Forsterker til B&W DM601 S3 høyttalere - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av sjefern
    Jeg hadde ikke kjøpt NAD til B&W. Føler at NAD er mest til "festhøytalere" Hadde heller gått for Rotel.
    Vil si meg enig med Sjefern her. Har selv Rotel på B&W. Synes det fungerer meget bra. Men som sagt så finnes det flere bra forsterkeri som passer B&W bra. Men jeg hadde kjøpt Rotel uten tvil

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Problemet" med mine 601 S3 og NAD T742 er at det er ufattelig lite bass, så lite at det blir tamt og kjedelig. Forøvrig har jeg oppdaget at det er for mye rundt 220 - 440 Hz og for lite ved 4 KHz, samtidig jeg gjerne skulle ha fått freset opp 50 Hz uten at dette påvirker pre-out.

Det er nettopp p.g.a pre-out til subwooferen at jeg ikke kjøper EQ for å krydre bassen. Regner med det også blir litt "strammere" bass dersom jeg toner ned ASW600'en og øker 50Hz på 601'ene.
    Jeg kan såklart øke bassen på forsterkeren, men den begynner visstnok allerede ved 120 Hz å øke, som gir alt for mye "lysbass". :-|

Men når jeg får masse fine penger fra Lånekassen i januar, tenker jeg at jeg kjøper en Alesis DEQ 224 for å justere frekvenser over 100 Hz.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukte Thule IA150B på B&W 601 S3 en periode da jeg ventet på fronthøyttalerne (bruler nå 601 som bakhøyttalere), og det låt faktisk knall bra. Fikk intrykk av at 601 var en tanke lyse, så tenk på det når du matcher elektronikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drister meg til å bumpe denne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&W med Denon

Jeg kjører selv en denon på mine B&W 705 høytallerer og må si at dette er en kjempefin kombinasjon. Denonen har av erfaring har et dynamisk og naturlig lydbilde som hvertfall jeg liker veldig godt. Tenker du på oppgradering kanskje til film så ville jeg f.eks valgt Denon AVR-3806 som har uttalige mange muligheter. NAD hadde jeg holdt meg langt unna med mindre du vil nedgradere til noen 15" Cerwin-Vega høyttallere. Rotel er heller ikke et galt alternativ selv om jeg mener at du vil få mer i en Denon.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD 325BEE og 320BEE er mitt tips. Disse takler t.o.m. 602 relativt greit. Mer valuta for penga skal du lete lenge etter!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •