alså en NAD T763v2 reciever og to Yamaha NS-777 høytalere, disse høytalerene har støtte for bi-wire. Har derfor prøvd å koble Venstre Fremme og Venstre Bak til henholdsvis bass og diskant/mellomtone portene på høytalerene.
    Dette fungerer meget bra så lenge jeg får stereo signal inn, men når det er surround så nekter den å sende det som stereo til disse kanalene. Får da bass bak til bassene og diskant fremme til diskantene. (alt dette vice verca med høyre for ordens skyld ;-))

Noen som har tips her?!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg forstår deg rett så gjør du bi-amping av frontene med surround back-kanalene? Eller kjører du bare 7-kanals stereo og freestyle kabling? Det er ikke alle receivere som har bi-ampings funksjonalitet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne helt hvordan du har kobblet når du sier Får " bass bak til bassene og diskant fremme til diskantene". når Nadden enkoder et surround signal. Kjenner ikke T763v2 så godt selv, og utaler meg litt på gyngende grunn her ettersom min erfaring med Nad surround receivere hovedsakelig er fra en T752 utgave som vel neppe er helt lik.

Hvis jeg skulle brukt biwiering på den i alle fall, ville jeg kobblet om med y ledd på pre-post ut-inngangene for å aktivere de respektive effekt forsterkerene som skal benyttes , slik at frontene bare fikk signalene som skal til frontene.

Problemet med at man ikke får et stereo signal ut av forsterkeren når man setter i gang å sender inn et 5.1 signal som enkodes internt i forsterkeren er kanskje det du egentlig lurte på, og jeg er også litt usikker på hva som er den helt rette fremgangsmåten for dette. det er vel en slags downmix av 5.1 signalet hvis du prøver å velge forskjellige moduser som er et slags 5.1 til stereo signal?. Eventuellt det å angi at du ikke har noen senter kanal i høytaler oppsettet vil vel også gjøre sitt til at 5.1 blir mer som et stereo signal som sendes til forntene, i alle fall vil jo "fontrekka" i 5.1 bli sendt der de skal være, selv om man jo må ha bak kanal høytalere skal man få noen surround effekt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •