jeg mangler bass!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question jeg mangler bass!!!

hei. jeg har nå oppgradert gutterommet med elektronikk og gått fra stereo til surround. jeg kjøpte en surroundreciever av typen marantz sr-4600 og en dvd-spiller av samme merke. jeg koblet opp og kjørte i gang film og ble positivt imponert. så skulle jeg koble til pc-en og høre musikk i stereo. da manglet bassen totalt. det er mulighet for å stille bassen opptil 6 db høyere og jeg gjorde det. du hørte nesten ikke noe forandring. jeg prøvde også med en cd spiller med samme resultat. fronthøyttalerene mine er infinity reference 31i og de har spilt med god bass med andre forsterkere (hovedsaklig denon dra 300-et eller annet). ellers er mellomtonen og diskanten meget bra. men det er bare bassen som mangler. jeg har prøvd å trykke og stille på alt mulig av knotter på recieveren jeg får ikke en skikkelig bass uansett. hva skal jeg Gjøre? er det ment å være sånn?:???:

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se om subwoofer står skrudd på. Hvis du har sub så er jo det greit, men hvis ikke forsvinner all bass under satt delefrekvens. Prøv det

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dessverre ikke noe sub enda pga. budsjett men jeg har konfigurert/stilt inn forsterkeren til dette og da trodde jeg IKKE den skulle dele opp signalet?
    jeg har også stilt inn den på stereo uten noe mer resultat.

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... Har du sjekket at bassen ikke er skrudd ned på PC-en? Har selv skudd opp bassen som kom fra PC-en ved fest for å få mere bass.

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei det skal ikke være sånn. Jeg har Marantz sr-4500. De er vel nesten identisk og jeg har plenty med bass (selv om jeg ikke har sub).

Har du gått gjennom alle innstillingene til recieveren med tanke på høytalere ? (f.eks står høytalerene til Large)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    hei. jeg har nå oppgradert gutterommet med elektronikk og gått fra stereo til surround. jeg kjøpte en surroundreciever av typen marantz sr-4600 og en dvd-spiller av samme merke. jeg koblet opp og kjørte i gang film og ble positivt imponert. så skulle jeg koble til pc-en og høre musikk i stereo. da manglet bassen totalt. det er mulighet for å stille bassen opptil 6 db høyere og jeg gjorde det. du hørte nesten ikke noe forandring. jeg prøvde også med en cd spiller med samme resultat. fronthøyttalerene mine er infinity reference 31i og de har spilt med god bass med andre forsterkere (hovedsaklig denon dra 300-et eller annet). ellers er mellomtonen og diskanten meget bra. men det er bare bassen som mangler. jeg har prøvd å trykke og stille på alt mulig av knotter på recieveren jeg får ikke en skikkelig bass uansett. hva skal jeg Gjøre? er det ment å være sånn?:???:
    Har du lest bruksanvisninga?:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får lastet ned noe som heter dfx. den finnes til flere pc spillere, blant annet winamp, media player og realplayer. jeg merket enorm forskjell etter den ble installert.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyttalere til large og subwoofer off.

Vet at det skal være nok bass i de høyttalerne, har hatt et par selv for en stund siden.

Har du kun PC som kilde, eller har du DVD spiller også? Kan du prøve å spille CD via den i tilfelle?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar! jeg har lest i bruksanvisninga og det står ikke noe om det her. jeg har prøvd å spille cd med dvdspilleren og mangler fremdeles bass. jeg har satt høyttaleren til large og valgt bort subben. jeg har stilt inn på stereo og alt mulig. irriterer meg over dette problemet asså! eq-en på pcen står på default (reint signal), så det er ikke sinalet som mangler bass. jeg har tross alt betalt litt for recieveren og klarer meg ikke lenge uten bassen

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på at det er recieveren din som er problemet her. Marantz'en din har nok av power og leverer normalt sett god bass. (dersom det ikke er noe defekt på den da).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    recieveren er helt ny og ikke misbrukt på noen måte. jeg fatter ingenting jeg.

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dumt å si, men jeg tipper at du har koblet den ene høyttaleren i motfase. Kan det stemme

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du lyttet flere steder i rommet?
    Er høyttalerene flyttet etter du fikk recieveren? Gå bort i et hjørne å se om du finner bassen din der...

Hvis ikke kan det jo være lydsignaturen til Marantz du ikke liker.. Dårlig matching av produkter rett å slett...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke koblet i motfase nei. jeg er ikke dum heller jeg prøvde nå nettopp å spille klovner i kamp på cd med dvdspilleren og jeg fikk mye bedre resultat enn tidligere. jeg tror ikke det har noe med at jeg sitter på feil plass å gjøre. jeg buker forøvrig koax fra dvd til reciever, mens når jeg spiller fra pcen via analoginngangen (har prøvd flere forskjellige) mangler det liksom litt på bassen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sigvald
    jeg har ikke koblet i motfase nei. jeg er ikke dum heller
    Trenger ikke være dum fordi om du kobler feil. Er fort gjort det, har gjort det selv flere ganger :-P

Men resultatet av denne feilkoblingen er at bassen forsvinner.

Har du prøvd å spille fra radio? HVordan ble det evt. da?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har ikke prøvd med radioen men jeg regner med å gjøre det seinere idag. jeg tror nokjeg vil få samme resultat då, men det er jo verdt forsøket

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •