Effektforsterker... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av qpv32
    Jeg har Cerwin-Vega CLS-12 som jeg kjøpte for et halvt år siden.
    Jeg skal bruke ca 5000 kr på forsterker....

Tror jeg rett og slett bare kjøper meg en stereo forsterker
    Du gjør det rette valget å se etter brukt! Hadde jeg vært deg nå hadde jeg sett etter en Integrert stereo forsterker, En nad C 372. Og kanskje senere sett etter en NAD C 272. Begge kan du finne på bruktmarkedet til en brukbar pris.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stereo forsterker vil alltid spille bedre enn en surround receiver innenfor samme pris nivået. Jeg har ihvertfall ikke sett dette motbevist. Skal du ha surround så kan du heller oppgradere med en receiver som har pre-out og bruke den som en forforsterker mot stereo forsterkeren

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    En stereo forsterker vil alltid spille bedre enn en surround receiver innenfor samme pris nivået.
    Amen :-)

Holder på å entre stereoverdenen igjen. Det er bare så mye bedre på musikk.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer qpv32 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all god hjelp!
    Jeg går for stereo, skal på nett og sjekke litt rundt på bruktmarkedene..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh... må spørre om en ting til,,, denne hjemmekino reviceren fristet noe ufattelig pga alle videokoblingene jeg trenger.. men den er vel ikke noe bra på mine C-V CLS-12??
    Sony STR-DA3200ES

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åhh... må spørre om en ting til,,, denne hjemmekino reviceren fristet noe ufattelig pga alle videokoblingene jeg trenger.. men den er vel ikke noe bra på mine C-V CLS-12??
    Sony STR-DA3200ES
    Hvorfor skulle den ikke være noe bra? Den har pre-out også, så da kan du kjøpe effektforsterker etterhvert. Har du planer om å ha surroundlyd så ville jeg kjøpt en reciver i prisklassen +/- 5000kr litt avhengig av budsjettet ditt og spart penger til en skikkelig effektforsterker. Ikke heng deg for mye opp i effektforsterker med en gang (alt under 1000watt holder jo ikke mål for CV! folket ). Jo, det er det mest optimale om du skal få maks ut av høyttalerene dine, men de vil fungere helt fint i starten med bare reciever. Du vil bare ikke få de mest ekstreme ytelsene ut av høyttalerene dine til å begynne med.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Hvorfor skulle den ikke være noe bra? Den har pre-out også, så da kan du kjøpe effektforsterker etterhvert. Har du planer om å ha surroundlyd så ville jeg kjøpt en reciver i prisklassen +/- 5000kr litt avhengig av budsjettet ditt og spart penger til en skikkelig effektforsterker. Ikke heng deg for mye opp i effektforsterker med en gang (alt under 1000watt holder jo ikke mål for CV! folket ). Jo, det er det mest optimale om du skal få maks ut av høyttalerene dine, men de vil fungere helt fint i starten med bare reciever. Du vil bare ikke få de mest ekstreme ytelsene ut av høyttalerene dine til å begynne med.

Jeg vil ha mye trøkk og denne reviceren holder fortsatt??
    Penger er ikke et problem.. men foreldrene mine sier at jeg ikke får lov til å bruke mer enn 5-6000 kr på Forsterker.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ha mye trøkk og denne reviceren holder fortsatt??
    Penger er ikke et problem.. men foreldrene mine sier at jeg ikke får lov til å bruke mer enn 5-6000 kr på Forsterker.
    Hvis du vil ha surroundlyd etterhvert og trøkk i bøtter og spann kommer du ikke unna effektforsterker. Men det er ikke alltid det er lurt å kjøpe alt på en gang (selv om man ofte blir utålmodig ) om du vil få et skikkelig oppsett på sikt. Du kan sikkert begynne med en stereoforsterker og effekttrinn, men den dagen du vil ha flere høyttalere må du likevel ut og handle igjen og da blir en stereo-forforsterker ikke akkurat mye bruk. Du må nesten ta et valg selv. Dersom musikk er viktigst, er det bare å kline til med stereo-forforsterker og effekttrinn, men om du også har ambisjoner om "surrerundtlyd" ville jeg startet med en reciever i prisklassen jeg nevnte og oppgradere etterhvert. Du vil ikke få maks trøkk fra dag 1 men på sikt vil det ta seg opp.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •