Brummelyd fra Parasound NC2250 - Noe å bry seg om?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brummelyd fra Parasound NC2250 - Noe å bry seg om?

Har en svak brummelyd fra forsterkeren som jeg har lagt merke til for noen uker siden, er litt usikker på om den alltid har vært der men tror kanskje det.
    Har forsøkt å bytte både strømkabel og signalkabler. Har også satt den i en annen kontakt som går på en annen kurs, men det er den samme brummelyden uansett. Brummingen er kun hørbar om det er helt stille. Brummingen kommer kun fra forsterkeren, ikke fra høyttalerene. Er det noe galt med den, eller er det normalt med denne lyden fra effektforsterkere?

Jeg kan legge til at dette overhodet ikke er hørbart om anlegget er i bruk, så med mindre noe er galt og denne brummingen ikke bør være der, kan det være det samme. Det vikitgste er at alt er ok med forsterkeren

Edit:
    Har lest litt rundt og det viser seg at brummingen er helt ufarlig. Det var visst relativt vanlig på kraftige transistorforsterkere.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Leste en test av lillebroren for litt siden, der sa anmelder at det var noe brumming rundt 50 hz tror jeg. Så det kan hende det er "vanlig" for den forsterkerserien.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •