vsx-916 overload

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

vsx-916 overload

jeg får overload på -45- -60!! Det er jo helt sykt..hører knapt hva som blir sagt..og så kobles den ut..forbanna irriterende..men kan det være at jeg har kobla + på - og omvendt da? har lettdrevne høyttalere å så..f-6 har 4 ohm impedanse da..har 8 ohm impedanse innstilt på alt..noen som kan hjelpe?? noe jeg bør passe på når jeg fikser på lyd innstillinger å sånn?

får overload raskere når sub er på fullt volum, samt dts, kan dra den til -45 med dolby pro-logicII osv.. takler ikke forsterkeren høyttalerne mine??

dali sr-5 bak, psb subsonic 12" sub, f-6 og c-4, samt dali baksurround høyttaler

Det som er merkelig er at jeg tok romkorreksjon dagen jeg fikk den uten problemer..nå har jeg tilbakestilt innstillinger for å gjøre det igjen og nå blir det overload på romkorreksjonen..hva kan ha skjedd?? har ikke koblet noe annerledes enn sist..

burde jeg sette impedansen til 6 ohm eller har d ikke noe å si??

mange spørsmål men..trenger gode råd=)

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du SKAL sette imp. til 6 ohm.

Sjekk også alle tilkoblinger, både på høyttalerne, og ut fra forsterker. Fort gjort å kortslutte med noen tråder bak på forsterkeren..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk også at ikke surr.back er stilt til bi-amp...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange takk..så det kan ha noe å si at jeg kan ha koblet + på - og omvendt? alle høyttalerne virker å fungere men blir overload da..har satt den til 6 ohm!=) hvor sjekker jeg at surround back er satt til bi amp eller ikke?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.durden
    mange takk..så det kan ha noe å si at jeg kan ha koblet + på - og omvendt? alle høyttalerne virker å fungere men blir overload da..har satt den til 6 ohm!=) hvor sjekker jeg at surround back er satt til bi amp eller ikke?
    I menyen på forsterkeren. Det er en grunn til at den ble levert med bruksanvisning..

Skal ikke ha noe å si om du har koblet + på -, så lenge du ikke har koblet to + fra forsterkeren, inn på samme høyttaler eller noe sånt. Vil alikevel anbefale deg å koble + på +, og - på -, det er slik du skal koble, og da er det mye enklere å feilsøke.

Noe er iallefall feil hos deg, jeg har 1015, med f6 foran og tilsvarende genexxaer bak, kjører large på alle, +6db på 40hz, og har lyden på -5 når jeg ser film. Aldri hatt problem, dvs, bunnet høytt. en eller to ganger ved ekstrem bass, men med -10 på mastervolume, har det aldri skjedd..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i den andre tråden du har skrevet i, at trådeiers problem kom av at han hadde koblet + og - feil på EN høyttaler. koble alt slik det skal være du, og se hva som skjer..

Et generellt tips til alle som har skaffet seg noe nytt, som egentlig skulle være unødvendig, LES BRUKSANVISNINGA på det du har kjøpt deg, og KOBLE SLIK DET SKAL KOBLES.
    Da sparer man både problemer,tid og penger.. ;-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funnet problemet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sjekket at alle kabler er koblet riktig..må ha skjedd noe ettersom det fungerte bra den første dagen.. vurderer å bare kjøpe noen nye gode kabler og koble alt på nytt:P hvis det ikke fungerer da så vet jeg ikke..hehe.. ordner seg nok til slutt..

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på tide å gå til verks med multimeter på høyttalere og kabler kanskje?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sjekket at alle kabler er koblet riktig..må ha skjedd noe ettersom det fungerte bra den første dagen.. vurderer å bare kjøpe noen nye gode kabler og koble alt på nytt:P hvis det ikke fungerer da så vet jeg ikke..hehe.. ordner seg nok til slutt..
    Og du har sjekket alt jeg tipset om, inkl. innstillingene for surround back?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sjekka innstillingene for alle høyttalere... men regner med at det kan være en kortslutning i noen av ledningene kanskje...bytter ut alt og kobler opp alt på nytt litt bedre..hvis det ikke fungerer da så får jeg heller bare få noen kyndige til å se på det..

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problemet med en 916. Men jeg fikk ikke overload før -30.
    Jeg gikk over ledningene og sjekka at det ikke var kortsluttning noen plass, men det som fiksa problemet var høytalerne mine bak var kobla feil +-, rart men det ble greit etterpå. Jeg har også 4 ohms høytalere å har satt recivern på 6 ohm. Spiller nå ned i -5 uten problemer

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja sjekka innstillingene for alle høyttalere... men regner med at det kan være en kortslutning i noen av ledningene kanskje...bytter ut alt og kobler opp alt på nytt litt bedre..hvis det ikke fungerer da så får jeg heller bare få noen kyndige til å se på det..
    Om du ENDA ikke har sjekket ledningene dine, kan jeg nesten garantere at du har en kortslutning et sted. Gjetter på bak forsterkeren....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok et tips, får du overload når du spiller i stereo også? Gjør du det, er problemet kabler til fronter, eller frontene. Om du IKKE får overload i stereo, ligger problemet i en av de andre høttalerne, eller kablene til disse.. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får ikke overload i stereo=) skal gå over koblingene på de andre høyttalerne etterpå i dag...er nok en simpel liten feil skal du se

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg koblet opp alle høyttalere helt på nytt med nye kabler! vært skikkelig nøye på å plassere de riktig! SÅ ønsk meg lykke til med test nå... hvis det ikke fungerer nå så må jeg gå å finne noe å knuse..:P

Det virker!! det var verdt det til slutt i hvertfall da..endelig kan jeg se på film igjen! jeg vil rette en takk til alle som har kommet med gode innspill, min manager, gud og ikke minst mine foreldre

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •