Bestilt Abrahamsen v4.0 tabbe??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bestilt Abrahamsen v4.0 tabbe??

V4.0 er effektforsterkeren i V-serien, med samme tidløse designet som de øvrige produktene. V4.0 spiller med en overbevisende kraft, dynamikk og presisjon som lar deg komme mye nærmere virkeligheten!
    I tillegg til vanlig RCA inngang finner du selvfølgelig balanserte (XLR) innganger. Best resultat oppnås følgelig med tilsvarende balansert forforsterker, som Abrahamsen V3.0.
    V4.0 yter hele 70 watt i hver kanal i 8 ohm, og dobbler effekten til 140 watt i 4 ohm. I tilegg kan den enkelt brokobles til fire ganger effekten.
    Spesifikansjoner: Protection circuit | 2 x 70 watt i 8 ohm | 2 x 140 watt i 4 ohm | Ring core - transformer | 15Kg

Har i utgangspunktet tenkt å bruke denne som et effekttrinn i mitt hjemmekino oppsett, men kjøpte den mest fordi jeg fikk et veldig bra tilbud på den. Hva kan jeg forvente av forbedring/forringelse av lydkvaliteten i oppsettet mitt med denne? Jeg har i dag: YAMAHA RX-V757, NS-777, NS333, NSC444, YSTSW515.
    RX-V757 står oppgitt med 7x100w i 8 ohm (rms) og 7x150w i 4 ohm(din). Dette er jo mer effekt en det Abrahamsen gir, blir det dårligere effekt av den grunn???

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må ikke henge deg så mye opp i watt. Der kommer garantert til å bli en klar forbedring i lydkvalitet. Gratulerer med ny power amp.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Du må ikke henge deg så mye opp i watt. Der kommer garantert til å bli en klar forbedring i lydkvalitet. Gratulerer med ny power amp.
    Oh ikke bare det: Den er garantert atskellig mere strømsterk enn receiveren!!
    Hvilket vil også gjøre at du (nesten garantert) kan spille høyere enn med Yamahaen!

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du har rett. Jeg får vel bare vente til den kommer i slutten av november og høre hvordan det blir. Det er vel ingen som vet så mye om Abrahamsen sin nyeste serie til å si hvordan de låter. Har jo hørt det selv og synes det låt kjempebra på et par energy RC-50, men er nysgjerrig på hvordan det låter på NS-777. Er det andre som har erfaring med Abrahamsen produkter som har noe pent å si?? Hvordan har lyden vært, varm, kald, skarp, slapp....osv??

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en forbedring om du lytter til stereomateriale i stereo, men jeg er ikke så sikker på surround. Senterkanelen vil vel ikke lengere kunne matche de andre frontkanalene?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •