Nakamichi - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42

Tråd: Nakamichi

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av steinarolsen
    Uttales Nakamitschi. Ingen j-lyd der i gården! ;-)
    Uttales "nakamis(c)hi", der "c" Akkurat som f.eks. mushi osv. Hvor får du "t" fra?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Hvordan er egentlig specsene på min modell, noen som vet? Specs på lillebroren 5II hadde også vært spennende hvis noen vet, Anfield? Tenker da på II-modellene. :wink:
    Har ikke noen link her, men ettersom jeg husker så har PA5A MKI en 450 VA strømforsyning, mens MKII modellen har en 650VA strømforsyning til å drive 2 x 150 watt. Begge med 2 x 94uf ladelyttere.

Min modell er oppgradert til en dual monokonstruksjon, og har 2 separate strømforsyninger på 450 VA hver, i tillegg til at den nå har 4x94 uf ladelyttere. Altså en ganske stor oppgradering og denne er nok fullt ut kompatibel til å måle krefter med PA7E.... ;-)

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.Specs på PA 5 EII er iallefall 2x150 i 8Ohm Og 2x230w i 4Ohm høres kanskje lite ut men virker som den aldri mangler kraft.Har brukt den på relativt tungdrevne høyttalere(Usher CP 6371)men var aldri noen pusteproblemer der.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At H200 og KAV400 fungerer langt ifra like godt på ML er bare tull! Bent Holter har benyttet nettopp ML for å demonstrere hva H200 er god for, og man bør vel anta at konstruktøren selv og utsalgsstedet vet å sette opp noe fungerer ypperlig for å omsette produktet. At dette da feks når kun opp til knærne i forhold til en PA7 er vel en sannhet med store modifikasjoner. Husker dessuten godt at Tømmervik, når jeg kjøpte PA7EII i 92 hos han, på det sterkeste frarådet elektrostater til PA7. "Den e' ittj særlig glad i 4 Ohm eller lavere! Den e' ittj strømsterk nok..."

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært pussig om Holter hadde benyttet PA7EII tror du ikke?

At butikker kan sette opp et velfungerende oppsett er vel ren lotto enkelte ganger. Rekk opp en hånd de som har byttet om på left og right mer enn en gang?

PA7 takler ikke lave impedanser, men PA7EII har ingen problemer med 1 ohm. Hvorfor laget de en mkII-versjon tror du?

Det er godt å høre du baserer dine erfaringer på andres uttalelser - det er så mye greiere når jeg skal vurdere om jeg trenger å ta deg seriøst... Hvorfor skulle Tømmervik fraråde deg å bruke de på elektrostater, om du ikke hadde nettopp det?

Hvilket brukernavn hadde du før, steinarolsen?

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hånden min er i luften:twisted:

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Min modell er oppgradert til en dual monokonstruksjon, og har 2 separate strømforsyninger på 450 VA hver, i tillegg til at den nå har 4x94 uf ladelyttere. Altså en ganske stor oppgradering og denne er nok fullt ut kompatibel til å måle krefter med PA7E.... ;-)
    Slutt å skryt!{} Du vet godt at du ikke holder følge med mine to PA-7EII som står å varmer seg nå. :wink:

Men ja, har som sagt tidligere fulgt noe med på danske forum, der Nakamichi er mer populært enn her i Norge for "kjennere" og "gamle gutta", iflg. hva jeg kan lese meg til der, har oppgraderinger slik du nevner ufattelig mye å si, og ja, det sier seg vel selv. Tviler ikke et sekund på at din banker en orginal PA7E. Noe usikker på om den holder tritt med VersjonII ved lave laster, men hvem vet - jeg er ikke en teknisk guru. Alt jeg vet, er at nå har jeg drømme elektronikk i min prisklasse til mine elektrostater.:-D

Newcomer daytona sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kjøpt P5EII forsterkeren til Frxta ,og gleder meg til å prøve den på mine høytallere neste uke. Jeg har bare andres refeferanser ,som mener dette skal være en god match med kappa høytalerene ,som jeg sytes er litt svampaktig i bassen med luxman M02.
    Vil også prøve den på min citation 7.4 passive sub , som er svært tungdrevet.
    kan nakamichi forsterkerene brokobles og er dette å anbefale ved bruk på en subwoofer?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nakamichi må ikke brokobles!

Det eneste ankepunktet jeg har mot Nakamichi er at de ikke er like gode i bassområdet som oppover fra nedre mellomtone. Dette er noe jeg alltid har hevdet, for de er noe basstunge i enkelte oppsett - hvorfor vet jeg ikke da det definitivt ikke er kreftene det står på. Men svampaktig passer ikke på hverken PA5 eller 7. Manglende tørrhet er vel ordet jeg har lett etter, men igjen - det er nyanser vi snakker om. Post gjerne dine erfaringer når du har testet det ut

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg selfølgelig gjøre ,likte ikke det du skrev om at de er basstunge , for er det noe jeg ikke vil ha mer av er det nettopp det.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har varmet opp mine Nakamichi'er på B&W 604 S3 i natt, på disse høyttalerene har Nakamichi PA-E7II stålkontroll på bassen. Spiller faktisk bedre til mine ører enn hva MA 6.1 gjorde, noe jeg trodde var umulig. I kveld blir de tilkoplet ML, gleder meg:wink:

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare vært eier av p5II i noen få timer nå og hadde ikke så store forventninger om at den skulle endre lyden noe særlig på mine høytalere,men tenkte det kunne være verd å prøve da høytallerene mine er ganske vanskelig å drive,og dette er noe nakamichi forsterkerene skal være gode på.

Jeg brukte til vanlig en Denon AVR3200 reciver på 5x95w som har vært ganske så bra til mine kappa 7.1 høytalere, har prøvd nad 216thx og luxman M-02 effekt forsterker uten noe betydelig forskjell,
    ,men du verden for en forskjell det er nå med P5II effekt forsterkeren, langt bedre en jeg hadde drømt om.
    Nad216thx og Luxman M-02 er ikke i nærheten av å gi det lydbilde som nakamichi forsterkeren gir.

Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå kjøpt meg ennå en nakamichi forsterker ,en PA7 EII ,jeg har ikke datablad på disse forsterkerene ,noen som kan svare på hva inngangs impedansen er på dsse forsterkerene

Newcomer swans sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt nøkternhet her kan kansje være på sin plass.
    jeg var med på å introdusere pa-5 og pa-7 i en svunnen tid. lydmessig den gangen ble vi veldig positivt fornøyd. da vi skulle begynne å presse de med forskjellige typer høytalere, ble vi imidlertid veldig skuffet. en "litt" vanskelig last, og det var over og ut.
    da mkll utgavene kom, ble det noe helt annet. de høytalere vi prøvde, var ikke lenger noe problem( med ett par unntak). hele lydbildet var også strammet betraktelig opp, de var blitt "riktige" power-amper.
    det eneste negativet for oss var... de kuttet fremdeles noe tidlig, menn ikke lenger pga vanskelige laster. Vi må jo huske på hvor stor(liten) strømforsyningen her er. de kunne jo ikke produsere effekt heller. her var det andre fabrikkater som fremdeles kunne mere. lydmessig godt på lag med tiden.
    regner med at dere som nå sitter med disse mkll ene, selfølgelig sammenligner med de prisene dere nå kan kløpe de for, mot annet nytt og brukt.
    i den sammenligning, kan jeg være hjertens enig med dere, masse godlyd (og krefter) for penga. helt enig med andre her på forumet, om at det finnes masse gode gamle produkter, bare man leter(og leter riktig).
    men vi bør vel også erkjenne at "tiden ikke står stile" selv om det lydmessig kan virke slik mange ganger.
    alle, lev lykkelig med det utstyret dere erfornøyd med, gi blanke i hva andre sier, ta heller råd å vink når dere er moden for utskifting, slik at man ikke blir sittene fast i det man trodde var (er) riktig.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Nakamitsji.
    Helt riktig.
    道 eller michi uttales som mitsji og betyr "vei". Nakamichi betyr "på veien" eller "midt på veien".

http://www.logosdictionary.org/sound/ja/4809494_n.wav

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har MK2 utgaven av PA5 og er veldig godt fornøyd. Både lydmessig, og ikke minst utseendemessig. Makan til sexy effektforsterker skal man lete lenge etter. Ihvertfall etter min smak.

Prisen kan vel diskuteres. Jeg solgte en av mine (hadde tidligere to), og fikk 6.500 for den, kjøpt av en som hadde en fra før. Og ser man på alternativer på bruktmarkedet til den prisen, synes jeg man får MYE for pengene ved å kjøpe Nakamichien.

Akto, du sier den ikke må brokobles. Hvorfor må den ikke det? Jeg hadde den ene min brokoblet, og den drev subben min. Og det funket helt fint det.

IMM

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Jeg har varmet opp mine Nakamichi'er på B&W 604 S3 i natt, på disse høyttalerene har Nakamichi PA-E7II stålkontroll på bassen. Spiller faktisk bedre til mine ører enn hva MA 6.1 gjorde, noe jeg trodde var umulig. I kveld blir de tilkoplet ML, gleder meg:wink:
    Du trodde det var umulig å få bedre lyd enn med Midgard?

Trist at det er mulig å bli SÅ hjernevasket..

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pseudo
    Du trodde det var umulig å få bedre lyd enn med Midgard?

Trist at det er mulig å bli SÅ hjernevasket..
    Da er selvfølgelig pris satt som en viktig faktor, og digitalt fungerer faktisk veldig bra på B&W. Tro det, eller ejjj.. :wink:

....og husk, det er kun B&W jeg tidligere har satt MA som en soleklar favoritt på.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde forresten vært gøyalt om trådstarter endret topic til Nakamichi. :-D

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=swans]..helt enig med andre her på forumet, om at det finnes masse gode gamle produkter, bare man leter(og leter riktig).
    UOTE]

Noen tips til en nybegynner hvor man evt burde lete og hva man burde lete etter? Jeg sitter per i dag på en Denon 3806 som driver tp B&W 603 s3. Kunne godt tenkt meg prøve noe "gammelt" effektforsterkere, men vil ikke gin noe spes mere enn 4-5K for dette siden jeg mistenker at jeg ikke trenger så mye mere effekt. Hadde jeg hatt større høyttalere hadde det vært en annen sak. Men likevel synes jeg det er moromt å prøve andre ting.

mvh PiffPaff

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •