Effekt/integrert til Chorus 800v serien

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effekt/integrert til Chorus 800v serien

Det er på tide å snuse litt på mer effekt, har veldig liten erfaring med effektforsterkere bortsett fra HFK sine alternativer og Doxa sine forsterkere.

Tenker å legge meg på 6k i prisklasse, da det bør være nok for å få liv i mine 806v og skape litt mer headroom.

Sysler med tanken på å kjøpe en integrert forsterker å bruke den til musikk å la denon fungere som pre og den integrerte som effekt under filmvisning. Det bør vel ikke være det store problemet slik jeg ser det.

Alternativene jeg har funnet i den prisklassen er :
    -Thule PA100, Varm i lyden ikke skarp diskant?
    -Vincent 993, ? Er jo flere som har brukt vincent og jmlab, ref marantz,akto
    -Embla Eana, litt lys?
    -Xtz class A 100 integrert.
    -Doxa 70b hvis jeg finner den brukt en plass.

Ta xtz'n fks, hvis jeg skal bruke den slik jeg nevnte ovenfor, blir da kablingen fra main out til main in på xtz'n, og phono fra cambridgen til dvd inngangen på xtz? Hvordan skifte mellom disse? så enkelt som å slå av denon?

Brukt er også interessant. Dere som kjenner jmlab mye bedre enn jeg gjør kom gjerne med innspill og forslag for/mot.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått tilbud om et par embla eana, litt usikker på hvordan dette vil fungere med mine chorus. De er vel ikke så skarpe som tidligere jmlab modeller etter hva jeg har forstått, og denonen vil muligens også være med å gjøre lyden litt varmere? Eller?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sugden? Noen som har hørt om dette merket? Høres ut som en tittel på en litt halvslibrig blåfilm.

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med André her om dagen. Spurte om hvordan min Rotel 991 ville bli på 836V. Da hadde han nettop testet Chorus V mot Rotel, og syntes det var en bra match. Han mente 991 ville gi bra med kraft til høyttalerne, og skikkelig trykk i mellomtonen. 991 brukt går for 4-5k.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte til Andre` hver halvtime fra kl 11 idag til kl 16.30, men han var opptatt hele tiden så det ble litt vanskelig å få kontakt med han.

Er så få forsterkere som jeg vil ha som ligger ute nå typisk det, men får bare vente å se.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen andre som har noen effekt tips med litt varm klang ?
    Fikk tilbud om Roksan av Andre`, men har hørt at den kan bli litt lys i klangen?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke denne Eana saken er lys og hard
    litt om den her Hifisentralen - Take it ICEy

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Focal generelt er jo nesten uendelig lette å drive. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt meg på en rimelig EL-34 røramp. Slike finnes i mange prisklasser og ligger som regel på 30-40W med all den varmen du måtte trenge på disse høyttalerne.

Eksempelvis: Ming Da MC34-A til 8,5k Audiofoni AS
    Prima Luna: Norsk Hi-Fi Center | Prima Luna - importører av Triangle og Audio Valve . Pathos, AVI, Musical Fidelity, Dynaudio mm forhandlere

Brukt: Hifisentralen - amerikansk rør effektforsterker selges

Hifisentralen - Prima Luna Prolouge 5

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eana har jeg vurdert tidligere, må vel sette meg ned å lese igjennom hele den tråden på hifisentralen, tak for tipset einis. Eneste er at jeg har hørt de kan virke litt livløse.?

Rør og hjemmekino Snickers? Morro kombinasjon kan jeg se for meg. Hadde vært morro å hørt rør på mine engang. Verdt å sjekke ut det å.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan absolutt være en svært sjarmerende kombinasjon. Det kan være en kompis av meg vil selge sin TAC 34 forresten.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste som bekymrer meg med rørforsterkere er at det muligens blir litt problemer med rør som lyser opp når jeg får opp en pj med tiden.

Embla eana er jo forholdsvis billig da, noen som har erfaringer med disse på jmlab? Blir de for nøytrale så det kan virke litt tamt?

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å kjøpe et par 836V. Har ikke helt bestemt meg for forsterker enda. Ser rotel blir nevnt, samt rør forsterker.

Er litt nyskjerrig på rør selv, så lurte på om en Shangling STP-80 kunne passe med disse(2x35W i klassa A)?

En for- og effektforsterker løsning kunne også være et alternativ, f.eks fra Rotel, da kunne jeg valgt en surround forforsterker for å få utnyttet LF kanalen på film(til subben).
    Blir f.eks Rotel RB-1090 overkill? Holder det med noe mindre? Kanskje RB-1080 er mer enn nok.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir jo sjelden overkill da Ingen ht som misliker strøm uansett hvor lettdrevne de er. Snuser litt på rotel selv fordi det finns mange av de på bruktmarkedet, men en hører jo så mye rart om alle merkene, for lys, for tam for voldsom etc etc. Vanskelige valg spør du meg.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok det. Eneste det kan bli litt overkill for lommeboka inniblandt.

Kanskje det kunne være en løsning å f.eks gå for RB-1080 først, og så evt gå til anskaffelse av en til etterhvert å bi-ampe. Det skal jo ha en positiv effekt på lyden, samt at da skulle det vel ikke stå på strømmen(snakker om til 836V nå da).

Ligger forresten en RB-991 på finn nå, om det kunne være noe for deg.
    Evt så tror jeg at en Parasound A23 kunne passe deg fint, men sjelden på brukten den da. Ligger vel på rundt 10k ny.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS AUDIO HCA-2 er jo kjent for å låte som en god rørforsterker, bare med mye mer krefter. Så da får du i pose å sekk !! Stereophile ranket denne til klasse A, det sier vel litt !! Denne finner du en sjelden gang brukt til 7-8 lapper. Koster 19900 ny, som i følge Stereophile er billig !

Link til Sterephile testen
    PS Audio - Stereo Products - HCA-2 Amplifier - HCA-2 Amplifier More Info

Newcomer SunZeeker sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    PS AUDIO HCA-2 er jo kjent for å låte som en god rørforsterker, bare med mye mer krefter. Så da får du i pose å sekk !! Stereophile ranket denne til klasse A, det sier vel litt !! Denne finner du en sjelden gang brukt til 7-8 lapper. Koster 19900 ny, som i følge Stereophile er billig !

Link til Sterephile testen
    PS Audio - Stereo Products - HCA-2 Amplifier - HCA-2 Amplifier More Info
    Har selv bestilt denne og ser frem til å få testet den.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •