Bil-stereo innendørs

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer qpv32 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bil-stereo innendørs

Syntes dere denne er litt for dyr eller??
    kom gjerne med kommentarer her

EDIT: Det er jeg som eier denne.. har den på auksjon på AVtorget...
    Ville bare høre om den er litt for dyr...?

Si gjerne hva du ville betalt for den!

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bil stereo er laget for bil, og skal brukest til bil.. du har nok bedre utbytte av forsterker og cd-spiller

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var noe dyrt egentlig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som vil ha noe sånt? eller er det bare for dyrt.??

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    virket ikke spesielt logisk å ha i en bil. Delene er ikke beregnet til å bruke til innedørshøyttalere. Prisen virket meget høy også.
    Ville heller ha solgt utstyret uten kassen og annet møl.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    virket ikke spesielt logisk å ha i en bil. Delene er ikke beregnet til å bruke til innedørshøyttalere. Prisen virket meget høy også.
    Ville heller ha solgt utstyret uten kassen og annet møl.
    Noen som mener noe annet??
    Den funker da bra på innehøytalere... bruker den på mine Cerwin-Vega CLS-12. men kanskje ikke akkurat anbefalt... det er da også mange som har Bil-høytalere inne. Hvis du har en Subwoofer (passiv) så vil denne kassen fungere utmerket!
    Håper det finnes andre som har en litt annen tankegang... litt mer lik min... :P

Har brukt Bil-Stereoen inne nå i et halvt år med mine C-V høytalere og må si at jeg er mere fornøyd med lyden nå enn før når jeg hadde en NAD C325BEE. og det er en inneforsterker...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker ikke som om noen er interessert i sånt??

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan godt bruke en bilforsterker/spiller innendørs... men problemet kommer når du skal ordne med strømforsyning til forsterkere som trekker litt strøm... en stor transformator som kan levere mange ampere ved 12-14V koster myye penger!

Vet ikke hva slags strømforsyning du har inni den kassa di der, men selv om forsterkern din er svak og trekker lite strøm, så tviler jeg på at du har nok til den og..

Men det var dyrt ja, den Carvor forsterkern der f.eks er jo ikke verdt noe som helst

Jeg ser du skriver at forsterkeren er 2x200 watt, for å vise deg hvor lite troverdige spesifikasjonen der er:

Ser forsterkeren har 20 Ampere sikring, og jeg regner med du har 12V strømforsyning der... så la oss si at forsterkern trekker det sikringen greier, altså 20A x 12V = 240 Watt totalt max uttak!
    Men en forsterker er ikke 100% effektiv, i en sånn vanlig klasse ab, så går ca. 40% av effekten til varme... så trekker vi ifra 40% av 240 så sitter vi igjen med 144 Watt totalt max ut, dette delt på to = 2 x 72 Watt vil forsterkeren din kunne levere ut, max!
    Det er ikke mye og skryte av..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Du kan godt bruke en bilforsterker/spiller innendørs... men problemet kommer når du skal ordne med strømforsyning til forsterkere som trekker litt strøm... en stor transformator som kan levere mange ampere ved 12-14V koster myye penger!

Vet ikke hva slags strømforsyning du har inni den kassa di der, men selv om forsterkern din er svak og trekker lite strøm, så tviler jeg på at du har nok til den og..

Men det var dyrt ja, den Carvor forsterkern der f.eks er jo ikke verdt noe som helst

Jeg ser du skriver at forsterkeren er 2x200 watt, for å vise deg hvor lite troverdige spesifikasjonen der er:

Ser forsterkeren har 20 Ampere sikring, og jeg regner med du har 12V strømforsyning der... så la oss si at forsterkern trekker det sikringen greier, altså 20A x 12V = 240 Watt totalt max uttak!
    Men en forsterker er ikke 100% effektiv, i en sånn vanlig klasse ab, så går ca. 40% av effekten til varme... så trekker vi ifra 40% av 240 så sitter vi igjen med 144 Watt totalt max ut, dette delt på to = 2 x 72 Watt vil forsterkeren din kunne levere ut, max!
    Det er ikke mye og skryte av..
    Jeje... får jeg ikke solgt den bruker jeg den bare videre selv... funker bra syntes jeg, får bra nåkk bass osv...
    den driv mine C-V CLS-12 veldig bra da t å være så litn....

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få langt bedre lyd med hifi-komponenter. Normal er toleransen for THD i bil 1% når de angir Watt.

1% THD ville nok fått magesekken hos de fleste av oss til å vrenge seg ved bruk innendørs på hifi-høyttalere.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Hifi forum dette her vet du hadde du forventet deg noe annet svar?
    Bil sterio kan spille høyt med mye trykk innendørs også det, bodde i USA et år og var kjent med en der som tok det med bilstereo innendørst et stort skritt lenger enn du har gjort!

Han hadde 4st RF 15" og tre sett 9x6" i kasser over det, vet ikke hva slags strøm omformer han hadde men grunnet lydnivået han hadde og hans fire store RF forsterkere må han hatt noe stort, jeg hørte det spille ved to annledninger i huset hans og et par andre ganger i pickupen hans, og Trøkk var det masse av! eneste jeg hadde hørt som spillte høyere og kraftigere var PA. Jeg kan ikke helt sammelikne det med CV clsc-215 som jeg har nå for det var så imponerende den gangen, 17 år og var noe av det råeste jeg hadde sett da .

Men disse amerikanerene er rare hadde det morro med å stikke hodet oppi takvifta...... og å ha 4X15" i en pickup (fikk ikke plass til mer enn 4x 6x9" ) men var mer spl enn noe annet, veggen bak mot planet bulte ut og vinduene måtte være åpne setene ristet brutalt og kjøring var utelukket, men tøft?
    JA!

Rimlig bilstereo er jo ikke veldig fint å høre på og selvom jeg var imponert den gangen, Bygde også et stort system i russebilen min i sintid. "Årets russebil" med 4x12" og 12 andre høytalere med krefter fra Profile California forsterkere og tre ekstra lastebil batterier med kondensatorer og kraftige kabler. mye jobb og låt godt i forrhold til alt annet av Russe hjemmebygg
    (brukte nok en del mer en de fleste andre også) men nesten uansett spiller tilsvarende priset hifi utstyr bedre og PA spiller nesten uansett høyere.

Du gjør nok bedre med å annonsere den bilstereo saken på finn.no tror den blir lettere å selge der, og da får du kanskje solgt det for 5000,- også lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan klarer du å spille uten at cd'en hopper med bassen?
    Jeg laga noe lignende,bare litt lettere utgave,men kan ikkje spille med for mye bass,da hopper cd'en.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lubbezild
    Hvordan klarer du å spille uten at cd'en hopper med bassen?
    Jeg laga noe lignende,bare litt lettere utgave,men kan ikkje spille med for mye bass,da hopper cd'en.
    Hmmm... det er ikke vanlig.
    Hvor nært står høytaleren cd-spilleren?? kanskje den står for nært.. har min 1 1/2 m unna.
    ellers skal det ikke være noe å gjøre, monterte den bare rett inn i kassa.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Hifi forum dette her vet du hadde du forventet deg noe annet svar?
    Bil sterio kan spille høyt med mye trykk innendørs også det, bodde i USA et år og var kjent med en der som tok det med bilstereo innendørst et stort skritt lenger enn du har gjort!

Han hadde 4st RF 15" og tre sett 9x6" i kasser over det, vet ikke hva slags strøm omformer han hadde men grunnet lydnivået han hadde og hans fire store RF forsterkere må han hatt noe stort, jeg hørte det spille ved to annledninger i huset hans og et par andre ganger i pickupen hans, og Trøkk var det masse av! eneste jeg hadde hørt som spillte høyere og kraftigere var PA. Jeg kan ikke helt sammelikne det med CV clsc-215 som jeg har nå for det var så imponerende den gangen, 17 år og var noe av det råeste jeg hadde sett da .

Men disse amerikanerene er rare hadde det morro med å stikke hodet oppi takvifta...... og å ha 4X15" i en pickup (fikk ikke plass til mer enn 4x 6x9" ) men var mer spl enn noe annet, veggen bak mot planet bulte ut og vinduene måtte være åpne setene ristet brutalt og kjøring var utelukket, men tøft?
    JA!

Rimlig bilstereo er jo ikke veldig fint å høre på og selvom jeg var imponert den gangen, Bygde også et stort system i russebilen min i sintid. "Årets russebil" med 4x12" og 12 andre høytalere med krefter fra Profile California forsterkere og tre ekstra lastebil batterier med kondensatorer og kraftige kabler. mye jobb og låt godt i forrhold til alt annet av Russe hjemmebygg
    (brukte nok en del mer en de fleste andre også) men nesten uansett spiller tilsvarende priset hifi utstyr bedre og PA spiller nesten uansett høyere.

Du gjør nok bedre med å annonsere den bilstereo saken på finn.no tror den blir lettere å selge der, og da får du kanskje solgt det for 5000,- også lykke til.

Takk.... skal bare vente til auksjonen her avslutter så skal jeg legge den ut på finn.no :-D
    Bra at det faktisk er noen som VET hvordan bil-anlegg funker inne.. alt for mange av de som tror de vet...

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde en sli uscarvor forsterker i russebilen for en stund tilbake, og må bare si at det er den absolutt største drittingen jeg noensinne har betalt penger for. Den er ikke en gang verdt sin vekt i hestemøkk.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    Vi hadde en sli uscarvor forsterker i russebilen for en stund tilbake, og må bare si at det er den absolutt største drittingen jeg noensinne har betalt penger for. Den er ikke en gang verdt sin vekt i hestemøkk.
    Hadde dere delefilter da?? det er ikke innebygd i denne forsterkeren og hvis du ikke har delefilter blir det DÅRLIG lyd ja... men den lyden som jeg har er meget bra!!

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi hadde delefilter og hele pakken ja.