Forsterker til Klipsch RF-62

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker til Klipsch RF-62

Hei!

Jeg er ikke så kunnskapsrik hva stereoutstyr angår, og lurer på om jeg kunne få noen råd. Jeg har kjøpt nytt stereoanlegg nå, bestående av Klipsch RF-62, som er høyttalere med horndiskant og 2x 6,5'' basselementer. De er veldig lette å drive, tror de er 98dB. Jeg kjøpte nettopp NAD C372 2x150w integrert stereoforsterker til å drive disse høyttalerne.

Nå er jeg litt usikker på det kjøpet. Var det veldig dumt? Har i ettertid ikke fått inntrykk av at NAD egentlig er så bra, men hadde et litt romantisk forhold til dette merket, også ville jeg gjerne ha mye krefter. Har her lest at Xindak XA-6950 skal være en fantastisk forsterker, og leste en særdeles overbevisende test av denne. Noen som har noen tilbakemeldinger på det? Hvordan vil den passe til Klipschene?

Til slutt, er det noe markedsverdi for en nesten ubrukt NAD C372, kjøpte den på hifiklubben i Oslo for under en måned siden. Har originalembalasje og kvittering.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en billig forsterker hvor man primært betaler for høy effekt. du hadde muligens fått en bedre helhetlig lyd med en mindre amp i samme prisklasse.
    har selv hatt rb35. 10-20watt var rikelig

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selv om man har ett bra forhold til NAD så er et ikke sikkert at den passer til Klipsch og heller skaper dårlig synergi.
    Har Klipsch selv og erfart at de spiller nydelig med forsterkere med noe mørkt lydbilde.
    Sikt deg inn på en rørforsterker om du liker litt mykere musikk.
    Hvis ikke kan "Gamle" EC, Adyton være gode matcher:-)

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg kjøpte mine klipsch'er så fikk jeg streng beskjed om å styre unna spesielt NAD. Nå har jeg ikke prøvd selv, men mange sier at den komboen er veldig anstrengende å høre på. Forhandlere pusher ofte Rotel sammen med klipsch høyttalere, og det er nok av en grunn, men om dette passer din smak er en annen sak. Som BGuarden her sier, så vil du oppleve en mye mer avbalansert diskant med en mørkere/varmere forsterker. Selv så har jeg en yamaha receiver stående på disse, og det funker jo greit foreløpig.

Active Egil_M sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    429
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt NAD C372 på Klipsch RF7 - og det er en GRUSOM kombo

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønner seg vel å gi rf-62 litt krefter selv om de er lettdrevne.Det har vel alldri vært dumt.Hva med Rotel RA-1062?Det er jo en god forsterker som har høstet mye skrytKanskje det er noe i sifrene,1062...rf-62,hehe

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville vel sett på no Kina rør-forsterkere og eventuelt oppgradert til dragon rør.
    Bruker selv EC som for og effekt, men får se hva en Oslo tur i morgen ender opp med (titta på ming-da forsterker der i sta)

Edit : Rør er også meget lekker der det lyser opp en sen høstkveld
    Selv har muligens tenkt til å kjøre rør til stereo og bruke overskuddet av eventuell elektronikk salg til en surrerundt reciver i tilegg til bruk ved TV, Film og Spill.. rør varer jo ikke evig...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •