Erfaring med NAD M3?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med NAD M3?

Hi-Fi interessen har økt den siste tiden og jeg er på utkikk etter passende forsterker. NAD M3 ser svært velbygd ut og er såvidt innenfor budsjett. Har også fått brukbare tester. Er det noen her som har den, eller har vært å lyttet til den?

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke den selv og har heller ikke sett mye skrevet rundt den.

Men det ser ut til at det kan være en ganske så god forsterker utifra dette.
    NAD M3 Reviews at AudioReview.com

Spørsmålet er vel om den vinner kontra andre i den prisklassen...

Spørsmålet er også om vi egentlig burdte ha hørt mer om den? Dvs om den har det "lille ekstra" som virkelig får fart på entusiasmen - bare en liten betraktning...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt fra en del som jobber på hfk at de foretrekker heller lyngdorf fremfor m3, de mener at m3'n er litt tamm, selv har jeg ikke hørt den ennå.. men lytt deg frem, men uten tvil det finnes mange andre gode i den prisklassen...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt både Lyngdorf TDA og M3 på Helicon. Syns ikke M3 var noen god match for Helicon 400 da TDA'n grisebanket denne på nær alle parameter. En fantastisk god match i mine ører.

Har også hørt TDA og M3 på ett par B&W høyttalere (husker ikke modell), men her ble B&W litt for skarp i toppen med TDA'n, så her vil nok M3 være en bedre match.
    Det som det koker ned til er vel som alltid... smak og behag.

Merk forresten at TDA'n har innebygget en enkel "romkorreksjon" hvor du kan f.eks enkelt dempe toppen. I tillegg er den modulær slik at den f.eks senere kan utvides til f.eks avansert innebygget romkorreksjon (roomperfect).

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nad M3

Jeg har Nad M3 selv og er veldig godt fornøyd med denne. Den er ganske nøytral og dermed "u-Nad'ete" etter min mening. Har også hørt mye på TDA, og kan si at jeg synes det er en knall god forsterker, enda litt råerer i bassen og nedre mellomtone en Naden. Men når jeg skulle velge, valgte jeg med hjerte og da ble det Nad :-)
    Har prøvd roomperfect versjonen av TDA'en, og vet ikke helt om jeg er overbevist.. Det jeg synes var arti og rått med forsterkeren ble på en måte borte (men her kan man helt sikkert styre og ordne selv og dermed få det som man vil, men rakk ikke sette meg inn i alt i løpet av perioden). Den ble brått litt kjedelig. Har sikkert mye med hvordan musikk jeg spilte o.l. og mine ører. Men-men

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M3

Har denne på h400 og det er en killer kombo, m3 kreve riktig nok lang innbrenning for å yte opptimalt. 150-200t ble det sagt.
    Har hatt min nå i ca 4 uker å merker en stor forbedring fra da den var helt ny.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på presentasjon av den nye Nad Master series. Må si de presterer utrolig bra. Må si Nad har forandret seg stort med Master Series. Men serien er langt i fra gratis

Newcomer pap sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Advantage/Bladelius Thor mk I

Takk for alle svar. Det ble ikke NAD M3 på meg denne gangen. Har kjøpt en brukt Advantage/Bladelius Thor mk I. Gleder meg til å få testet den.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Gratulerer.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pap
    Takk for alle svar. Det ble ikke NAD M3 på meg denne gangen. Har kjøpt en brukt Advantage/Bladelius Thor mk I. Gleder meg til å få testet den.
    disse er jo drit råe da, råere strømforsyning i prisklassen skal du få lete lenge etter.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •