Sony STR-DA5000ES / STR-DA3000ES - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 192
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke sjekket temperaturen når jeg har dratt på med høy lyd gjennom en film, men til vanlig så er den vel litt mere enn kroppsvarm på venstre side (der strømforsyningsdelen er) og litt varm ganske nærme fronten.

BB

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er detaljene for min reparasjon:

Symptomer: Suser i høyttalerne, video-oppkonvertering. Går i protect med sub+hakker på digital inn

Arb. rapport: Demontert og feilsøkt utført div mod bulletiner ihlt sony+full sjekk renset-testet ok

Medgått materiell:

680411701 x1 195kr ICMB89537APFM- $28.11 (IC1800)
    121587300 x2 7kr 4.7K 1W RESISTOR,METAL FILM $1.17
    120836561 x1 39kr RES, CHIP 100 $1.84
    111979221 x1 77kr CAPCITOR, ELECT 470MF/16V ( $7.22
    116400411 x1 7kr 25V 0.1MF,CHIP CERA. CAP.(2125 $2.07
    121608991 x4 30kr 1/10W 47K,5% CHIP RESIS $1.33
    124788500 x1 30kr 1/6W 180K, CARBON RESIS. $1.07

Forklaring til delenumrene fant jeg her:
    http://servicesales.sel.sony.com/web/index.jsp

BB

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, omtrent maken til min lapp altså.
    Da virker det litt profft.

Forøvrig kan jeg nevne det at når jeg har spilt rimelig høyt en god stund virker forsterkeren ikke spesielt mye varmere en når den står som bakrunnsmusikk.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er delenumrene samme på din også?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Typisk det...eneste de byttet på min var kun IC1800....

Irriterende!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, nå fikk jeg også fikset oppkonverteringen på 5000-modellen min.

Har også fått meg en skikkelig subwoofer nå, en Sony WX900, har et lite spørsmål her angående det. Når man har konfigurert fronthøyttalerene til large i surroundoppsettet, sender den da lyd i hele frekvensområdet til disse selv om man har subwoofer??

Grunnen til at jeg spør her er at i fronthøyttalerene mine sitter det kun et 6.5" basselement, så i den forbindelse hadde det jo vært en fordel at sub'en tok over fra, la oss si, 80Hz og nedover. Må man da sette fronthøyttalerene til small i oppsettet? Er det det som egentlig er hovedforskjellen mellom small og large i oppsettet?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer audi sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På Rotel sin prosessor er det slik at man må sette høytalerne til small for å sende bass til subwooferen (utover .1 signalet). Slik har i hvertfall jeg oppfattet instruksjonsmanualen. Har riktignok ikke kjøpt sub enda selv. I tillegg kan "small" settingen brukes til å sende bass til høytalere som er "large" når man ikke har subwoofer.

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Marantz sender den kun ut lyd til sub når jeg har valgt "Small" på høytalerene.
    Unntaket er hvis jeg har valgt "Large" og etterpå velger "Source Direct" .

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prec
    På min Marantz sender den kun ut lyd til sub når jeg har valgt "Small" på høytalerene.
    Unntaket er hvis jeg har valgt "Large" og etterpå velger "Source Direct" .
    Det blir vel "best" resultat med source direct og la subben ta seg av bassen, da kan du spille litt høyere uten forvrengning i bassen fra frontene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål angående innstillinger til sub. Nå har jeg satt fronthøyttalerene mine til "small" i høyttaleroppsettet, og sub'en fungerer finfint i alle tilfeller, både ved 2-kanalers avspilling og multikanal, MEN ikke når jeg overfører SACD-signal via multiinngangen, noen som har et clue her????

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke slik at når en bruker mulit kanals inngangen så kutter en også ut receiverens egen prosessering når det gjelder nivå, delefilter osv, og dette må gjøres i kilden dvs SACD spilleren hos deg?

I side 11 i manualen (ENG utgave) så står det:
    NOTES
    - When you make connections to the MULTI CHANNEL INPUT jacks, you will need to adjust the level of the surround speakers and sub woofer using the controls on the connected component.
    Har du valgt at du har subwoofer i SACD spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok det som var problemet, ja! Når jeg fikk DVD/SACD-spilleren så hadde jeg nok ikke subwoofer, så den var nok av som bare det, ja!

Genialt, Spectre, tusen takk for tipset!

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Protector /check code 11

Noen som vet hva denne betyr?

Protector /check code 11
    irregular current is output from the speakers. turn off the reciever, check the speaker connection and turn on the power again.

Jeg ser jo hva som står i manualen, men jeg skjønner ikke hva som menes. Denne meldingen oppsto når jeg spilte rimelig høyt i stad.

Noen ganger har jeg også fått "CODE 21" Men ved den står det kun kontakt din forhandler...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel en beskyttelse mot for mye strøm. Sikker på at du ikke har en liten kortslutning?

Jeg fikk samme feilmeld (hvis jeg husker riktig) for en stund siden når jeg byttet høyttalerledninger, da var det en enkel kobbertråd som var inntil chassis på forsterkeren og ikke inne i høyttalerterminalen hvor den skulle være.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Synd det er noen som har problemer med ES forsterkerene. Jeg har hatt 3000ES siden Jan/2004 den har det ikke vært noe prob. med. Bare glede. Helt klart den beste reciver/forsterkeren jeg har hatt. Gleder meg til Str-DA7000ES kommer. Da kjøper jeg den!! Kommer i Japan November. Noen som har hørt noe om når den kommer til Europa?

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spectre: Var det "11" du mente?
    Feilmelding "21" er den jeg pleier å få hvis jeg skrur volumet for høyt opp.

Jeg bør egentlig ikke klage. Jeg har jo noen høyttalere som trekker en del strøm (B&W DM604S3)
    Når denne feilen oppsto var vel lydnivået uansett unødvendig høyt. :$
    Jeg bruker bananplugger, med "solidcore"kabler, så kortslutning skal godt gjøres.

Nå skal det sies at jeg belaster denne recieveren med store høyttalere, og har vel egentlig ikke noen problemer med den. Den leverer varene og vel så det! Kan trygt anbefale denne, selv til folk med litt strømkrevende utstyr.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker ikke om det var 11 eller 21 jeg opplevde, det er noen mnd siden. Jeg har B&W604S1 på min 5000ES, de er nok ganske like lastmessig skulle jeg tro. Jeg har aldrig opplevd noen feil ved høyt volum på min, men det er ikke så ofte jeg spiller veldig høyt heller, bor dessverre i leilighet med naboer på alle kanter...

Jeg har heller ikke hatt noen problemer på min etter jeg hadde den inne for å fikse barnesykdommene (susing/videooppkonvertering). Kan trygt anbefale den jeg også, er veldig fornøyd med lyden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Digital

Jeg har merket at volumet blir litt lavere når meg bruker analog inngangene. Er ikke noe problem, men er litt merkelig?
    Bruker Coax mellom CD-spiller og Forsterkeren. Og optisk fra DVD-spilleren. Er helt klart feil og bruke noe analogt, når men har helt digital forsterker. tror kanskje det er noe som Lyd og bilde gjorde feil når de testet den. De brukte en meget bra DVD/Cd-spiller med analog utgangene! Jeg har PSB-silveri høytallere. De er 4 ohm. og ganske store. Er ikke noe problem for DA3000ES og drive. Største problemet er hvis man spiller gammle DVD-filmer med lavt innspillt lydspor. Da må man skru veldig høyt opp, noe som kan resultere i en del sus. Som ikke er uvanlig ved +10db. Er som regel ikke så bra og spille en forsterker over 0db. Merker at man må skru opp litt mer på denne forsterkeren, i forhold til vanlige transistor forsterkere. Det er ikke tvil om at denne forsterkeren har kvaliteter transistor forsterker i samme prisklasse er i nærheten av.
    Digitale forsterkere er fremtiden. Det har de allerede bevist!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en STR-DA3000ES som jeg merker en del susing i høyttalerne på. Skal ta kontakt med ACB i trondheim i dag, og se hva de vet.

Problemet forsvinner delvis hvis jeg setter alle høyttalere til store + sub. Setter jeg alle til små - sub, er det mer sus enn lyd.... Særlig når man begynner å nærme seg -15 dB......

Lest litt her og mange mener at 5000es yter mye bedre enn 3000es, siden den har 20 w mer pr. kanal. Dette er minimal. I teorien og i praksis vil man aldri merke noen som helst forskjell på dette. Grunnen til det er at man må doble effekten for å få en økning på 3 dB (som i teorien er en dobbling av lydinntensitet). Få å få en praktisk dobbling av lydinntensitet må man øke med 6 dB....
    Eks. Mine høyttalere har en følsomhet på 90 dB, 1 m, 1W, 2.83 V....
    Dvs. at med min 3000es vil jeg kunne spille:
    Et sted mellom 111 og 114 dB (trenger 128 W til 111 dB og 256 W til 114 dB). Hvis jeg hadde hatt en 5000es kunne jeg spilt mer eller mindre like høyt... Den er like langt unna 256W som 3000es....

Noen nevnte tidligere 2000es skulle ha lik lyd som 3000 og 5000es. Det er riktig så lenge man snakker om amerikanske modeller. Der finnes også STR-DA1000ES.
    Disse modellene er nedgradert i Norge og heter som følger:

* STR-DA1000ES -> STR-DB790QS (3999,-)
    * STR-DA2000ES -> STR-DB2000QS (6999,-)
    (* STR-DA3000ES -> STR-DA3000ES (11999,-))
    (*STR-DA5000ES -> STR-DA5000ES (14999,-))
    (*STR-TA9000ES -> STR-TA9000ES (ca. 30000,-))

Disse (QS-serien) låter ikke i nærheten av ES i Norge. Mye av grunnen er strømforsyning, samt billigere elektronikk

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkelom
    (*STR-TA9000ES -> STR-TA9000ES (ca. 30000,-))
    Denne heter TA-DA9000ES fordi den ikke har radio. Den går da som forsterker og ikke reciever i følge SONY.

Forøvrig en grom sak den der....

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •