H200 eller A21 eller Oberon 6.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

H200 eller A21 eller Oberon 6.1?

Jeg har i dag B&W 604 s3 men har til sommeren tenkt til å antageligvis oppgradere til Klipsch RF-63/83. Hvilken av disse foresterkerene vil gi meg mest tilbake? Jeg hører mye på høy musikk, og likker når deg sparker litt i bassen. Jeg har Denon 3806 og DVD 2910 som Pre.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke hørt noen av disse, men skulle jeg valgt ut ifra det jeg har lest så hadde jeg uten tvil valgt H 200. Må si jeg selv er litt nysjerig på denne :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er vi to:-D . Men er litt usikker på om den har nok kraft til å drive høytalerene hardt nok. Det er jo litt forskjell på 200w og 600w. Det var det jeg hadde håpet noen inne her kanskje hadde grei på?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok at en H200 skal få 604'ene dine ned i kne. ICE baserte forsterkere går meget bra sammen med B&W, så går du for Oberon e.l. er du sikkker.
    Bor du i nærheten av HiFiCenter kjeden kan jho du stikke innom å høre om muligheten for hjemlån av H200.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smaken er som baken. Selv er A21 min favoritt, men så liker jeg rock'n'roll med litt kolør .

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Copland har en romkorreksjonsenhet i stereo (noe totalt annet enn det som sitter i 3806). Den koster ikke så forbasket mye mer enn differansen mellom 6.1 og A21. Det bør være noe å tenke på om du vil ha maksimalt ut av oppsettet ditt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Copland har en romkorreksjonsenhet i stereo (noe totalt annet enn det som sitter i 3806).
    Hva er forskjellen Snickers?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3806 har en Equlizer.

Copland sin enhet jobber med algoritmer. Det vil si at den måler hvordan refleksjonsmønsteret i rommet er og genererer signaler som faser ut refleksjoner osv. Den retter også opp fasefeil og slikt.

Med 3806 kan man ende opp med flat frekvensrespons med et gitt signal, men den kan bli verre for et annet signal, og impulsresponsen kan også bli forverret.
    Med Copland kan man ende opp med flat frekvensrespons for alle signaler, samt riktig impulsrespons.

Prinsippet er det samme som TacT/Lyngdorf, samt DRC osv. Selve algoritmene er utviklet av Dynaton, og skal etter hva jeg vet også være det som benyttes i de siste variantene fra Lyngdorf. Med tanke på hva de koster må de 15k som Coplanden koster sies å være billig.

Men du har jo kontakt med Olav du Atle, kan du ikke be om å få teste en slik da?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å oppsøke bruktmarkedet? Der kan du gjøre endel kupp i denne prisklassen.

Selv har jeg en krell kav 400xi som skal selges i nærmeste fremtid, du kan jo sende meg en pm om dette er av interresse.

Ellers er jo parasounden et glitrende alternativ i prisklassen, jeg planla selv å kjøpe en nå, og en til sommeren, for å brokoble. Men ei annonse på bruktbørsen perforerte denne planen. hehe
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3806 tar vel reverb, fase, delay og EQ, noe som gjør at den må jobbe i tidsdomenet også.

Uansett, jeg har faktisk ikke brydd meg med å spørre om pris da jeg regnet med at den var grisedyr, noe som da ikke er tilfelle. Spennende
    Skal ned til de i morgen, så da skal jeg se om jeg kan låne en slik.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3806 kan endre fasen på en høyttaler, men DRC-en kan endre fase for en enkelt frekvens. Forskjellen er omtrent som mopedbil og Köenigsegg...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For én enkelt frekvens, eller for en (som i alle)

Uansett spennende. Dog bør ikke 3806 undervurderes som RK, uten at jeg sier at du gjør nettopp dette

Newcomer Taskeladdn sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    237
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    For én enkelt frekvens, eller for en (som i alle)

Uansett spennende. Dog bør ikke 3806 undervurderes som RK, uten at jeg sier at du gjør nettopp dette
    Ser no bare % anntall Kønigs som har vært i grøfta kontra mopedbiler her i skandinavia =)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For hver enkelt frekvens. Den jobber med problemets "kjerne" i stedet for å forsøke å rette på en eller fler av konsekvensene til problemet. Når den har funnet et problem setter den opp en algoritme som korrigerer impulsresponsen for det problemet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •