Hvorfor Pioneer e.l. med juksewatt??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Knottpøbel sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvorfor Pioneer e.l. med juksewatt??

Ser at mange her på forumet har en tendens til å anbefale Pioneer (eller Denon eller Yamaha for den del), når det gjelder surround-recievere. (Iallefall i prisklassen 4500,- til , tja 9000,-)

Hvorfor det da? Det er jo de værste juksewatt-produsentene blant de "anerkjente" merkene.

Hva er galt med Nad, H/K, Rotel? De har iallefall realistiske spesifikasjoner hva angår watt, som altfor mange henger seg opp i.... (Ja!! Jeg ser heller på tyngden av en forsterker for å få en indikasjon på hvilken som er kraftigst!)

Jeg VET at forsterkeren i en Nad er kraftigere enn i en like dyr Pioneer, da Nad'en ganske enkelt har større strømforsyning! Hva Pioneer har samvittighet til å oppgi av antall watt denne leverer er jo bare tull uansett! ;-)

Så når forsterkerdelen nesten garantert er bedre i Nad, H/K, Rotel.. Hvorfor er det hele tiden Pioneer, Yamaha og Denon man ser blir anbefalt? Er det bedre dekoder/surroundprosessor det går i eller?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke folk bare anbefaler forsterkere pga hvor mye watt dem leverer. Romkorreksjon, fleksibilitet, brukervennlighet, lydkvalitet, prosessorkraft, kvalitet på komponenter og annet utstyr som følger med er med på å avgjøre hva folk velger av recievere i den klassen. De fleste i den klassen er ute etter mest og best mulig for pengene.

Man skal ikke ta tester så veldig høytidelig, men heller teste produktene selv om mulig synes jeg. Jeg har selv mine meninger om hvilke merker jeg vil forholde meg til basert på erfaring, og det har nok andre og, men er ikke redd for å prøve noe nytt. Hvor mange watt og strøm en recievere kan levere sier ikke alt om et produkt.

Vekt kommer også an på hvilken forsterkerteknologi som blir benyttet, ikke minst hvor kraftig chassiset er bygget. Kondensatorer veier heller ikke så altfor mye, men er med å bidra til bedre evne til å levere strøm under hard belastning.

Dog er det mange på forumet som liker og har Rotel, H/K og Nad, det kommer bare an på hvem som spør og gidder å svare på en tråd. De fleste velger reciever/forsterker etter behov og preferanser og deres tidligere erfaring med merker.

Selv har jeg veldig god erfaring med alle merkene du nevner, og hvis du selv liker dem så er jo ikke problemet med å velge en reciever stort Det kommer helst an på hva du prioriterer, hva du har behov for og hvilket utstyr man har ellers

Edit: En forsterkerdel/effektdel i en forsterker blir dog ikke bedre enn det den får av signal. NAD har selv sagt at dem ikke legger så stor vekt på prosessordel i sine recievere.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer lager noen av verdens beste surround receivere (AX10 f.eks) så man kan jo kanskje si det slik at de har peiling på hva de driver med. Elektronikken som sitter i forsterkerene er nok deres sterkeste side ja. Selve forsterkeriet er dog litt mer usikkert men VSX-1015 ble satt i en lab test av Homecinema Choice som du kan se her Home Cinema Hardware Reviews Legger ved et bilde utsnitt av selve effekt resultatene så kan du se selv at den slettes ikke er så ille.

Effekt messig er den bedre enn Nad T753 som priser seg tilsvarende samt den største fordelen er selvfølgelig lydkvaliten.

(Dette er også den eldre modellen som har gått ut, nye utgaven er 1016 som skal være ytterligere forbedret lydmessig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •