Ming MC34A erfaringer - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 84 av 84
    Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Drister meg til å kuppe denne tråden litt siden jeg har et par spørsmål om lillebroren til til MC34-A, nemmelig MC84-A

For det første, så må vel også jeg komme med det klassiske spørsmålet om watt... denne er på 2x13W, vil dette blåse liv i mine RF-82? Prisen var iallefall ikke fullstendig avskrekkende for en rookie på rør

Denne har autobias, er det en fordel eller en ulempe? Er dette en konstant verdi, eller noe som det kan tweekes med?

Også til noe annet: Ser på eBay at det selges div røramp'er fra feks Hong Kong for noen "få" kroner... er disse bare juggel? Noen med erfaringer her?

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Også til noe annet: Ser på eBay at det selges div røramp'er fra feks Hong Kong for noen "få" kroner... er disse bare juggel? Noen med erfaringer her?

Forsterkerene fra Music Angel har etter hvert fått en del tilhenger her i landet: Alternativ Audio :: Vis Temaet - Music Angel, en god kinesisk rør-forsterker

Frode

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gonigogo: tror dette blir litt i minste laget.

fhl: Har også tittet litt på den tråden og virker som om KT88 modellen kan være god valuta. Men har også lest på utenlandske forum at bygge-kvaliteten kan være noe varierende.

Uansett har jeg nå trimmet min MC34A i lengre tid på noen Monitor Audio RS6.

I forhold til mine Polk LSi9 er det helt klart en mye bedre match med litt "mørkere" rør. Winged-C EL34 utgangsrørene som ga for mye bass på Polk LSi9, funker som kanonskudd på RS6 ! Videre har jeg byttet inngangsrørene fra en kombinasjon av Electro Harmonics 12AU7 rør og JJ Electronics 12AX7 rør til kun JJ rør nå. Jeg fant at dette temmet den litt overivrige diskanten i RS6 og ga en mye mer ørevennlig lyd. Nærhetsfølelsen på vokal bedret seg også og piano-anslag litt mer tyngde... får litt en "tidsmaskin"-følelse på noen gamle låter - "ja, det var sånn det låt..."

Bestykningen av rør nå kombinert med RS6 gir god ro i bakgrunnen og øverst- uten at detaljer egentlig forsvinner og en bass som virkelig trøkker bra. Lydbildet er stort og bredt. Kunne kanskje ønsket meg mer dybde, men tror vel at dette også skal kunne finnes ved å prøve forskjellige inngangsrør (originale kina-rør gir f.eks. mer dybde men mindre bredde). Når det gjelder utgangsrørene så er det bare å si at Winged-C rørene virkelig har "hår på balla"! Midt i blinken om høyttaleren i utgangspunktet oppleves litt "framoverlent".

Likevel - med RS6'ens inntreden merker jeg at det sikkert kunne gjort seg med enda flere watt. Dette er en høyttaler som er mer krevende enn spesifikasjonene skulle tilsi, og flere watt vil utvilsomt bedre mhp kontroll og ekstra snert. Neste steg på watt-stigen i rørsammenheng - ser ut til å være konstruksjoner basert på KT88 utgangsrør. Så vi får se framover dersom noe altfor fristende skulle dukke opp...

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Return of the Winged C og JJ Electronics - Konge kombinasjon

MA'ene er nå tilbake i stua, så da ble det til at LSi9'ene igjen ble koblet på rørforsterkeren.

Winged C EL34 rørene har jeg forsøkt før i denne kombinasjonen og syntes da det ble litt for mye bass. Nå derimot syntes jeg det låter helt suverent med LSi9 på denne kombinasjonen med JJ inngangsrør.

Slagkraftig bass som spiller dypt og gir en litt majestetisk lyd, samtidig som det hele er under kontroll, noe jeg tilskriver JJ rørene. Vokaler har fantastisk god nærhet, detaljer er der. Topp til bunn rett og slett.

Kabler i bruk nå er TMC kablene, så en liten endring der også i forhold til tidligere.

Triode drift er fortsatt vinneren. Så lenge det er på ikke for høyt volum - og apropos volum så er det eneste begrensning nå. Dra på for mye og man merker forvrengning. Kraftigere saker i form av KT88 eller lign frister dermed fortsatt - men bevares, slik det er nå er dette absolutt til å leve med - kvalitetslyd som også er god å lytte leeenge til. Piano, gitar, vokal - her er den virkelig i sitt ess. Pianospillet i Jim Brickman's Disney Songbook låter suverent og gir ny innsikt i hvordan tangentene trykkes ned - lett, tungt, lekende...

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •