Hjelp til Primare spa20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til Primare spa20

Håper noen kan hjelpe meg, er lykkelig eier av en spa20 i det siste har jeg oppgradert hele kinoen hjemme, her om dagen oppdaget jeg at det var en merkelig lyd i front høytalerne, det var skurring, og veldig uklar lyd, virker som noe av lyden manglet. Jeg hvet selv at jeg har vært uheldig med banan pluggene til høytalerne, trolig har + og - truffet hverandre, så min første tanke var at inngangen til disse var ødelagt. For å være helt sikker testet jeg lyden på min gamle proson forsterker, og da var lyden fin. Jeg ringte HiFi Centeret der forsterkeren er kjøpt å hørte med de om det kunde være årsaken. Han mente at hvis noe var sprengt eller ødelagt så ville de ikke komme noe lyd, men har sa at det muligens fans en reset knapp man kunde trykke på, han skulle ringe til fabrikken, mens jeg venter så spør jeg her om noen kan tenke seg hva det er, og hva jeg kan gjøre

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinni2
    Håper noen kan hjelpe meg, er lykkelig eier av en spa20 i det siste har jeg oppgradert hele kinoen hjemme, her om dagen oppdaget jeg at det var en merkelig lyd i front høytalerne, det var skurring, og veldig uklar lyd, virker som noe av lyden manglet. Jeg hvet selv at jeg har vært uheldig med banan pluggene til høytalerne, trolig har + og - truffet hverandre, så min første tanke var at inngangen til disse var ødelagt. For å være helt sikker testet jeg lyden på min gamle proson forsterker, og da var lyden fin. Jeg ringte HiFi Centeret der forsterkeren er kjøpt å hørte med de om det kunde være årsaken. Han mente at hvis noe var sprengt eller ødelagt så ville de ikke komme noe lyd, men har sa at det muligens fans en reset knapp man kunde trykke på, han skulle ringe til fabrikken, mens jeg venter så spør jeg her om noen kan tenke seg hva det er, og hva jeg kan gjøre
    Jeg har ikke opplevd dette på min SPA21, men eneste muligheten jeg vet om for å "reboote" forsterkeren er å slå den helt av (med strømbryteren under). Det hjalp meg da den slo krøll på seg ifm. DTS-dekoding...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har ikke opplevd dette på min SPA21, men eneste muligheten jeg vet om for å "reboote" forsterkeren er å slå den helt av (med strømbryteren under). Det hjalp meg da den slo krøll på seg ifm. DTS-dekoding...
    Ok men å dra ut kontakten er det ikke det samme? Men hva skjer når høytalerkablene går i hverandre + og -?? Er det en sikring for dette eller rekker det å reboote.. Får ikke prøvd det før jeg er hjemme fra jobb

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok men å dra ut kontakten er det ikke det samme? Men hva skjer når høytalerkablene går i hverandre + og -?? Er det en sikring for dette eller rekker det å reboote.. Får ikke prøvd det før jeg er hjemme fra jobb
    Du får nok samme effekt ved å dra ut kontakten, men det er "mildere" mot forsterkeren å slå av hovedbryteren først.

Dersom en sikring finnes, og har gått, ville du mest sannsynlig ikke fått lyd i det hele tatt. Du må nok smøre deg med ventesalve til HFC gir deg tilbakemelding :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du får nok samme effekt ved å dra ut kontakten, men det er "mildere" mot forsterkeren å slå av hovedbryteren først.

Dersom en sikring finnes, og har gått, ville du mest sannsynlig ikke fått lyd i det hele tatt. Du må nok smøre deg med ventesalve til HFC gir deg tilbakemelding :-)
    Ok får gjøre det. Takk

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy

Ok får gjøre det. Takk
    Det hjalp ikke å ta ut ledningen, forsatt samme lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke opplevd noe lignende med min spa20. Tror ikke at det skal ha så stor betydning at +- kom borti hverandre, så lenge det er bare var snakk om et kort øyeblikk og volum sto lavt på.

Har du prøvd å sette tilbake til fabrikk innstillinger, i memmory menyen? Er ikke så sikker på om det vil fungere, men det er vel vært et forsøk!

Lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi centeret

Sitat Opprinnelig postet av zatz
    Har heller ikke opplevd noe lignende med min spa20. Tror ikke at det skal ha så stor betydning at +- kom borti hverandre, så lenge det er bare var snakk om et kort øyeblikk og volum sto lavt på.

Har du prøvd å sette tilbake til fabrikk innstillinger, i memmory menyen? Er ikke så sikker på om det vil fungere, men det er vel vært et forsøk!

Lykke til:-D
    For nok vente til i morgen da hifi centeret får svar fra fabrikken, men logiskt tenkt så er det nok front kanalene som er ødelagte, testet med å reeboote uten hell, bare en masse skurring, heldivis så bør jeg nok få det på garanti.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •