Ny Surroundreceiver helst i Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny Surroundreceiver helst i Oslo

Hei,

Min gamle (dårlige), men trofaste sony-receiver gikk idag, 29.10.06 av med døden. Hørte på musikk, og plutselig begynte alt å skurre. Jeg kan ikke lengre skifte mellom kanaler (video1, tuner, video2 osv.) og kan ikke resette den. Den er helt "låst".

Trenger derfor en ny receiver, og det kvikt. Klarer ikke leve uten dvd, xbox, prosjektor stort lenge, så hvis noen har tips til hvilke receiver jeg skal kjøpe så setter jeg pris på det.

Har egentlig ikke penger til dette, men får si en 10.000 (gjerne billigere, men føler jeg må nesten bruke litt når jeg først skal kjøpe en).

Jeg bruker nesten utelukkende headsett, men ønsker egentlig surround (Ikke et absolutt krav da jeg så og si aldri bruker høyttalere, men har planer om å bygge en hjemmekino, så da er det vel like greit å kjøpe en surroundreceiver?).

Krav:

- Må ha flere innganger, composite og s-video. Må kunne ta imot fra minst 4 kilder
    - Bør kunne sende til to forskjellige visninger uten å måtte plugge om (tv/prosjektor)
    - Bør støtte DVI (Bruker det ikke nå, men kan være jeg kommer til å bruke det)
    - Bør støtte RGB inn og ut til prosjektoren.

Noen forslag? Helst til butikker i Oslo.

Mvh,
    Aleksander Lyse

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket bruktmarkedet? Her: http://avforum.no/avtorget/showcat.php/cat/13
    Det finnes jo et par bra alternativer der.
    Velkommen til forumet, allyse! Vi har jo snakket sammen før, om du husker det da. ;-)

Btw; Du har tydeligvis flyttet til Oslo?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Har du sjekket bruktmarkedet? Her: http://avforum.no/avtorget/showcat.php/cat/13
    Det finnes jo et par bra alternativer der.
    Velkommen til forumet, allyse! Vi har jo snakket sammen før, om du husker det da. ;-)

Btw; Du har tydeligvis flyttet til Oslo?
    Har lite peil på receivere, så jeg veit ikke helt hva jeg skal lete etter, hehe.

Scrooge, spørs jo hvem du er det

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allyse
    Har lite peil på receivere, så jeg veit ikke helt hva jeg skal lete etter, hehe.

Scrooge, spørs jo hvem du er det
    Kan Skrue si deg noe?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Kan Skrue si deg noe?
    Ah, ja. Hehe, Forundrer meg ikke at du finnes her også

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Haha!
    Henger med der det finnes noe interesant vettu! Og jeg har lært MYE om mange ting, etter at jeg ble medlem her.

Ang. forretninger: Har du sett denne?: Velkommen til Hi-Fi Klubben

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av allyse
    Hei,

Min gamle (dårlige), men trofaste sony-receiver gikk idag, 29.10.06 av med døden. Hørte på musikk, og plutselig begynte alt å skurre. Jeg kan ikke lengre skifte mellom kanaler (video1, tuner, video2 osv.) og kan ikke resette den. Den er helt "låst".

Trenger derfor en ny receiver, og det kvikt. Klarer ikke leve uten dvd, xbox, prosjektor stort lenge, så hvis noen har tips til hvilke receiver jeg skal kjøpe så setter jeg pris på det.

Har egentlig ikke penger til dette, men får si en 10.000 (gjerne billigere, men føler jeg må nesten bruke litt når jeg først skal kjøpe en).

Jeg bruker nesten utelukkende headsett, men ønsker egentlig surround (Ikke et absolutt krav da jeg så og si aldri bruker høyttalere, men har planer om å bygge en hjemmekino, så da er det vel like greit å kjøpe en surroundreceiver?).

Krav:

- Må ha flere innganger, composite og s-video. Må kunne ta imot fra minst 4 kilder
    - Bør kunne sende til to forskjellige visninger uten å måtte plugge om (tv/prosjektor)
    - Bør støtte DVI (Bruker det ikke nå, men kan være jeg kommer til å bruke det)
    - Bør støtte RGB inn og ut til prosjektoren.

Noen forslag? Helst til butikker i Oslo.

Mvh,
    Aleksander Lyse

Siden du skal ha video inn og utganger så må du gå for en Surround reciever.. Men ingen i denne prisklassen har DVI, bare HDMI, men det finnes jo Switcher og sånn.. Men Hadde jeg vært deg ville jeg sett på Yamaha, Denon og Pioneer.. Disse er veldig gode alle sammen og har nok alt av det du trenger!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er riktignok litt utenfor Oslo, men skulle jeg handlet reciver nå hadde jeg nok prøvd å prute litt på denne : FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nytt og brukt

Den har SKIKKELIG med power!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer trekker vel det lengste strået av de tre der, i flg de tester jeg har lest.
    Men som med det meste annet, så teller jo smak og behag også. Ingen av dem er uansett dårlige valg!
    Og forskjellene er vel totalt sett marginale. Man bommer neppe om man kjøper en av de receiverne der.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •