PRIMARE SPA21..duger den ennå? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 126
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jostfe
    Nå innser jeg at dette nok var en feil måte å gjøre dette på. Det er vel kansje derfor jeg synest at jeg fikk altfor mye bass i stereo også Ellers så går det an å sette de enkelte kanalene opp via DVD spilleren for de enkelte kanalene.
    Nytt spørsmål!

Slik jeg forstår deg så blir beste måten å gjøre dette på er å sette opp OTHER som vanlig STEREO best mulig. Og dermed sette opp SACD best mulig med de interne instillingene i spilleren, etter hensyn av hva OTHER er justert til fra før....

Har jeg forstått deg riktig ?

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ja,ja...

Full forvirring eller ..trodde spa21 var helt basic og enkel å sette opp jeg..har jeg misforstått?:-?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Full forvirring eller ..trodde spa21 var helt basic og enkel å sette opp jeg..har jeg misforstått?:-?
    Hehe... Joda, den er egentlig veldig enkel, men det er litt lett å misfortå hva GENERAL og OTHER er for noe! Kan du det så går alt som en drøm.....:-D

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den krever litt "programmering" til å begynne med, men etter å ha investert et par timer (?) har du en helt skreddersydd surroundforsterker :-)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk

Takk til Zatz og Hellnoob for beroligende ord....men jeg lurer på om den er grei å sette opp med 5.0 i surround? Trenger ikke sub i mitt rom hvis det blir JBL tl260 som fronthøytalere tror jeg..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til Zatz og Hellnoob for beroligende ord....men jeg lurer på om den er grei å sette opp med 5.0 i surround? Trenger ikke sub i mitt rom hvis det blir JBL tl260 som fronthøytalere tror jeg..
    I kino har man *alltid* behov for en sub. Kinoen er ikke komplett før den er på plass. Riktignok spiller TL260 dypt, men den får ikke tildelt LFE-kanalen i 5.1 signalet (som er 0.1 signalet - et signal som kun sendes til subber). Man kan sikkert overstyre forsterkeren til å sende denne LFE-kanalen til frontene, men dog... kino uten sub er som Windows uten virus.. (altså, det er ikke mulig..)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jerk]I kino har man *alltid* behov for en sub. Kinoen er ikke komplett før den er på plass. Riktignok spiller TL260 dypt, men den får ikke tildelt LFE-kanalen i 5.1 signalet (som er 0.1 signalet - et signal som kun sendes til subber). Man kan sikkert overstyre forsterkeren til å sende denne LFE-kanalen til frontene, men dog...

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=jerk]
    Sitat Opprinnelig postet av jerk
    I kino har man *alltid* behov for en sub. Kinoen er ikke komplett før den er på plass. Riktignok spiller TL260 dypt, men den får ikke tildelt LFE-kanalen i 5.1 signalet (som er 0.1 signalet - et signal som kun sendes til subber). Man kan sikkert overstyre forsterkeren til å sende denne LFE-kanalen til frontene, men dog...
    Jeg er klar over at 0.1 signalet sendes til sub,men som du poengterer, kan SPA21 overstyre signalet og sende det til frontene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Hoffa]

Jeg er klar over at 0.1 signalet sendes til sub,men som du poengterer, kan SPA21 overstyre signalet og sende det til frontene?
    Jeg har alltid trodd alle forsterkeren kjørte sub-signal til frontene i et 5.0 system, men der kan jeg sikkert gå på en "smell" :? det må sjekkes ut. Tror heller ikke at det er en instilling på SPA21 for dette.

Angående å sette opp SPA21 så skal den være veldig grei, men den krever litt at du har plassert høyttalerene "tilnærmet korrekt" i et 5.1 system, pga av at det ikke noen hjelpemiddel stasj. Bra blir det uansett, men for å få ut hva den er god for og den virkelige kinofølelsen så er det noe å tenke på.... Men lydkvaliteten er jo der uansett:-D

Angående sub er jeg veldig enig med Jerk.....

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kommer langt med bassen i TL260. Men du merker ikke at du har savnet en sub før du installerer en... :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Hoffa]

Det vet jeg faktisk ikke, da jeg "alltid" har hatt sub. Sjekk med HFC for sikkerhets skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er sånn at man kan sende bass til LFE+L/R eller LFE eller L/R. Altså velge mellom tre moduser. Men sjekk opp for guds skyld, jeg er langt fra sikker på at jeg har rett. Vet hvertfall at Harman Kardon har det sånn.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp

Fikk idag tilbake min spa 20, har koblet den, men får ikke subben til å virke, noen som hvet hvordan innstillingene skal være i primares oppsett for aktiv sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For sikkerhets skyld legger jeg ut brukermanualen til SPA21 her, så kan man slå opp i den dersom man lurer på noe angående forsterkeren:

http://www.sumikoaudio.net/primare/m...a21_manual.pdf

Den er veldig lett å lese, og det er ganske morsomt. Gjør et forsøk! Bruksanvisninger er også utrolig kjekt å lese for de som vurderer et produkt, man får en innsikt spesifikasjonene ikke får fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tinni2
    Fikk idag tilbake min spa 20, har koblet den, men får ikke subben til å virke, noen som hvet hvordan innstillingene skal være i primares oppsett for aktiv sub
    Gå inn på Speaker Config og sjekk om subwoofer står som "off" eller "on" på den speaker layouten du ønsker å spille fra. Hvis den står på "on" så sjekk om"Bass Mode" er satt til "To Large". Dersom du vil ha lyd i subben så må du velge "Sub" eller "To Both". Står om dette i manualen på side 20. Jeg slo opp å sjekket for deg... ;-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For sikkerhets skyld legger jeg ut brukermanualen til SPA21 her, så kan man slå opp i den dersom man lurer på noe angående forsterkeren:

www.sumikoaudio.net/primare/manuals/spa21_manual.pdf

Den er veldig lett å lese, og det er ganske morsomt. Gjør et forsøk! Bruksanvisninger er også utrolig kjekt å lese for de som vurderer et produkt, man får en innsikt spesifikasjonene ikke får fram.
    Brukermanualen til SPA21 har en del mangler som jeg misliker.

F.eks. hvordan få 7.1-lyd med ekstra effektforsterker. Det har jeg fått, men det står ikke noe i manualen om det. Lurer på om jeg skal sende forbedringsforslag til Primare, i bytte mot en A32? Det hadde jo vært nice :-)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå inn på Speaker Config og sjekk om subwoofer står som "off" eller "on" på den speaker layouten du ønsker å spille fra. Hvis den står på "on" så sjekk om"Bass Mode" er satt til "To Large". Dersom du vil ha lyd i subben så må du velge "Sub" eller "To Both". Står om dette i manualen på side 20. Jeg slo opp å sjekket for deg... ;-)
    "Sub" eller "To both" ELLER "Extra" (som sender alle signaler under delefrekvens fra alle høyttalere til suben).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Brukermanualen til SPA21 har en del mangler som jeg misliker.

F.eks. hvordan få 7.1-lyd med ekstra effektforsterker. Det har jeg fått, men det står ikke noe i manualen om det. Lurer på om jeg skal sende forbedringsforslag til Primare, i bytte mot en A32? Det hadde jo vært nice :-)

Ja,la dem få høre det!!! De er vel et seriøst og lite foretak som hører på sine kunder og kanskje de tar infoen fra deg til etterentning..dermed kommer kanskje en ny brukermanual etterhvert..det hadde vært noe hva?

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Du kommer langt med bassen i TL260. Men du merker ikke at du har savnet en sub før du installerer en... :-)
    .1 signalet til subben er satt noe kraftigere en resten av høtalerne, dette kan naturligvis justeres bort med nivå til sub, men det er vel ikke det som er hensikten.
    uten sub derimot, er man jo avskåret for dete ekstra nivået som er satt opp fra flimlyden. dette er vel det beste argument for sub spør du meg

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av swans