PRIMARE SPA21..duger den ennå? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7
Viser resultater 121 til 126 av 126
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Da må du lese en gang til. Det står på side 22. 8) Se "Int amp" = "Front" or "S-back".
    Det var da som f.... du har helt rett!! Jeg har jo ikke SPA21, men SPA20ops:, og der har jeg ikke det valget :cry:. Trodde ikke det var noe "forskjell" på SPA20 og 21, men der var vist en av dem få oppgraderingene :twisted:.

Takker så mye for hjepen folkens :-D da har jeg funnet ut av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøver meg i denne tråden selv om den har "gått ut på dato".

Jeg lurer på følgende: Når man bruker EXTERNAL på denne forsterkeren, kan SPA21 da fungere som en 5 kanals effektforsterker (med volumkontroll)?

Altså, kan du koble pre out fra en receiver, til prosessor ingangene på spa21 og bruke den som effektforsterker for inntil 5 høyttalere?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan ikke bruke den som en ren effektforsterker. Volumkontrollen i SPA21 blir ikke bypasset - det eneste som blir bypasset når du kobler til et analogt multikanalsignal, er den digitale prosessoren i SPA21.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg innrømmer at jeg ikke har peiling, så tilgi meg hvis spørsmålet er dumt, men, er det ikke bare å kjøre volumet på fullt på spa21 og la den andre receiveren styre volumet? Da vil vel spa21 i praksis fungere som en effektforsterker, selv om man går via volumkontrollen til spa21?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumt i det hele tatt. Å stille inn volumet på SPA21 på maks, er kan hende ikke det optimale. Da kan den andre forsterkeren bli liggende på et litt lavt volum - noe som kan føre til litt dvask lyd. Prøv deg litt frem med SPA21 på et middels-høyt volum - ikke nødvendigvis maks - og bruk ørene. Men det blir uansett to forforsterkerledd i en slik signalkjede - uten at det nødvendigvis er noen krise for lyden. Bruker du SPA21 på den måten, er det sikkert ikke dumt å stille inn på et tall som er lett å huske - er det ikke slik at SPA21 stiller seg inn på et ganske lavt nivå hver gang man slår den på?
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips! Du kan velge selv hvilket volum den skal ha når den slår seg på, så det burde ikke være noe problem når det først riktig nivå!

Side 7 av 7 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •