Yamaha RX-V2700 VS Gå til første nye innlegg Pioneer VSX-AX4SI-S

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Yamaha RX-V2700 VS Gå til første nye innlegg Pioneer VSX-AX4SI-S

Valgets kvaler har innhentet meg. Vet det er utrolig mange her inne som elsker pioneer. Jeg har bare hatt Yamaha hittill. Oppsettet forøvri er Front: Dali suite 3.5 Front: Dali og bakhøyttalerene snakker vi ikke om i denne tråden

Vil gjerne ha subjektiv feedback på disse to reciverne, hva vil passe best til mitt oppsett med Dali? Suitene er 4ohm så er det sagt og jeg savner trøkk i fra de med den gamle Yamahaen, den er dog bare på 5x100W "wattnissewat"

Reciever skal bestilles innen fredag så alle innspill blir satt pris på!

Mvh Kristian

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av krestjan
    Valgets kvaler har innhentet meg. Vet det er utrolig mange her inne som elsker pioneer. Jeg har bare hatt Yamaha hittill. Oppsettet forøvri er Front: Dali suite 3.5 Front: Dali og bakhøyttalerene snakker vi ikke om i denne tråden

Vil gjerne ha subjektiv feedback på disse to reciverne, hva vil passe best til mitt oppsett med Dali? Suitene er 4ohm så er det sagt og jeg savner trøkk i fra de med den gamle Yamahaen, den er dog bare på 5x100W "wattnissewat"

Reciever skal bestilles innen fredag så alle innspill blir satt pris på!

Mvh Kristian
    yamaha er den beste kino maskinen, og den som gir mest trøkk, kanskje litt mørk i lyden.

pionner liker ikkje høytalere med lav independens, det sier faktisk pioneer selv. men den har vel HD lyd, så den vil trekke et lengre strå på det punktet. men på de nye dvd spileerene( HD spillere vell å merke ) vil det stort sett være inne bygd dekoder, så da er jo det problemet løst.

eg hadde kjøpt yamaha'en trur eg.

mvh
    jan

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    yamaha er den beste kino maskinen, og den som gir mest trøkk, kanskje litt mørk i lyden.

pionner liker ikkje høytalere med lav independens, det sier faktisk pioneer selv. men den har vel HD lyd, så den vil trekke et lengre strå på det punktet. men på de nye dvd spileerene( HD spillere vell å merke ) vil det stort sett være inne bygd dekoder, så da er jo det problemet løst.

eg hadde kjøpt yamaha'en trur eg.

mvh
    jan
    pioneeren har ikke hd-lyd. det kom ikke med. jeg har ax4asi og er kjempe fornøyd. nok trykk hos meg, den fikk jo 6er i dvd & hjemmekino. jeg ville valgt den på nytt

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv forløperen Yamaha RX-V2500 og har vært fornøyd med den. Den har en litt mørkere lydsignatur enn Pioneer. (som jeg hørte på før jeg kjøpte Yamaha'en) og det foretrekker jeg på hjemmekino.
    Jeg hadde derfor valgt Yamaha'en, men her handler det mer om hvilken lydsignatur du foretrekker enn om den ene er bedre enn den andre. Gode produkter begge to.

Nå skal jeg muligens selge RX-V2500'en, men det er en annen sak. Har ingenting med at jeg er misfornøyd, men jeg vurderer en kraftig oppgradering av hjemmekino utstyret...

Lykke til!

Mvh C :-)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Krestjan..

Når det gjelder recivere og høytaler med 4 ohms last så er pioneer ikke ett veldig godt alternativ.. Flere melder om pioneer forsterkere som går i protect mode når lasten er på 4 ohm.. Pioneer selv har bekreftet dette til meg..

Har selv yamaha 1600 og den har aldri gitt med problemer med denne lasten... Ellers så er yamaha er meget godt valg som hjemmekinorecivier.. Anbefales

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    476
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo en Yamaha nu, får vel fortsette med det da Har gjort en særdeles god jobb den tiden jeg har hatt den. Blir vel en 2700 tenker jeg, men sitter jo å dingler på gjerde, venter på en reciever med hdmi 1.3. Duger en stund til den jeg har og så...... Skal ikke være lett

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    pioneeren har ikke hd-lyd. det kom ikke med. jeg har ax4asi og er kjempe fornøyd. nok trykk hos meg, den fikk jo 6er i dvd & hjemmekino. jeg ville valgt den på nytt
    ax4si har iverfall HD-lyd sant???

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle receivere med HDMI 1.1 eller høyere har såkalt HD lyd og dette gjelder både for de nye Yamaha og Pioneer receiverene så det er ikke noe tema.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •