Ny reciever, trenger hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Ny reciever, trenger hjelp

Jeg er relativt ny på feltet. Kjøpte en HK AVR3550 og noen billige Proson høytalere i et pakketilbud for noen år siden og en XTZ 12" sub i fjor. Nå ser det ut som det er på tide å bytte ut recieveren p.g.a. støy i denne. Jeg tenker vel på å bytte ut høytalerene mine etter hvert så når jeg nå skal kjøpe nytt kan det være greit å ta høyde for dette.

Jeg har nå 2 fronter en center og to bakhøytalere + sub. Bør man ha 7 høytalere i et 7.1 system eller funker det fint med det jeg har?

Ser en del snakk om PreAmp. Hva er dette? er dette noe man bør ha?

Mange sier man bør ha HDMI. Hvorfor ha dette på recieveren? (jeg kjører i dag DVI-HDMI fra DVD til projektor. Og lyden optisk fra DVD til recieveren)

Hadde tenkt å legge ca. 5000 kr i en ny reciever noen gode forslag? (Brukes i hovedsak til film)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en Denon 3803 til 4500 på finn.no, det kan kanskje være et alternativ. Ikke romkorreksjon på den såvidt jeg usker, men ellers er det en knall forsterker.

Kan godt bruke bare 5 HT + sub selv om det er en 7.1 receiver
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes alltid det er litt "skummelt" å kjøpe brukt. Hva er de beste alternativene rundt 5000 hvis jeg skal kjøpe nytt?

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av taita
    Jeg er relativt ny på feltet. Kjøpte en HK AVR3550 og noen billige Proson høytalere i et pakketilbud for noen år siden og en XTZ 12" sub i fjor. Nå ser det ut som det er på tide å bytte ut recieveren p.g.a. støy i denne. Jeg tenker vel på å bytte ut høytalerene mine etter hvert så når jeg nå skal kjøpe nytt kan det være greit å ta høyde for dette.

Jeg har nå 2 fronter en center og to bakhøytalere + sub. Bør man ha 7 høytalere i et 7.1 system eller funker det fint med det jeg har?

Ser en del snakk om PreAmp. Hva er dette? er dette noe man bør ha?

Mange sier man bør ha HDMI. Hvorfor ha dette på recieveren? (jeg kjører i dag DVI-HDMI fra DVD til projektor. Og lyden optisk fra DVD til recieveren)

Hadde tenkt å legge ca. 5000 kr i en ny reciever noen gode forslag? (Brukes i hovedsak til film)

her noen virkelig gode:
    Komplett.no - Yamaha RX-V659 Receiver, Titan Dolby Digital EX, DTS-ES, 7x100 Watt
    Komplett.no - Yamaha RX-V559 Receiver Titan, Top-ART, Direct stereo, 6x95 Watt
    disse to er det ikkje så stor forskjell på.
    Komplett.no - Pioneer VSX-1016-S Receiver Sølv, USB Dolby Digital, DTS, 7X150 Watt, MCACC

det er mangen andre gode og, men disse er vertfall trygg og kjøpe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •