Overkill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Overkill?

Newcomer Yogi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Overkill?

Hei,

Jeg tenker å oppgradere annlegget mitt. Jeg har i dag squeezbox -> benchamark dac1 -> primare i20 -> system audio 1250.

Primaren og SA1250 skal oppgraderes etterhvert. Tror det kan være lurt å bytte forsterker før høyttalere. Har tenkt meg et par hakk opp i høyttalere, og da kan de jo være greit å ha nok krefter når omsider de kommer i hus.

Men vil det i mellomtiden bli for mye effekt med f.eks midgard oberon 6.1 mono-blokker på SA1250? Jeg mener, vil det i det hele tatt bli mulig å spille på et normalt nivå med disse høyttalerene? De er 4 ohm og er ganske lettdrevene. Vil da til å begynne med bruke forforsterkeren som sitter i benchmarken. Vet at det finnes en jumper på denne som kan dempe utgangsignalet nar man kjører balansert.

Noen erfaringer?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvor stor forsterker du har, kan du spille så lavt du vil. Forskjellen mellom stor og liten er hvor høyt du KAN spille. Akkurat samme som en bilmotor, du kan kjøre sakte med en motor på 50hk, og like sakte med 300hk. men du kan kjøre mye fortere med 300hk enn med 50. ;-)

Newcomer Yogi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Uansett hvor stor forsterker du har, kan du spille så lavt du vil. Forskjellen mellom stor og liten er hvor høyt du KAN spille. Akkurat samme som en bilmotor, du kan kjøre sakte med en motor på 50hk, og like sakte med 300hk. men du kan kjøre mye fortere med 300hk enn med 50. ;-)
    Takk for svar!

Jeg var var bare litt bekymret for at aksellerasjonen her ville blitt litt i raskeste laget :-D Jeg mener, at det kanskje ville blitt høyt med volumkontrollen på 1. Men kom på nå at jeg da i tilfelle også kan dempe volumet på squeezeboksen i tillegg til forforsterkeren, om det skulle bli et problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •