Sony STR-DA5000ES / STR-DA3000ES - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 192
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du har jo pudding-mode, jeg mener "NightTheaterMode" som er dynamisk og roer ned når det tar helt av, og henter opp igjen i rolige partier med kun tale.

Eller så får du lydisolere barnerommet.
    Mulig du må sette barnesengen på spikes, steinhelle og liggeunderlag. Forsøk deg fram.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker night mode ganske ofte på min når samboeren sover. Synes det fungerer bra.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tilbake til den suselyden....servicesenteret i Bergen påstår at jeg har fått en "fikset" versjon, men er det normalt at det skal være TYDELIG susing i høyttalerene når receiveren står i CD-directmodus uten signal ved -20dB????
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    I lys av det du nå skriver tok jeg en test på RX-V1400.

På 7ch stereo kan jeg kjøre volumet til maks. Hører ingen suselyd. Hører så vidt noe i fronthøytalerne hvis jeg legger øret inntill diskanten.

I Dolby Digital hører jeg litt, men veldig svakt sus fra sofaposisjon når volumet er på maks. Skrur jeg ned ca 5dB eller litt mer så er suset helt borte.

Forslaget mitt videre er at vi må få tilbakemelding fra noen som har en forsterker som har vært inne til service. Så får vedkommende beskrive hvor mye han/hun kan dreie opp før støy kan høres.

Uansett bør man jo ikke akseptere at man hører sus på lydnivåer hvor man normalt kjører anlegget på lytting til musikk og film. Da blir jo lyden "forurrenset".

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Mandelid
    Tilbake til den suselyden....servicesenteret i Bergen påstår at jeg har fått en "fikset" versjon, men er det normalt at det skal være TYDELIG susing i høyttalerene når receiveren står i CD-directmodus uten signal ved -20dB????
    Det høres ikke normalt ut, jeg har en ganske tidlig utgave som ikke er fikset. Kan ikke si at det er noe susing i den ved -20dB. Ved -10 og oppover er det litt da.

BB

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kan det ha noe med høytalerne som er koblet til.

Jan, hvis du er det sus i alle høytalerne, eller kun front ?
    Hvis kun front, koble til bakhøytalerne i frontkanalene og hør om suselyden blir like framtredende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel egentlig ikke si at jeg hører det så TYDELIG som jeg skrev her tidligere i tråden, men når jeg kommer opp til -15dB så er det TYDELIG.

Da er det også alle høyttalerene, ikke bare hovedhøyttalerene.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0

SE TV2 HJELPER DEG 25.mars 04 !!!

SE TV2 HJELPER DEG 25.mars 04 !!!
    Jeg så bare introen, men tror de tar opp 3000ES og suselyden.
    "11.000,- for en forsterker med en lyd som ødelegger opplevelsen "

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    FALSK ALARM!

Helt annen forsterker med et helt annet fenomen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Susingen er borte!!!!!

Var til servicesenteret igår med receiveren og de byttet da en IC som hadde med softwaren til volumkontrollen å gjøre, og vips så var susingen borte!!!! :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Byttet de mens du ventet?

Jeg får vel ta kontakt med de igjen da.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Avtalen var at jeg skulle levere den inn på formiddagen og hente den på ettermiddagen, og det var nok det som ble gjort.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jan, du fikk jo først opplyst om at du hadde en fikset versjon, nå har du endelig fått den fikset.

Dette er en tankevekker til alle andre som får opplyst at de har en fikset versjon.

Beskriv mer forskjellene før og etter service.

Kan du kjøre max volum nå uten sus, eventuelt hvor hører du suset nå i forhold til hvor hørte du det før ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører svak susing fra omtrent -10 og oppover på volumet... Litt dumt, men det er er sjelden jeg er oppe i -10 under normale bruks forhold... og det gjelder uansett innstilling av DSP og høytalerstørrelser...

Lurer på om det skal være sånn eller om det kan fikses... :-/ Men jeg merker ingen volum forskjell på digitale og analoge innganger (dog ikke phono inngang - kun fra cd/dvd).

Saken er jo dyr, så den skulle jo ikke suse synes nå jeg da... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det ble nevnt tidligere her i tråden så virket det som STR-5000ESD hadde dårlig følsomhet på de analoge inngangene, og det var nettopp det jeg trodde før også. Dette spesielt på Phono- og multiinngangene. Da måtte jeg ha det på -5 minst for å få noe høy lyd ut av forsterkeren og da var det noe vanvittig med susing. Brukte jeg de digitale inngangen (Optisk fra CD og coax fra DVD) var det mindre susing, men jeg syntes likevel at jeg var plaget av det. Når CD-spilleren sto i pausemodus hørte jeg susing allerede ved -20. -15 så begynte det å bli irriterende og ved -10 så gadd jeg ikke å høre på musikk som hadde en del stille partier. Dette gjaldt i direkte modus på receiveren. Skulle jeg fikle litt med forskjellige DSP-moduser under DVD-avspilling ble susingen ytterligere forsterket, så jeg gadd rett og slett ikke prøve ut dette da.

Nå etter reperasjonen går det som en lek egentlig. Til sammenligning bå så hører jeg såvidt litt sus på -10 når CD-spilleren står i pausemodus, men det gjør egentllig ikke så mye, for da er det relativt høyt også så det er sjelden jeg gjør det. Litt sus bør vi vel akseptere, tror det er ganske normalt også.

Jeg er iallefall ganske glad nå siden alt fungerer som det skal!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Så reperasjonen har fjernet suselyden betraktelig, men følsomheten på de analoge innganene, er den forbedret ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok akkurat det samme som før...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok akkurat det samme som før...

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant denne informasjonen på et annet forum:
    http://www.agoraquest.com/viewtopic....page_number=27

More on the hiss issue! Previously, it was identified that part of the resolution was replacement of IC1800, the Subsystem Controller on the D-AMP board. Technical Bulletin 04HA007 was issued applicable to the STR-DA3000ES, STR-DA5000ES and STR-DB2000 by the Sony Service Centre (Europe) N.V. on 02/13/04. It identifies the following cause of excessive hiss noise (white noise) level:

- Malfunctioning volume controller software of IC1800 on the D-AMP board.

- Malfunctioning capacitors (C1691-1697, C1701-1707) on the D-AMP board (there is a note that the STR-DA3000ES is not equipped with C1697 & C1707)

I suspect that the volume controller software change is what corrects the complaints of not enough volume. It may have nothing to do with the hiss issue.

Malfunctioning capacitors is an understatement! The capacitors (0.1 uF 100V mylar) are removed form the component side of the board to allow installation of 100 uF 100V electrolytic capacitors and then re-installed on the conductor side of the board in parallel with the new capacitors. This increases the power supply decoupling capacitance for each half of each channel from 0.3 uF (there are three 0.1 uF capacitors in parallel) to 100.3 uF. This is a huge increase in decoupling capacitance! My guess is that this alone corrects the hiss issue!

Click here to learn more about the digital amps and to understand what is meant by "each half of each channel".

Please Note that capacitor replacement only applies to recievers with the following serial numbers:

STR-DA3000ES (CEL) 550497-550682
    STR-DA5000ES (CEL) 550023-550042
    STR-DA5000ES (CEL) 550054-550145

Sorry, but I cannot reveal the source of the Technical Bulletin or provide copies.

-John
    BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge kvitteringen som jeg fikk med når jeg hentet den var det nettopp IC1800, som var byttet ja!

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •