Sony STR-DA5000ES / STR-DA3000ES - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 192
    Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det noen av dere som bruker video oppkonverteringen på forsterkeren deres (dvs konverterer fra kompositt/s-video til s-video/komponent)?

Jeg bruker det på min med oppkobling mot projektoren slik at jeg slipper så mye kabling, men opplever en del dropouts i bildet periodisk. Jeg trodde først det var noe med at projektoren var følsom slik at den mista synk lett eller at forsterkeren og proj'en ikke funka helt bra sammen.

På agoraquest (sony) forumet så er det mange som har problemer med drop outs på de nye ES forsterkerne så det er et kjent problem.

For å verifisere at problemet hos meg ikke var projen sin skyld så koblet jeg opp s-video ut fra forsterkeren inn i min sony TV med vhs spilleren inn i forsterkeren som kompositt kilde for oppkonvertering. Det var akkurat de samme dropouts'ene med TV'en som på prosjektoren...

Her er litt teknisk info som jeg fant:

http://www.agoraquest.com/viewtopic....page_number=32

More on the video droput issue! I obtained the following information from Sony here:

SYMPTOMS
    The video signal passing through the unit drops out during the up conversion (composite to S-video or component) process resulting in the picture going black on the TV or monitor.
    RESOLUTION
    Perform the following upgrade to the up conversion circuit located on
    the Video board.
    1. Replace the 10K ohm chip resistors R3323, 3324,
    3325, 3629 and 3639 with 47K ohm chip resistors.
    2. Remove C3645 (100uF) from the board. Solder a 470uF 10V electrolytic capacitor in it's place.
    3. Remove C3743 (4.7uF 50V) and C3714 (0.1uF 50V) from the Video board and re-insert them in reverse direction (reverse polarity).
    4. Add an 180K ohm resistor on the foil side of the board from ground to the (-) side of C3745.
    APPLICABLE STR-DA5000ES SERIAL NUMBERS
    800001 to 804024

All of the above changes apply to both the STR-DA5000ES and the STR-DA3000ES. Since my request for information was specifically for the STR-DA5000ES, I didn't receive the applicable serial numbers for the STR-DA3000ES. A few of the above changes (see MY COMMENTS below) may also apply to the STR-DA2000ES.

MY COMMENTS
    Item 1: Increasing the size of these resistors improves video signal coupling. R3323, 3324 & 3325 affect the component video output only. R3629 & 3639 affect both the S-video and component video outputs when a composite video input or the OSD is selected.

Item 2: Increasing the size of C3645 improves coupling of an input to the comb filter. It effects both the S-video and component video outputs when a composite video input or the OSD is selected.

Item 3: Reversing the polarity of these capacitors is consistent with the DC voltages listed on the schematics. C3743 affects the S-video outputs when a composite video input is selected and the component video output when a composite or S-video input or the OSD is selected. C3714 affects the component video output only.

Item 4: My congratulations to iandennis. This is the resistor that he independently determined needed to be added to properly bias Q3701 (page 28 or this thread), except that he used a 100K ohm resistor. It affects the component video output only. I should mention that this is the only fix identified by my UK source.

Any of the items discussed above that affect S-video outputs may also be applicable to the STR-DA2000ES, if the circuitry is the same.
    Kommer til å vente med å levere inn forsterkeren (for å fikse susinga) til de kan fikse dette problemet også samtidig. Skal ta kontakt med verkstedet og høre om han kan bekrefte det jeg fant ovenfor. Info'en ovenfor gjelder amerikanske modeller, derfor så begynner serienummeret på 8. Det begynner visst på 5 i Europa tror jeg.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visste ikke at det var probler med videokonverteringen i denne, nei. Det var jo litt leit i og med at jeg har tenkt å anskaffe meg projektor innen et par års tid.

Det jeg lurte på, er det noe spesielt med denne strømkabelen som fulgte med siden den ser så spesiell ut?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Nå kommer de jo an på hvor mye rart man vil ha koblet til projektoren da, men f.eks dvdspiller bør gå rett til projektor og ikke via forsterker.
    I et hvert ekstra ledd vil det være signaltap.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Det jeg lurte på, er det noe spesielt med denne strømkabelen som fulgte med siden den ser så spesiell ut?
    La merke til det jeg også, det sitter to ferrit blokker på den, dvs støyfiltre. Forsterkeren er kanskje følsom for støy utenfra eller så er sony litt ekstra nøye med ES serie komponenter?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Nå kommer de jo an på hvor mye rart man vil ha koblet til projektoren da, men f.eks dvdspiller bør gå rett til projektor og ikke via forsterker.
    I et hvert ekstra ledd vil det være signaltap.
    Jepp, jeg har også tenkt på det så jeg kjører derfor dvd spilleren med progressive komponent signaler direkte til projen.
    Jeg har også en s-video kabel i tillegg lagt opp til projen, og det er denne som er koblet til forsterkeren. Hvis jeg skal se tv/video evt hvis noen venner tar med seg xbox/ps2 så går disse via forsterkeren for en evt oppkonvertering til s-video.

BB

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg forsterkeløs i noen dager. Sonyen ble levert inn til service i går, og jeg venter i spenning på om det blir bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John
    Da er jeg forsterkeløs i noen dager. Sonyen ble levert inn til service i går, og jeg venter i spenning på om det blir bra.
    Tok ikke de reperasjonen på dagen altså?
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tydeligvis ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere folkens, er dere fornøyd med høyttalerterminalene på disse receiverne?

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, veldig fornøyd. Knallbra isolering rundt terminalen og det sitter skikkelig. Hvis du da ikke velger å bruke bananplugger da, som egentlig bare gir deg nok et mellomledd og verdens værste kortsluttningsmuligheter..

Avisoler kabelen, bruk siste ledd av avisoleringen til å tvinne kabelen litt før du tar den av og skru godt fast. Der har du den beste kontakten.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dei mangler pre out det er ikkje bra av sony å ikkje ta med dette.
    dei hadde selgt mange fleire viss dette var med (ein til meg vertfall men den gang ei)
    eller tar eg helt feil?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett, de har ikke pre out i europa (bortsett fra sub out), men i USA har de det av en eller annen grunn (samme med multirom støtte). Det var nesten jeg droppet den også av samme grunn, men tok sjansen på at den var kraftig nok for meg. Har ikke angret foreløpig.

BB

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har levert inn min 5000ES til reparasjon i dag morges på serviceavdelingen, de skal fikse susingen og video oppkonverterings problemene. Får den forhåpentligvis tilbake i morgen.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, har noen funnet liste over hvilke serienummer som har disse problemene?

Og har noen peiling på om ACB her i Trondheim har peil? Er meget skeptisk til å levere fra meg forsterkeren :wink:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hazzard
    Har vært på telefonen med Sony servie nå, og dommen var hard.. Alle 5000es med serienummer som slutter på 380 og oppover fungerer som de skal, min slutter på 280... :cry:
    Ringte verkstedet for litt siden, min forsterker lå i biter på benken hans, han hadde fikset susingen + et par andre ting (som stod i sony bulletins, men som jeg ikke har bedt om men det er jo greit) og at han drev med video oppkonverteringsbiten når jeg ringte. Regner med å få den igjen i morgen.

Hvis du ser på Sony web her:
    http://www.sony.no/PageView.do?site=...=no_NO_Support

Så står det at ACB Radio-TV Service AS i Trondheim er sertifisert Sony verksted.

BB

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Når du får verkstedsbeskrivelsen bør du poste den her.
    Er ikke sikkert alle verksted er like behjelpelige som ditt og tenker selv.
    Noen fikser kun det du strengt tatt ber dem om å fikse, og da kan det være greit å vite hva man skal be dem om.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er forsterkeren ferdig reparert, skal hente den etter jobb i dag.

Han har fikset:
    -Susing (IC1800 osv), se side 10 i denne tråden.
    -Video oppkonvertering (div motstander/kondensatorer) - se side 10 i denne tråden.

Det var pga disse to punktene jeg leverte den inn.

I tillegg så har han på eget initiativ :shock: fikset dette:
    -Protection bug når en bruker subwoofer pre out
    -Støy (?) problem/bug på digitalinnganger.

Jeg tilføyer evt mer info hvis det står mere detaljer på reparasjonslappen når jeg henter den.

Han sa at når folk leverte inn ES produkter til reparasjon hos han så fikset han alle kjente ting på de pga at det er ES serie og at alt skal være perfekt på de. Ikke dårlig!

BB

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stod ikke så mye mer info på reparasjonslappen om hva som ble gjort, men det står delenumrene på alt som er brukt for å reparere den.

Testet litt i går kveld for å se om feilene er borte, og klarte ikke å se noen videooppkonverteringsproblemer lenger den lille tiden jeg prøvde ihvertfall. Når det gjelder susing så er det fortsatt noe når en benytter dsp moduser, men i direct modus ved analoge/digitale pcm kilder så har det blitt helt stille.

Dere andre som har hatt deres på reparasjon, hva slags forskjeller opplever dere?

BB

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker video delen på min, men susingen ble jeg ihvertfall fornøyd med.

Jeg hadde også et problem med sub utgangen, det virket som den var lit "løs" eller noe, så hvis man var uheldig og rørte litt feil på kabelen, så brølte subben ut noe som hørtes ut som 50Hz støy.... :shock: . Den feilen er også fikset.

Ellers stod det "diverse iht. sony bulletiner" eller snoe på lappen, så jeg antar det skal være bra.

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren min blir egentlig ganske varm.. Trodde litt av greia her var mindre varme mere lyd?

Hvordan står det til med varmen hos dere andre med DA-5000?

Side 8 av 10 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •