Sony STR-DA5000ES / STR-DA3000ES - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 192
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Syns det er morsomt med Lyd og Bilde. De er skikkelig negativ i teksten men gir likavell følgende karakterer.

Stereo/Surr
    Diskant: 8/8+
    Mellomtone: 8+/8+
    Bass: 8/8
    Dypbass: 8/8
    SAmmenheng: 8/8
    Dynamikk: 6/6
    Oppløsning: 9/9+
    Tyd totalt: 9/9

Brukervennlighet: 8
    Kvalitetsinntrykk: 9+
    Totalvurd/pris: 7

Totalt av 6 receivere så kommer Sony dårligst ut.
    Resultat ble:
    1: Yamaha RX-V1400
    2: Onkyo TX-SR701
    3: Marantz SR 7400
    4: Nad T763
    5: Pioneer VSX-AX3
    6: Sony STR-DA3000ES

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm. Dynamikken var en av de tingene jeg synes var bedre på 3000es vs. Pioneer VSX-AX5... Kontroll i nedre spekter (bass) er jo også en helt klart fordel hos 3000es vs. iallfall VSX-AX3, og trolig flere av de andre aktørene her... For øvrig ser jeg jo ikke poengene som er gitt til Pioneer her, kan jo hende de også har fått dårlig score på bass management og dynamikk for alt jeg vet!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd & Bilde har jeg null tiltro til lenger...

DVD&Hjemmekino har ennå ikke greid å miste den, men de vingler fælt...

Til gjengjeld skryter de uhemmet av 5000es og 9000es da :) (I nr 1 og 2 i år tror jeg? 3000es testen var vel i fjor?)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvt platespillerinngangen på 5000-modellen? Jeg har en Rega Planar 3 som jeg prøvde her om dagen og da måtte jeg ha volumet på over +-tegnet for å få litt lyd ut av den, da var volumet i rommet sånn passe. Men det ble jo ganske så mye susing. Kjørte signalet selvfølgelig så direkte som mulig.

Nå kan det jo ha seg at jeg har en 5-meter lang kabel mellom forsterkeren og platespilleren så det er jo litt signaltap, MEN jeg hadde en Sony integrert 2-kanals forsterker (Ta-F770ES fra 1992) og den var ikke sånn iallefall.....
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke testet platespiller på min (Har ikke hatt platespiller på 10 år...).
    Har du testet med en kortere kabel? Phono signalet er vel en del svakere enn vanlige signaler. Hvis ikke det hjelper så må du kanskje vurdere en ekstern phono krets.

Når det gjelder susingen så kan det være at du har en av de tidlige utagvene som har problemer med det (noen har nevnt at de med serienummer som slutter under 380 har problemet). Jeg hører også susing på min når jeg drar volumet til over 0 (uten signal), men jeg har aldri spilt på det volumet noen gang i praksis. Det er sjelden jeg går høyere enn -10, til vanlig spiller jeg på -30 til -15dB.

BB

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest det med serienumrene, ja. Min slutter på 280 ett-eller-annet. Er på jobb nå så jeg husker ikke det nøyaktig. Men jeg sendte en mail til Sony i Bergen og de sa at ikke alle som er ikke tilfelle. De sa at de sifrene som står før 380 er også viktig, så selv om du har ett serienummer som slutter på mindre enn 380 så kan den være i skikkelig stand.

Merkelig egentlig, jeg synes det er en del susing når jeg skrur opp når kilden er cd eller dvd i direct mode(mer susing når man bruker DSP-modusene), vet liksom ikke hva man skal akseptere!?

Angående platespilleren så var jo ikke dette noe problem med den gamle jeg hadde, så det er jo selvsagt også litt irriterende, men det er nok en mulighet å kjøpe en RIAA-forsterker til den. Har ikke prøvd med mindre signallengde nei.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest på (AVSForum??) at Sony 3000/5000 har veldig lav lyd på de analoge inngangene... :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan jo forklare en god del. Takk skal du ha!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden noen her sa at det ikke gjalt bare forsterkere med siste tall lavere enn 380 som hadde sus... kanskje vi kunne post serienumrene?

Min kom idag, med serienummer 0500280 ... og jeg er ganske sikker på at den suser - men får ikke testet det før i morgen...

Noen som har fått fikset susinga ennå?

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt så er det hvis du velger large front, small center, small rear at det suser. Og det gjelder bare i surround modus.

Ganske enkelt å høre dette hvis du switcher mellom large og small front i oppsett menyen mens du har volumet på ca -20/10. I large mode hører du tydelig altfor mye sus, men så snart du vrir om til small fader susingen helt bort... Mystisk spør du meg! :?

Men som sagt, det gjelder bare i surround modus, så sørg for å ha valgt dette.

Ikke fått fikset dette ennå. Sony Norge skulle vistnok si ifra når de hadde en fix for dette, men så langt virker det ikke som om de har det så travelt med det..

Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, hvor "store" må høytalerne være før de kan stå på large da? Og hva om du har large på alle?

Hazzard; jeg ser at du sier du hadde serienummer 280... hm... husker du hva som stod foran?! Som du ser har jeg også 280! Hadde du sort eller champagne? (Lurer på om jeg er blitt dyttet på en "brukt" forsterkter her...!)

Vel, jeg klarte selvsagt ikke å holde meg, og måtte bare få testet saken hjemme i dag...

så... hvor mye sus er det snakk om? på -10 db hører jeg bitte littegrann sus om jeg er halvannen til 1 meter fra høytaleren (virker som det kommer fra senteren spør du meg...) ... skrur jeg opp til 0 er det jo endel mer :)

Men, det suser like mye uansett av høytaler innstillinger og omtrent uforandret på de forskjellige DSP modusene... testet coax inngang fra DVD samt analog og optisk inngang fra CD spilleren...

Så burde det vært stille på -10 dB eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, ingen som svarer... :cry:

Nytt spørsmål da...

Jeg finner fjernkontrollen som følger med helt håpløs, riktig kan den styre ALT av mine AV komponenter (tildels bedre enn orginal fjernkontrollen også :shock men... den er stor og klompete og fæl å bruke.

Derfor kjøpte jeg meg nylig en lekker liten programmerbar universal fjernkontrol og den funker greit. Det er en Sony men den vil ikke styre AMP'en - noe jeg syntes var mektig rart, men den kan jo lære... og da kommer problemt - når jeg prøver å lære den volum opp og ned vil den ikke sende mer enn et klikk av gangen. Dvs, at skal jeg skru volumet opp med 10db må jeg klikke 20 ganger på volum opp knappen... AAARGH! Det ble jo helt hysterisk latterlig...

Har noen av dere andre 5000/3000 eiere prøvd å bruke andre fjernkontroller for å styre den med, og evt. hvilke har dere hatt hell med?

Akkurat nå sitter jeg med en flott remote til 1400 NOK som jeg ikke kan bruke fornuftig... :?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Siden noen her sa at det ikke gjalt bare forsterkere med siste tall lavere enn 380 som hadde sus... kanskje vi kunne post serienumrene?

Min kom idag, med serienummer 0500280 ... og jeg er ganske sikker på at den suser - men får ikke testet det før i morgen...

Noen som har fått fikset susinga ennå?
    Så ikke at det var svar på tråden før nå (selv om jeg abonnerer på den og skal få varsel på mail).

Mitt serienummer: 0550203 (Kjøpt 21.12.03, champagne farge).

Har vært i kontakt med serviceavdelingen, de skulle ta kontakt når de fikk inn delene.

BB

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm, hvor "store" må høytalerne være før de kan stå på large da? Og hva om du har large på alle?

så... hvor mye sus er det snakk om? på -10 db hører jeg bitte littegrann sus om jeg er halvannen til 1 meter fra høytaleren (virker som det kommer fra senteren spør du meg...) ... skrur jeg opp til 0 er det jo endel mer

Men, det suser like mye uansett av høytaler innstillinger og omtrent uforandret på de forskjellige DSP modusene... testet coax inngang fra DVD samt analog og optisk inngang fra CD spilleren...

Så burde det vært stille på -10 dB eller?
    Jeg har mine bakhøyttalere satt til large, ikke pga susingen, men fordi at det fungerer bra (B&W 602, de går vel ned til 50Hz eller noe). Har kun center satt til small i oppsettet mitt.

Jeg hører litt susing på -10 jeg også, men i mitt oppsett så er det veldig høy lyd da (ikke populært hos naboene). Spiller vanligvis ikke på det volumet. Legger merke til at susingen er en del høyere 0 hos meg også, men bruker ikke det volumet i praksis.

BB

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg finner fjernkontrollen som følger med helt håpløs, riktig kan den styre ALT av mine AV komponenter (tildels bedre enn orginal fjernkontrollen også :shock men... den er stor og klompete og fæl å bruke.

Derfor kjøpte jeg meg nylig en lekker liten programmerbar universal fjernkontrol og den funker greit. Det er en Sony men den vil ikke styre AMP'en - noe jeg syntes var mektig rart, men den kan jo lære... og da kommer problemt - når jeg prøver å lære den volum opp og ned vil den ikke sende mer enn et klikk av gangen. Dvs, at skal jeg skru volumet opp med 10db må jeg klikke 20 ganger på volum opp knappen... AAARGH! Det ble jo helt hysterisk latterlig...

Har noen av dere andre 5000/3000 eiere prøvd å bruke andre fjernkontroller for å styre den med, og evt. hvilke har dere hatt hell med?

Akkurat nå sitter jeg med en flott remote til 1400 NOK som jeg ikke kan bruke fornuftig... :?
    Jeg synes 5000ES fjernkontrollen er ganske bra, den kan være litt tungvint når en må bruke displayen for skrive inn tall, men overlever det. Til og med samboeren synes den er bra (i motsetning til H/K forsterkeren med 1000 knappers fjernkontroll jeg hadde før).

Når det gjelder problemet ditt med fjernkontrollen så kan det være noe i oppsettet på forsterkeren. Den er sikkert konfigurert til å kjøre i 2-veis modus (i customize menyen), prøv å slå av dette. Prøv også å skift command mode (AV1 / AV2) på forsterkeren ved å trykke av/på knappen og input mode samtidig (se i engelsk manual s 59).

BB

Newcomer Hazzard sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke fåt beskjed via mail om denne tråden..

Når det gjelder fjernkontrollen er dette den beste jeg noen gang har hatt i hus, så der er det store forskjeller i smak ja!

Modellen jeg hadde var i sort, og den står fortsatt på returhylla i butikken jeg kjøpte den i.

Hvis du har de riktige innstillingene som jeg beskrev tidligere og du ikke hører mer sus en du beskriver tror jeg du har vært heldig og fått en som er i orden.

Sony annbefaler faktisk å sette alle høyttalerne i "large" mode selv om du har små høyttalere og heller kompensere ved å skru opp litt bass i eq settingen. Har ikke helt troen på at dette er så bra. :?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Manual? Hm...

*forsvinner av gårde å leter etter den store plastikkbosen fyllt med papir som skjødesløst ble slengt borti en krok...*

:lol:

Problemet med fjernkontrollen er vel ikke at den er stygg eller udugelig... den er mye bedre enn min gamle (til Sony 940n) men den er litt for brei til å ligge godt i hånda under filmen. Jeg vil liksom ha den klar om jeg plutselig må slå på pause eller justere lydnivået

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,639
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    FK skal ikke ligge i hånden under hele filmen.
    Du skal starte filmen, justere nivået (jeg vet hva det skal stå på), og så legge fra deg FK.

Må du pause, så finner du den fram igjen da.

Men...
    Hvis du sitter og justerer lyd opp og ned samtidig som du stadigvekk pauser, så må du simpelthen skjerpe deg.

Tenk på "gamledager" uten FK !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke det at man justerer så mye, det er blitt mer en vane å ha fjernkontrollen i hånda - for å ha noe å fikle med... alt. er jo å hånde i godte/snacks skåla, og det er ikke videre sundt med all den filmtittinga jeg har :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Men...
    Hvis du sitter og justerer lyd opp og ned samtidig som du stadigvekk pauser, så må du simpelthen skjerpe deg.

Tenk på "gamledager" uten FK !
    For oss med pudding sovende i rom ved siden av kan det være tvingende nødvendig! Ikke diskriminer småbarnsforeldre!! :wink:

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •