Noen basic spørsmål om hodetelefon forsterkere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen basic spørsmål om hodetelefon forsterkere

Hei, jeg er relativt fersk i gamet, så jeg beklager på forhånd til de som river ut noen hårstrå i fortvilelse over enkeltheten i spørsmålene jeg stiller!

For det første, er hodetelefonforsterkere alltid avhengig av å være koblet via en integrert forsterker? Eller kan man koble kilden direkte i hodetelefonforsterkeren?

Jeg ønsker å sette sammen et anlegg med vinylspiller, men har ikke råd til rørforsterker, og da jeg bor i leilighet kan jeg heller ikke spille høy musikk.
    Da jeg hørte om hodetelefonforsterkere, slo det meg at jeg kanskje kunne få god lyd uten å sprenge banken.. men etter å ha lest litt rundt, ser det ut som om jeg allikevel må ha en god forsterker.

Noen som kan gi litt info om nøyaktig hva funksjonen til en slik hodetelefonforsterker er, og i hvilke tilfeller det er fornuftig å kjøpe en?

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen til en hodetelefon forsterker er i prinsippet det samme som for en vanlig forsterker, bare effekten er mye mindre og den er beregnet på laster med mye større impedans 16-mangehundre ohm.

Her er et eksempel på en rør-hybrid hodetelefon forsterker du kan bygge selv!
    HeadWize Projects - A Simple Tube/Opamp Hybrid Amplifier by Alex Cavalli et al.
    Hvis det er vinyl du skal spille så trenger du også en RIIAboks hvis platespilleren ikke har det, så har du alt du trenger.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svaret, det var god hjelp, selv om den linken var waaay out of my league, hehe.

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ornec har et godt utvalg av hodetelefonforsterkere.
    Har bestillt meg en T-200 USB Tube (Headphone) Amplifier derfra,men har ikke fått den ennå,da de ikke har den på lager.
    Den har USB,slik at du kan plugge den i pc'en din. Billig er den også.
    Link til Ornec: ORNEC - Audio Distributors

Edit: Å bruke denne lille rørforsterkeren er enkelt. Du kobler bare til signalkilden (cd-spiller via RCA eller pc via USB).
    Så plugger du bare headsettet til og slår forsterkeren på. Denne forsterkeren har også vanlige høyttalerutganger,slik at du kan koble til et par små lettdrevne høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Syncron
    Ornec har et godt utvalg av hodetelefonforsterkere.
    Har bestillt meg en T-200 USB Tube (Headphone) Amplifier derfra,men har ikke fått den ennå,da de ikke har den på lager.
    Den har USB,slik at du kan plugge den i pc'en din. Billig er den også.
    Link til Ornec: ORNEC - Audio Distributors

Edit: Å bruke denne lille rørforsterkeren er enkelt. Du kobler bare til signalkilden (cd-spiller via RCA eller pc via USB).
    Så plugger du bare headsettet til og slår forsterkeren på. Denne forsterkeren har også vanlige høyttalerutganger,slik at du kan koble til et par små lettdrevne høyttalere.
    Den der så ikke så dum ut, ca hvor mye kommer den på totalt fraktet til Norge? Ja, jeg er lat. Hvilke hodetelefoner skal den drive?

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har betalt 1600 kr for den. Regner med å få den i neste uke.
    Den skal drive (foreløpig) Sennheiser HD 580-Pro.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •