Hvem modifiserer klasse D-forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvem modifiserer klasse D-forsterkere

Noen som vet om noen som kan modifisere en PS Audio HCA-2 ?

Kan sende denne til utlandet for modifikasjon slik som her : PS Audio HCA-2 Digital Amplifier Modifications: Reference Audio Mods

Ønsker helst å sende innenlands, så mon tro hvor de kan utføre slikt?

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jææævla dyrt!

Jeg tror ikke noen i Norge som holder på med dette. Norsk Audioteknikk utfører lignende operasjoner på cd-spillere. Det går jo an å høre om de kan hjelpe deg der.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    norskaudioteknikk bruker da å være behjelpelig med slikt, vis ikke kansje upgrade audio kan hjelpe?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send en PM til Snickers-Is her på forumet, han kan sikkert informere om noen som kan dette.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk til et slikt skritt.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg gikk til et slikt skritt.
    Jeg også. Min begrunnelse er at det er altfor dyrt i forhold til hvor mye du får ut av det. Da ville jeg heller bygget en ny forsterker.

Hva er din begrunnelse?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min begrunnelse er at man bør være sikker på at man får en forbedring og ikke bare en eller annen endring, om det i det hele tatt blir en lydmessig endring.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det kan man jo aldri vite uten å prøve? Om Jensen 4-pols elektrolytter låter bedre enn standardkondisene er litt vanskelig å forutsi.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn trenger man ikke å teste slike ting bare produktet som huser standardkomponentene er dyrt nok.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ville nok ha holdt meg til det trygge der ja...
    Å sende den til en plass der de kanskje ikke har noe erfaringer mht modifikasjon av den typen forsterker er kanskje litt risikofylt. Send den til utlandet hvis det ikke finnes noe i norge. Sjekk først hva noe sånt vil koste...

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av en eller annen grunn trenger man ikke å teste slike ting bare produktet som huser standardkomponentene er dyrt nok.
    ???

Så prisen på produktet avgjør PSSR til forsterkeren og kvaliteten på kondensatorene i strømforsyninga og hva slags ESR de har?

Nå skjønner jeg ingen ting lenger.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min begrunnelse er at man bør være sikker på at man får en forbedring og ikke bare en eller annen endring, om det i det hele tatt blir en lydmessig endring.
    Mmmmm..
    Hvis man ikke vet hva man får er det vel kanskje greit å selge den?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det du sier Isen, er at han sannsynligvis ikke vil få noen lydmessige forbedringer ved å gjøre dette? Da har det jo svært lite for seg. Tror ikke SunZeeker har bestemt seg helt for denne ennå, så det er jo bra at dere kommer med slike innspill.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg sa var selvsagt litt ironisk ment, i to sammenhenger:

1: De som betaler veldig dyrt for et produkt bryr seg sjelden om å modifisere eller i det hele tatt lure på om det er behov for det. Dette til tross for at det er en kjent sak at det ofte brukes standard komponenter også i denne type produkter.

2: Komponentbytter er en svært uforutsigbar affære. De fleste (dog ikke alle) har forstått at det ved å skifte høyttalerelementer i en høyttaler som regel alltid vil medføre dårligere lyd. Konstruksjonen er balansert ift de anvendte komponentene, og mange tenker ikke over at dette også gjelder forsterkere.

Nå ser jeg at denne har linjær strømforsyning og ikke SMPS. Det mest fornuftige stedet å begynne, om man ønsker å endre noe, er nok å øke kondensatorbanken, og det kan nok mange her til lands gjøre minst like bra som dette firmaet. De øvrige tweakene er jeg ikke like overbevist over.

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar som er dukket opp allerede.

Jeg har bestilt denne fra Tonart i trondheim etter endel lesing på nettet fra både tester og brukeres erfaringer. Dette skal visstnok være en meget god effektforsterker slik den er, men etter å ha lest at flere synes denne låter enda bedre etter modifikasjon, ble jeg usikker om jeg skulle sende den til modifisering med en gang. Jeg ønsker dog best mulig lyd pr krone Men det spørs vell dog om den modifiseringen vil gi denne noe særlig løft fra det den allerede er.

Har du hørt på denne Snickers? Hvorden den spiller? (siden du sikkert er den med mest kunnskap og erfaring om disse forsterkerne blant oss på forumet)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er bygget på 250A-modulet som er en mindre utgave av 500A-modulet. Jeg har jobbet mye med 500A-modulet så det kjenner jeg godt, og jeg har testet ulike strømforsyninger osv på den. Det er vel i grunnen det jeg kjenner til med den konstruksjonen.

Active flexxo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter vilt på at oppgraderingen ikke vil gi deg noen bedre ytelse i forhold til pris. Det er små forbedringer som trolig vil gi et lite løft i lyden. Men det er ikke verdt DEN prisen!

Jeg stemmer imot.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.
    Har du kjøpt deg en PS AUDIO HCA-2, da må jeg få gratulere med en konge forsterker. Har denne selv også, denne kan du leve lenge med :-D
    Angående oppgradering, så er det bare å ringe Geir Fredriksen i Trondehim, han har oppgradert en slik en tidligere. Dette er en omfatennde oppgradering som vireklig gjir forsterkeren et virkelig løft hva angår lyd og ytelser. Han antydet en pris på 4-5 tusen, da jeg også vurdere sterkt en slit oppgradering. Geir er med i utvuklingen av Adyton forsterkere og Ton Art sine egne høytalere, og det sier vel litt om hans kompetanse !!!! Om dette blir aktuelt kunne vi kanskje tatt en oppgradering samtidig, så kanskje vi får kvantumsrabbat
    Vetteman har tlf nr mitt om du lurer på noe, og jeg har hans tidligere Helicon

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •