Hvorfor jakter de fleste på effekt til frontene, og ikke senter? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 86 av 86
    Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

mono

Ideelt sett er vel en monoblokk til hver høytaler best

men jeg tror nok det er noe i dette med at de fleste bruker utstyret til musikk også, dessuten kommer det jo også veldig ann på størrelsen på høytalerene. senteren skal skjelden takle noe serlig mer enn dyp mellomtone, kan jo si at det skal ikke frontene heller til film bruk men når det er snakk om ekstra effekt til frontene så er det sikkert en solig gulvstående høytaler vi snakker om, og de burde ha kapasitet til å yte en del dypere frekvenser. det krever mer effekt.

Når det gjelder lydsignatur så er det jo mange som er godt fornøyde med å ha en senter i et annet merke eller annen serie enn resten av utstyret så da koker det hele ned til å finne en god match.
    som stort sett er viktig i alletilfeller.

dessuten vil jo effektdelene ha samme preamp så da burde det jo la seg gjøre å bruke et relativt nøytralt effekttrinn.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hvorfor kjøper folk høyttalere til 25000,- mens de bruker en DVD-spiller til 5000 som kilde?

Det er vel kanskje et lite paradoks ja, oppo er nok kilden i en del dyre hjemmekino oppsett her på forumet

Men jeg tror det grunner i at det er mange som strekker seg litt ekstra på høytaler siden og syns det er greit å kunne spare inn litt penger og fortsatt kjøpe noe som allment er kjent for å være bra. Folk flest har flere preferanser og krav når det gjelder høytaleren enn når det gjelder lyd kilden.
    90% av mine venner bruker stort sett komprimert musikk uansett og når det gjelder film så er det litt vanskeligere å bedømme lyden samtidig som at det ikke er så alt for mange som gidder/vil/orker å sette av tid til å sammenlikne de forskjellige spillerene. dessuten selges det så mange veldig billige spillere til under 2k at mange syns de tar i så det holder når de kjøper en til 4 -7k

På en måte ser skjønner jeg kjøperene, jeg vil også helst ha størst og best mulig alt og da første kjøpet en del ganger er høytaleren så er det lett å legge litt for mye penger i dem.

er det noen her som mener de har greie på pris fordelingen på et godt stereo eller surround oppsett kanskje? syns det er vanskelig å sette opp et "riktig" busjett på mine planlagte innkjøpops:

50% på høytalere og 50% på resten?.......noen tanker om saken.
    (jeg tenker på surround for mitt vedkommende)

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo helt vanlig å bruke atskillig mer penger på høyttalere enn elektronikk og bilde, da høyttalerne holder seg mye bedre i pris og ikke er gjenstand for den samme utviklingen som elektronikken er. Elektronikken er "gammeldags" neste år!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg regner på det så bruker jeg 34.000 på effekt forsterkere, 12.000 på dvd spiller tipper denon's nye surround processor havner rundt 40.000 så kommer jeg nok til å bruke 134.000 på høyttaler og senter, så kommer i tilleg sub til rundt 30.000 sprenger nok budsjettet på 140k med god margin jeg.. *sukk* :twisted:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gi meg noen dager så skal jeg komponere en sang for å kunne uttrykke hvor fælt det må være for deg å ha masse heftig utstyr på vei.
    Møkkamann

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Når jeg regner på det så bruker jeg 34.000 på effekt forsterkere, 12.000 på dvd spiller tipper denon's nye surround processor havner rundt 40.000 så kommer jeg nok til å bruke 134.000 på høyttaler og senter, så kommer i tilleg sub til rundt 30.000 sprenger nok budsjettet på 140k med god margin jeg.. *sukk* :twisted:
    Ser frem til å se denne herligheten presentert på minHjemmekino!

Har du en link til denne surroundprosessoren?

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •