Integrert forsterker uten hjemmekino inngang?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert forsterker uten hjemmekino inngang?

Forsterkere med egen inngang for hjemmekino gjør det enkelt og kombinere HiFi og hjemmekino. Hvordan fungere det hvis forsterkeren ikke har denne muligheten? Antar at jeg må koble pre out fra receiver til en ledig aux inngang på forsterkeren og kalibrere hjemmekinoen med bestemt volume innstilling på forsterker. Noen som har erfaringer med en slik litt tungvint løsning?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker en slik løsning. Det stemmer det som du beskriver. Du må sette volumet på den integrerte på et fast punkt når du skal bruke surround. Jeg har digitalt volum display noe som gjør at jeg får et nøyaktig punkt. Men det skal gå greit uten det også.
    Fordel om du har en type auto oppsett på receiveren slik at den eventuelt kan heve eller senke nivået på fronthøyttalerne.
    Volumet må settes på et relativt høyt nivå på den integrerte. Jeg setter den slik at receiveren øker/minsker minimalt når jeg kjører auto oppsettet. Har bare tenkt at det kan være greit.

For meg fungerer i hvert fall denne løsningen veldig bra. Vurderte først å kjøpe en effektforsterker. Gjorde ikke det fordi forforsterkeren i min Yamaha RX-V650 ikke er bra nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •