Synspunkter på hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer emphezis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Synspunkter på hjemmekino

Hei!

I frykt for å fornærme hardbarka hjemmekino-folk med anlegg i 50-tusenkronersklassen skulle jeg gjerne hatt synespunkter på et par "folkelige" hjemmekino-alternativer jeg har funnet...

1) Sony DAV-DZ810W
    2) Pioneer DCS360

De har isåfall HDMI - noe jeg anser som viktig...

Har sånn cirka null peil på hjemmekino "in general", og vil bare ha et anlegg med ok "trøkk" i og som viser DVD på en bra måte. Når BlueRay, HD-DVD osv. kommer regner jeg med jeg kan kjøpe en BR/HD-spiller, men likevel bruke forsterkeren i "hjemmekino"-anlegget jeg har kjøpt?

Gjelder vel også for PlayStation/Xbox og vanlig TV-titting? De lar seg koble til hjemmekinoanlegget slik at jeg får lyden ut her? Også med lyden overført digitalt...? Eller...?

Føler jeg har så enormt peiling... :twisted:

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    flere vil nok annbefale deg å begynne med et stereo oppsett for så å spe på med høytalerer etterhvert. ( finnes mye bra brukt som kan være en begynnelse)

men vil du ha et hjemmekinosystem nå, til ca 5K, hadde jeg valgt Samsungs Eisa-vinner :
    Hardware.no - Prisguide - Høyttalersystem (HiFi) - Samsung HT-XQ100

EISA - Awards 2006/2007 - Audio & Home Theater Panel

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av emphezis
    Hei!

I frykt for å fornærme hardbarka hjemmekino-folk med anlegg i 50-tusenkronersklassen skulle jeg gjerne hatt synespunkter på et par "folkelige" hjemmekino-alternativer jeg har funnet...
    Den eneste grunnen til å bli fornærmet her måtte vel være at "hardbarka hjemmekino-folk" nok ikke har anlegg i 50-tusenkronersklassen, men derimot i 500-tusenkronersklassen!

Forøvrig har tidligere DAV-serier fra Sony fått gode omtaler, og endog endel prisutmerkelser. Jeg skaffet, via kontakter i "systemet", til veie et demoanlegg fra en tidligere DAV-serie med gulvstående foran+bak (noe som anbefales varmt) som mottaker (barnefamilie med store barn) ble svært tilfreds over. Jeg sjekket anlegget hjemme hos meg selv før det ble viderebefordret, og ble absolutt positivt overrasket over ytelsene (inkl. SACD-avspilling og en "kraftig" sub)

Kjenner personlig ikke til det konkrete Sony-anlegget som du sikter til.

Mvh 777

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •