Håper noen kan gi meg et clue!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Håper noen kan gi meg et clue!

Hei!

Jeg sliter med å få koblet sammen utstyret mitt på en fornuftig måte. Håper noen kan hjelpe:

Utstyret:
    Digital kabel dekoder (Phillips) fra Canal Digital. Har to stk SCART utganger og
    kan settes opp til å kjøre RGB.

Pioneer VSX-2016AV-S flerkanalsreceiver.

Samsung LE40M71B LCD TV.

Fra dekoderen bruker jeg overgang fra SCART til phono (2xlyd+1Video). Her kan jeg evt bruke 4pin S-VHS, men da får jeg ikke bilde.

Problem:

1. Jeg ønsker å koble receiver & TV sammen via HDMI. Når jeg velger HDMI1 som kilde på TV'n kommer det en melding som sier "Modus støttes ikke". Hva kan jeg gjøre med dette? Hvis jeg ikke har gått glipp av noe her skal forsterkeren kunne ta i mot alt mulig rart av input og kjøre det ut via HDMI.

2. Som alternativ prøver jeg å bruke Komponent ut fra receiveren og inn i TV'n. Det gir et skikkelig crappy bilde selv med (passe) bra kabler.

Hvis jeg kobler SCART rett til tv'n får jeg et helt superb bilde. Går jeg altså
    via receiveren blir det ..... ikke bra.

Den eller de som kan dempe frustrasjonen min med å gi meg hjelp her skal få en plass i helteboka mi!!

Mvh
    Jon H.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er en litt ny reciever som f.eks min Denon A11XV så er det fordi den oppscalerer alt til 1080p, noe som betyr at min tv som bare er HD ready, ikke støtter formatet. Hvis du tar av "Video convert" i menyen til forsterkeren skal den sende signalene rett opp til tv'en, men igjen hvis din forsterker er som min, sender den ikke s-video eller sånn vanelig rca ut via hdmi, da må den ha bedre signal, og desverre må den da også ha på "video convert" Så jeg må kjøre HDMI eller DVI inn for å få bilde på min samsung LE32...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rgb?

Har du forsøkt å koble scart til phono-kontaktene rett i tv'en. Får du samme problem da? Står den til RGB når du bruker overgangen også? Vet ikke om du kan kjøre RGB gjennom phono, kanskje du må sette den til composite? Du kan sikkert også stille inn hvilken oppløsning som skal kjøres ut på HDMI. Prøv 720p, det skulle funke på de fleste flat-tv.

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men tror nok uansett bildet vil bli dårlig hvis du kjører 1rca(video) 2rca(lyd)

Du må nok i allefall kjøre komponent 3xrca (bilde) for å få et akseptabelt bilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Har du forsøkt å koble scart til phono-kontaktene rett i tv'en. Får du samme problem da? Står den til RGB når du bruker overgangen også? Vet ikke om du kan kjøre RGB gjennom phono, kanskje du må sette den til composite? Du kan sikkert også stille inn hvilken oppløsning som skal kjøres ut på HDMI. Prøv 720p, det skulle funke på de fleste flat-tv.
    Strålende ide! Dette prøves nå!

(5 minutter senere)
    :cry: Samme resultat.

Jeg har en DVD/HD spiller som har SCART(m. RGB), Komponent og RCA (Audio/Video) som jeg brukte til å teste med. Siden TV'n har komponent inn, prøvde jeg denne. Bildet ble mye dårligere enn med SCART. Jeg har prøvd ALLE instillinene på DVD'n.

Hva HDMI anngår har jeg ikke funnet noen innstillinger for hva som skal brukes som output. Ref denne linken skal forsterkeren takle det meste så lenge det er "vanlige" signaler inn. Vet noen hvordan jeg styrer hva som skal komme ut på HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Hvis det er en litt ny reciever som f.eks min Denon A11XV så er det fordi den oppscalerer alt til 1080p, noe som betyr at min tv som bare er HD ready, ikke støtter formatet. Hvis du tar av "Video convert" i menyen til forsterkeren skal den sende signalene rett opp til tv'en, men igjen hvis din forsterker er som min, sender den ikke s-video eller sånn vanelig rca ut via hdmi, da må den ha bedre signal, og desverre må den da også ha på "video convert" Så jeg må kjøre HDMI eller DVI inn for å få bilde på min samsung LE32...
    Håper du ikke har rett i denne antagelsen....det var nemlig noe av grunnene til at jeg kjøpte denne forsterkeren. Jeg ønsket å ha en kabel fra "noe" til TV'n. Manualen er mild sagt vag når det gjelder HDMI. Det står ikke noe om hva som skjer med signalene på HDMI. En tabell på dette forumet er det eneste jeg har funnet så langt. Kan noen bekrefte/avkrefte Cervin's misstanker om at Pioneer VSX-2016 kun gir 1080p ut på HDMI?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet her er at 2016 kun gir 576i output når videoconverteren slår inn og dette er noe ikke tv'en din støtter gjennom hdmi.. bruk komponent kabel fra receiver -> tv så er problemet løst.

ved 480p, 720p eller 1080i input så fungerer det å kjøre hdmi output. Dette da tv'en støtter disse oppløsningene

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •