Krell kav 400xi vs 2xParasound A23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Krell kav 400xi vs 2xParasound A23

1 februar står min nye leillighet klar, og i forbindelse med et leiker jeg meg litt med tanken på oppgraderinger. En av de største vil nok være å eventuelt bytte ut Klipsch RF7 med Martin Logan Vista. Og det skal også inn en pioneer ax4 eller hva de nå het.

Men det jeg lurer på er følgende. Vil det lønne seg å bruke krell kav 400xi som en rein effektforsterker til pioneeren, eller vil det bli like bra og kanskje bedre med 2 stk parasound a23? for denne forsterkeren gir jo 400watt i brokobla tilstand. Jeg har hatt den selv, men fikk aldri prøvd brokobling. Er det noen som har noe erfaring med dette? På forhånd takk for mange gode svar ;o)
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glem krellen på ML. Parasound A21 er et bedre kjøp enn 2x A23. A21 koster 24000kr ny.

Krellen er dog bedre på andre løsninger, makan til god forforstekrer og effektforsterker kombinert i en boks skal du lete lenge etter. Noen mener Hegel H200 er bedre, men det er nok en smaksak. Krellen sliter med impedansene ML kan operere på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at ML/KAV400Xi er en yppelig kombinasjon. Selvfølgelig er A21 og A23 bedre som rene effekttrinn enn KAV400, noe annet ville vært latterlig, men når du allerede HAR Krellen mener jeg det er unødvendig å kjøpe ytterligere et/to eff.trinn. Er ikke sikkert du ville høre forskjeller engang, unntatt ved svært høye lydnivåer. Hva med å heller bruke pengene på en dyrere recciver?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •