Fra surround til stereo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fra surround til stereo

Jeg vurderer å prioritere høyere på stereolyden i oppsettet mitt, istedet for å kompromisse, som man må ved å satse på surroundlyd. Jeg har Dali ikon 2 som fronthøyttalere, og disse har jeg tenkt å beholde i et stereo-oppsett.

Jeg var på hifiklubben her om dagen og hørte på Denon pma-1500AE, sammen med ikon 2 og CM7. Den fikk jo frem godlyd i begge høyttalerne, men det er liksom litt vanskelig å sammenligne med det jeg har hjemme, da det er to helt forskjellige rom. Regner uansett med at den vil gjøre en mye bedre jobb enn min Denon avr-2106, som jeg bruker i dag. Jeg vurderer denne seriøst, selv om jeg synes prisen er litt høy. Jeg tenkte å høre på Nad C325bee og, men de hadde ikke fått den inn ennå. Kan det være en god match?

Det jeg lurer på er hvilke andre forsterkere som vil låte bra sammen med Ikon. Hifiklubben har jo litt begrenset utvalg av aktuelle forsterkere, så det hadde vært fint å høre andres erfaringer med Ikon og merker klubben ikke fører.

En pris på rundt 5k +- passer bra

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke vært en mulighet å brukt 2105 som forforsterker og en kurant 2-kanals effekforsterker? Tror det ville ha gitt et bedre resultat. Forforsterkeren som sitter i 2105 er vel ikke den aller verste.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. Og med bedre resultat mener jeg at det vil bli bedre å kjøpe et effekttrinn til 5k enn en helt ny forsterker til 5k.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den minste 2 kanaleren til thule? Likte veldig godt lyden av thule og ikon 6.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    .. Og med bedre resultat mener jeg at det vil bli bedre å kjøpe et effekttrinn til 5k enn en helt ny forsterker til 5k.
    Har tenkt tanken, men må innrømme at det også her skal tas hensyn til WAF, da vi på nyåret skal kjøpe hus. Men det blir et lite sådann, så det blir nok ikke noe dedikert rom på meg foreløpig
    Var og testet Yamaha ysp-800 og 1000 (lydprojektorer) en dag og ble veldig imonert over surroundeffekten og lyden forøvrig, så jeg har også vurdert om jeg skal la en sånn overta jobben som film-lyd-formidler en gang i fremtiden.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva med den minste 2 kanaleren til thule? Likte veldig godt lyden av thule og ikon 6.
    Burde vel kanskje ha prøvd den med det samme jeg var på klubben ja, men har lest om folk som har vært missfornøyd med den kombinasjonen tidligere. En annen ting er at jeg missliker at det ikke er mulig å få rene thule cd-spillere (hvis jeg ikke tar feil her).

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Verdt å sjekke ut er det vel? bare å ta turen ned til klubben å høre, fikk ikke noe inngående demo, men det fristet meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, får sjekke ut det neste gang jeg er på klubben da

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule til Ikon 7 passet langt bedre enn Denon PMA 1500/2000AE. Ville også tro Rotel passer Ikon 2 bra.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •