Sub på Electrocompaniet ECI-1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub på Electrocompaniet ECI-1

Heisann. Har en SVS PB10 ISD samt ett Rockhorn delefilter.
    Er det mulig å koble dette opp på en ECI-1 forsterker?

Hvordan skal det isåfall kobles opp?
    ECI-1 forsterkeren har en utgang som heter "out".
    Går jeg derfra og inn på filteret og så til sub?

Sliter litt med å få skikkelig lyd i subben.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Out på forsterkeren sender bare signal ikke watt. Du må nok gå igjennom høyttaler utgangene. Har svs innebygget delefilter? hvis ja kobler du sub så høyttalere fra subben. Hvis ikke så skal jeg holde kjeft fordi jeg vet ikke helt ærlig.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ECI-1 + subwoofer

Hadde en ECI1 selv og hadde samme problem da jeg skulle koble på en sub. Den har ingen pre-out

Jeg fant ut at den beste løsningen var å kjøre høytalerkabel fra ECI1 til sub så videre fra sub til høytalere. Dette skal nok gå bra stort sett på alle subwoofere vil jeg tro. Lykke til

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva? Eci 1 har da pre ut? Brukte en Sunfire på min. Gull det!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry Hva?!

Snakker vi om samme ECI-1? Electrocompaniets 2x100watts interigerte forsterker? Ingen pre-out på min i hvertfall...

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DEn finnes vel i forskjellige verisoner som det meste andre av EC . Mener det var Preout på den systern hadde.

EDIT: det var den versionen som ikke var så pen å se på. Ikke slik som de nyere, med gullknapper og sort plexi.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv en gang den første versjonen av ECI1, den med en midt montert rund mekanisk volum kontroll. Denne hadde så vidt jeg husker pre. out - main in bøyler og jeg synes denne forsterkeren var skikkelig lekker både å se på og å nyte lyden fra. :-D Synes blandt annet den var en meget god match sammen med Dali Dacapo, som kan låte meget kaldt og pinglete med f.eks Denon POA monoblokkene fra samme tidsperiode....

Den senere modellen er vel utsyrt med trykknapp styrt voulum og fjernkontroll og dermed er det vel gjort en del interne forandringer med denne så da er det mulig at den ikke har de samme eksterne kobblingene for pre. out - main in, som kunne være greie å bruke til å integrere en subwoofer under felles forforsterker.

Skal man få med en subwoofer fra en integrert forsterker som ikke har pre out eller egen subwoofer utgang, kan man bruke "høynivå" signalene ut fra høytaler terminalene på den integrerte forsterkeren og inn via eventuelle høynivå bypass/delefilter terminaler som ofte finnes på subwoofer forsterkeren, og derfra videre ut til stereo høytalerene.

Et annet alternativ er å bruke en tape out utgang fra den integrerte forsterkeren, men da får man hele tiden et rent linjesignal ut og må man justere og tilpassse volumet som spilles både på den integrerte forsterkeren og på subwooferen.

En tredje mulighet, men som vel neppe er noen god lydkvalitets løsning, og kanskje ikke så lurt å bruke på en komponent det står Maks. 2 x 25 W i en 2x100W i 8 ohm forsterker pga den høyere spenningen osv, er å montere en høynivå til linje signal omvandler parallelt for hver stereo kanal på høytaler terminalen. Tenker f.eks på en slik som av og til brukes i "billig" bilstereo sammenheng.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •