CV 2.6Kw ?? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 71

Tråd: CV 2.6Kw ??

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av nolimits
    Hva er forskjellen på Master Audio og CW 2,6? Er det bare viften eller er også andre komponenter byttet ut for å få lov til å sette CV merket på den.

Er jo isåfall litt rart at prisen er så mye høyere i HFK
    på den master audio forsterkeren er prisen oppgid uten moms

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var både i Fredrikstad og Sarpsborg for å høre på cls215 igår, siden jeg skal oppgradere meg når jeg flytter ned i leiligheten/hjemmekinoen. Jeg tok med min type "techno" og spilte de av på 215 som var koblet med den største, 2.6, på bassen og den mellomste av de effektforsterkere på mellomtone og diskant (om jeg ikke tar feil). Det spilte AKKURAT slik jeg var ute etter....det var bare så utrolig powerfull at jeg fikk en tøre i øyekroken!!! Så gikk vi over til Dali Concept 8, siden jeg egentlig også har vurdert noe "penere" til hjemmekinoen, men helluuu!? Where is my power!!? hehe...var liksom en nedtur uten sidestykke...smell og pang var blitt til puff puff, med den samme cd'en. Men med merkbar klar og fin lyd da, det skal jeg ikke klage på!

Men valget nå står på om jeg skal sette av penger framover til en real CV hjemmekino eller kanskje gå for DALI Concept 10 og det som trenges av bakhøytalere osv der. Jeg har det vondt nå...for jeg liker cerwin ALOT, og er redd jeg vil miste punchen så mye at jeg kommer til å angre! Og jeg synes nå Cerwin henger godt med her hjemme til film og musikk...! :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så gå for Cerwin da, Kjeksen!
    Ser ikke det store problemet...
    Consept er en knall bra serie. Men vil du ha mer trøkk en det consept 8 presterer, så kan jeg si deg at forskjellen fra consept 8 til 10 ikke er allverden, synes jeg. Vil du ha mer power, og digger CV, så kan du vel bare gå for det?;-)

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har så rett!!! Begynner å spare nå...

Da blir vel ting seende slik ut når jeg nærmer meg ferdig:

front: cls215
    center: cls6 (2stk kanskje)
    bak: enten cls10 eller 12.

med alt av forsterker tilbehør der. Har fra før av BenQ PE8720, så bildet er i orden. clsc10 har jeg også. en senter osv osv...!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Soundware Norway : her kan du kjøpe dei. http://www.soundware.no/files/no_pri...ser_master.pdf detten er prisliste. det er dx serien som er lik cv forsterkerene. produsentens hjemmeside: Home
    Det er vel oppgitt priser uten MVA ?? Så riktige prisen blir vel nærmere 6000...
    Cerwin Vega forsterkeren er i tillegg en modifisert versjon, som er noe mer vennlig med tanke på å ha den hjemme!!

Edit: Så noen hadde nevnt dette tidligere....

Newcomer Fc-Sonny sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny CV-series!!!

Hey. har i set de nye forstærker fra Cerwin Vega?
    Den hedder CV-series og er herre syg.

Tjek CerwinVega-Club for mere info....!:-D

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fc-Sonny
    Hey. har i set de nye forstærker fra Cerwin Vega?
    Den hedder CV-series og er herre syg.

Tjek CerwinVega-Club for mere info....!:-D
    ja di skulle kunne passe bra til cls 215:-D hva blir prisen i forhold til den serien som hi fi klubben selger?

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en tommelfingerregel kan være å se hvor mye effekt den trekker fra nettet også, da watt ut ikke kan bli høyere enn watt inn må jo sefølgeli tenke på tapene i forsterkern også da

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vill_ha_stort_mannen
    en tommelfingerregel kan være å se hvor mye effekt den trekker fra nettet også, da watt ut ikke kan bli høyere enn watt inn må jo sefølgeli tenke på tapene i forsterkern også da
    Problemet med det igjen er at noen oppgir snitt forbruk. Noen gir max forbruk ved drift. Noen gir max effekt ved oppstart etc. Så selvom det er oppgitt en effekt bakpå så spørs det hva den effekten gjelder for. Ofte er det positivt for produsentene å kunne skryte av lavt forbruk da strøm er noe som kommer dyrt i ganske mange land.

Newcomer vill_ha_stort_mannen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Problemet med det igjen er at noen oppgir snitt forbruk. Noen gir max forbruk ved drift. Noen gir max effekt ved oppstart etc. Så selvom det er oppgitt en effekt bakpå så spørs det hva den effekten gjelder for. Ofte er det positivt for produsentene å kunne skryte av lavt forbruk da strøm er noe som kommer dyrt i ganske mange land.
    hmmm... ok...
    men d kan ikke stå noe i brukerveiledningen da..?:-?
    teit d da...
    HFK burde vertfall skrive RMS effekten på sidene deres heller slikt at man ikke blir så lurt:neutral:
    jaja....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... ok...
    teit d da...
    HFK burde vertfall skrive RMS effekten på sidene deres heller slikt at man ikke blir så lurt:neutral:
    jaja....
    Omtrent eneste måten å se hvor kraftig en forsterker er, er å finne ut hvor mange VA strømforskyneren er på samt legge sammen uF til kondensator bankene (om det i det heletatt er fler) Digital forsterkere funker dog på en annen måte så denne måten å sjekke på funker dårlig der.

Newcomer Fc-Sonny sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    ja di skulle kunne passe bra til cls 215:-D hva blir prisen i forhold til den serien som hi fi klubben selger?
    Det vides ikke 100% men de vil ca. koste det samme som dem hi fi klubben sælger.

Sonny K. Pedersen. www.CerwinVega-Club.dk :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå bestilt meg en Master Audio DX-2000 som er identisk som CV 2.6kw. Eneste forskjellene er at cerwin vega har fjernet Speakon utgangene og lagt til RCA innganger. Det står i brukermanualen til DX2000 at viftene er elektronisk styrty og skrur seg opp etter hvor mye strøm forsterkeren leverer osv. Fatter ikke hvorfor Cerwin vega sin versjon er UTEN speakon utganger?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm... ok...
    teit d da...
    jaja....

HFK har sklidd ut litt angående denne målingen.. RMS skal vel være ifra 20-20000hz. Men se på f.eks Tact/Lyngdorf, Der er effekten oppgikk ved 1khz .. er flere av det der og. Uansett, RMS er en "dårlig" målemetode.. FTC er endel mer real (den f.eks Harman Kardon bruker).

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krissern89
    Jeg har nå bestilt meg en Master Audio DX-2000 som er identisk som CV 2.6kw. Eneste forskjellene er at cerwin vega har fjernet Speakon utgangene og lagt til RCA innganger. Det står i brukermanualen til DX2000 at viftene er elektronisk styrty og skrur seg opp etter hvor mye strøm forsterkeren leverer osv. Fatter ikke hvorfor Cerwin vega sin versjon er UTEN speakon innganger?
    ja det er dumt av dem.kunne heller laget rca på siden av speakon kontaktene.da hadde forsterkeren vært mer flexibel å kobble til forskjellige kilder

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    ja det er dumt av dem.kunne heller laget rca på siden av speakon kontaktene.da hadde forsterkeren vært mer flexibel å kobble til forskjellige kilder
    Jeg hadde skrevet feil i posten min, (speakon innganger), mente å skrive speakon utganger. Jeg skjønner ikke helt tankegangen til cerwin vega når de modifiserte denne forsterkeren. En kompis har kjøpt en slik. Den består altså av XLR hann/hunn inn og RCA inn. Utgangene består kun av såkalte bindingposts eller skruterminaler som det heter på norsk. Den orginale forsterkeren til Master Audio har XLR hann/hunn inn, speakon og skruterminaler ut. I tilfellet til cerwin vega versjonen så er det ikke mulig å benytte seg av et helt balansert.

Hvis de hadde beholdt speakon utgangene hadde det kanskje vært mange som hadde kjøpt forsterkerne til å drive evt. PSX høytalerne og andre PA høytalere. Men på den andre siden så er det ikke sikkert at master audio gav cerwin vega lov til å beholde utgangene.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått prøvd ut master audioen nå? når vi kjørte den ca på klippe grensen så gikk den i protect på den eine kanalen så vi måtte bare stille ned den eine kanalen. sånn att den fikk kjøle seg så skrudde vi den av og så på igjenn så var det til å kjøre på videre

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fått prøvd ut master audioen nå?
    Nope, har ikke fått den enda. Kjøpte den fra danmark. Det eneste jeg vet er at den er sendt til Norge og at den har kommet i Norges postsystem

når vi kjørte den ca på klippe grensen så gikk den i protect på den eine kanalen så vi måtte bare stille ned den eine kanalen. sånn att den fikk kjøle seg så skrudde vi den av og så på igjenn så var det til å kjøre på videre
    Det skjedde hos kompisen min også. Vi hadde bare forsterkeren litt for nærme veggen bak forsterkeren slik at det ikke ble rikelig med sirkulasjon bak forsterkern. Etter vi flyttet forsterkeren lenger fra veggen gikk den ikke i protect

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av CV 2.6kw

Heisann,

jeg prøvde en av disse på mine CV 1515 og ble veldig skuffet over alt med denne forsterkeren. Lite trykk, dårlig diskant osv.. Det endte faktisk i at da jeg skulle levere forsterkeren tilbake til Hifiklubben og skulle ta ut signalkablene fulgte faktisk leddene fra forsterkeren med signalkablene. Jeg måtte le faktisk, for noe jalla dritt!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kornstar
    Heisann,

jeg prøvde en av disse på mine CV 1515 og ble veldig skuffet over alt med denne forsterkeren. Lite trykk, dårlig diskant osv.. Det endte faktisk i at da jeg skulle levere forsterkeren tilbake til Hifiklubben og skulle ta ut signalkablene fulgte faktisk leddene fra forsterkeren med signalkablene. Jeg måtte le faktisk, for noe jalla dritt!
    merkelig jeg synes den funka bra på mine 1515.de med signalkablene har jeg også hatt tull med.på en denon monoblokk.noen kabler er trangere en en 10 åring!:evil:

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •