Pioneer 1016 ankommet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pioneer 1016 ankommet

Så var vsx-1016 ankommet i hus. Da ble den gamle sony 590es forsterkeren koblet ned. og kablene montert inn i den nye. Har foreløpig bare en gammel tv nede i kjellerstuen med kun en scart bak, og spillekobling i front (har montert PS2 inn der)- scarten går inn fra tv og inn i dvd spilleren, jeg har derfor ikke funnet ut hvordan jeg skal få til å kjøre vanlig tv lyd over receiveren (om det er mulig). Ellers så fungerer den greitt på film. Synes foreløpig jeg har dårlig trøkk i filmlyden - regner med at det har med at sub'en ikke er ankommet ennå (xtz W8.16) - ifølge posten burde jeg ha den imorgen. Så får vi se om trøkken på film blir bedre. På musikk synes jeg det er god lyd, men er ikke ferdig testet her heller.

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Husk å kjør en skikkelig runde med auto oppsett og romkorreksjonen da. så kanskje trøkket kommer tilbake... Men sub hjelper bra godt ja! ;-)

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hatt den samme i 1 uke nå, og jeg er skuffet over basse selv om jeg karkalibrert høyttalerene
    jeg har ikke sub.
    den gamle efektsvake sony forsterkeren min får jeg rimelig god bas med men ikke pioneer.

får vel skaffe meg en sub... :-| :-|

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og da kom jeg på hvorfor jeg holdt meg unna surroundreceivere
    keep it simple s

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal komme med tilbakemelding når jeg får satt opp sub'en som sagt på musikk gir den god fylde selv uten sub, både i vanlig stereo og i "7 kanals" stereo (et av valgene på menyen) På film var vel lyden heller litt platt der jeg ønsket effekt, talesekvensene fungerte imidlertid utmerket med god og klar lyd. Jeg registrerte også at jeg måtte ha betydelig mer guffe på volumet for å få tilsvarende lyd på film/musikk dvd enn det jeg måtte når jeg spilte cd. Er det en erfaring andre også har gjort seg ?

Ny rapport følger.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var sub'en koblet opp, kan ikke si at jeg er helt fornøyd med resultatet etter forløpig testing. Får ikke suben til å gi noe skikkelig punch i filmsener der det kreves - har brukt automacc på oppsetter - har også prøvd å justere slik at sub'en skal bli mere aktiv manunelt uten at jeg blir fornøyd. Når jeg spiller cd så får jeg straks mere trøkk også av sub'en - hmm. Vel blir å holde på ut over kvelden men pr nå er jeg ikke fornøyd.

Følgende innstiller står etter automacc når jeg trykker "effect/ch sel
    Effeckt: 70
    L: -4,5db
    R: -4,0db
    SR: -1,5db
    SL: -1,0db
    SW: -10db

Når jeg er inne i menyen for å se hva som er valgt på høytalere står følgende (jeg har 5 høytalere + sub)

Front: L (Large)
    Center: L (Large)
    Sur: L (Large)
    SB: NO
    SUB W: Plus

Er det noe som ser merkelig ut så er jeg takknemelig for tilbakemelding.

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å sette front, center og surr til small, x-over til 80hz og sub til yes. I tillegg så det ut til at den hadde dratt godt ned på suben din, så om du kjører med small+sub og fortsatt mangler litt, så kan du gå inn og sette den opp noen db manuelt.

Alternativt så kan du justere ned gain på suben din før kalibrering og så skru den litt opp igjen når du er ferdig. Funket fint hos meg hvertfall

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør som over sier, sett Front, Center og Sur til Small, og subwoofer YES og skru litt opp på sub nivået. Sub innstillinger og plassering tar lang tid... SÅ prøv deg fram og finn et nivå du liker. Det er ikke alltid autoinnstillingene har rett ;-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fungerte mye bedre - så takk for det.

Neste spørsmål, betyr dette at jeg manuelt må endre oppsettet fra small til large på høytalere når jeg skal veksle fra film/dvd til vanlig cd. Eller finnes det mulighet for å lagre et oppsett for film og et for cd(musikk) ? Har prøvd å se i boken men har ikke funnet noe pr nu.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan sikkert lagre fler oppsett på den? AX2 har hvertfall mulighet til å lagre 6 ulike oppsett. Men hva med å la høyttalerene stå på small når du spiller musikk og? Så tar suben fra 80hz og ned. Funker som snus å gjøre det sånn hos meg i allefall. Jeg har riktignok små høyttalere da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helgenen
    scarten går inn fra tv og inn i dvd spilleren, jeg har derfor ikke funnet ut hvordan jeg skal få til å kjøre vanlig tv lyd over receiveren (om det er mulig).
    Viss du ikke har audio ut på tven, vil du ikke kunne få tv lyden gjennom receiveren. Du har en mulighet dersom du kobler via vhs/dvd opptaker eller annen type tuner, slik at antennesignalene går via denne og lyden ut fra opptaker går til til receiver.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, forhåpentligvis får jeg byttet den tv snart. Har forøvrig endret på oppsettet hjemme, byttet in Energy c-300 høytalerene som jeg brukte som bakhøytalere. Disse ble for store i mitt lille rom. Hadde 30 dagers returrett på el-kjøp så det gikk helt fint. Dro så på expert å kjøpte Kef KHT-1005. Tok sattelittene å satte dem om som surround og bakre surround (4 stk) samtidig beholder jeg mine Kef Q55.2 som front sammen med Kef Q6c som center. Har også koblet Kef sub'en opp den gir god fylde etter mine ører. Så nå har jeg en ekstra center (sattelitt) som jeg ikke bruker samt en XTZ sub, tenkte å kjøpe en sub-ledning til slik at jeg får satt opp to stk sub. Begynner å bli mer fornøyd nå:-D

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var to stk sub koblet opp - en xtz (kjøpte en av de feilsendte) og en kef (som fulgte med KHT-1005 settet), har kjørt romkorreksjon og per nu så fungerer det utmerket, ihvertfall ikke noe problem med bass. Akkurat nå sitter jeg å koser meg med Eagles - hell freezes over.....:-D Har også sett på Istid 2...den må jeg nok se flere ganger for jeg flirte sånn at jeg ikke fikk med meg alt "lydbildet".....I can fly.....dunk....:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •