Hjelp til kjøp av forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til kjøp av forsterker

Hei alle sammen jeg er ganske ny på HI-FI og trenger litt hjelp til å kjøpe et mikroanlegg.

Det jeg lurer på er klarer denne forsterkeren her CAMBRIDGE Azur 340A Integrert forsterker
    og drive disse høytalerene DALI Blue 2002LE Høyttalere

De Dali høytaleren skal jeg ha problemet er bare å finne en rimelig forsterker som klarer å drive de bra !

Takk for all hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Hei. Du får være velkommen til forumet. Mange har sterke meninger her, og det er helt sikkert plass til flere.

Til spørsmålet ditt:
    Jeg tror sikkert at den nevnte Cambridge-forsterkeren har greit med krefter til å drive dine tiltenkte høyttalere. Jeg så en test av en annen Cambridge-forsterker; Cambridge Azur 840 A, i siste utgave av Hifi&Musik, og hvis lillebroren er bygd noenlunde likt, så bør den ikke ha store vanskeligheter med å drive Dali-høyttalerne på en overbevisende måte. 840A fikk 9 av 10 poeng både på lydkvalitet, byggekvalitet og pris-/ytelses-forhold.

Under lokket på 840A finnes en virkelig STOR trafo, som gir mye krefter. Du får bare håpe at lillebroren er bygd over samme lest. Sjekk f.eks. vekta mellom de 2 produktene. 840A ble kåret til "Best i test" blant 8 forsterker-alternativ.

Mvh 777

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finner jeg ut hvor mange watt høytalerene som jeg har tenkt til å kjøper er?

Det står jo at den skal klare 50 watt ved 4ohm, så lenge høytalerene ikker er over 50 watt så skal vel alt gå bra ?

Newcomer dat sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    176
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aldri sjå på watt når det gjelder høgtalere, det har 1% og sei..

Det viktigeste med et anlegg er at forsterkeren har trafo på størrelse med d som der står at den har i watt...

Det oppsettet der ser kjempebra ut! men du bør nok ikkje håpe på at du kan bruke det som discotek høgtalara..
    Og husk, det er alltid bedre med meir watt på høgtalerene...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •