Cambridge Audio 340A vs T-amp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Cambridge Audio 340A vs T-amp

har tenkt på ny forsterker.. skal ha den til to system audio SA1105 (ganske små bokhylle höytalere), men har også tenkt meg en forsterker i framtiden. Er ganske ny i "bransjen", så er det sub muligheter på Cambridge og T-ampen? og så klart, hvem blir det beste valget?

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge har fjernkontroll og linjeinnganger, T-amp har ikke.
    Ingen av dem har utganger av noen slag, så sub må du isåfall koble via ht-kablene uansett hvilken du velger.

Cambridge har utseende med seg, det har ikke T-amp. Den ser billig ut, men det skulle da bare mangle. Høyttalerterminalene er ikke noe å skryte av heller, men hvis du liker å lodde så kan du lodde på bedre terminaler.
    Cambridge er også kraftigere, selv om T-amp overrasker stort der mtp hvor liten den er.

Jeg har hørt begge, og gjort meg opp mine meninger, men jeg har ikke hørt dem på samme høyttaler. Skal jeg gi en anbefaling må det bli Cambridge. Men hvis budsjettet er trangt vil du komme langt med T-amp. Den overrasket ihvertfall meg positivt.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lydogbilde sammenlignet 640 og t-amp på noen dynavoice. å betale det ekstra for 640 var ikke vits skrev de.
    med tanke på at det er stativhøyttalere du skal bruke og bass osv ikke er viktig så holder det sikkert med tampen!
    tipper den spiller bedre på flere områder oppover også

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile cambridge

Valget blor nok på cambridge, etter det jeg har hört. Grunnen er at den har fjernkontroll, også litt med utseende. nå vet ikke jeg hvor mange singnal inganger det er, men jeg trenger i värt fall 2. Om ikke mer.

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    lydogbilde sammenlignet 640 og t-amp på noen dynavoice. å betale det ekstra for 640 var ikke vits skrev de.
    med tanke på at det er stativhøyttalere du skal bruke og bass osv ikke er viktig så holder det sikkert med tampen!
    tipper den spiller bedre på flere områder oppover også
    T-amp`en min prøvde jeg på de forrige stativhøyttalerne mine; Klipsch RB-35.
    Selv om matchen ikke var helt heldig, avslørte ihvertfall Tractrix-hornet at detaljene manglet litt og utklingningen kunne vært bedre.
    T-amp`en er også veldig lett, og med sine spinkle ht-terminaler kom det fort skrapelyder i høyttalerne hvis ikke ampen fikk ligge 100% i ro. Ikke et stort problem som ikke kunne løses, men irriterende nok.
    Bassen var god nok i massevis.

Jeg skulle gjerne ha testet T-amp på Equinox som jeg har idag, men den er lånt bort. Holder allikevell en knapp på Cambridge, da den har endel fordeler som T-amp ikke besitter.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

har storebror

Jeg har spilt Cambridge audio 640v2 på Dynavoice og jeg må bare skryte av den komboen, solid bygget og pent design, god fjernkontroll også.
    tampen har jeg ingen erfaring med men den er jo BILLIG! kunne kanskje tenkt meg en slik bare for morroskyld

men til et seriøst stereo anlegg ville jeg nokk gått for Cambridge ja.
    den mindre modellen har da to preout den også har den ikke?
    mange muligheter.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    T-amp`en min prøvde jeg på de forrige stativhøyttalerne mine; Klipsch RB-35.
    Selv om matchen ikke var helt heldig, avslørte ihvertfall Tractrix-hornet at detaljene manglet litt og utklingningen kunne vært bedre.
    Hadde i såfall vært interessant med å bruke t-amp til bi-amping?
    Brukt den i bassen og evt en liten rørfosterker til diskanten? Lurt inn ett aktivt delefilter kunne det blitt morsomt:-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    koblet akkurat t-ampen på anlegget igjen for å høre. overrasker hver gang...
    størrelsen på lydbildet og detaljer er det få forsterkere til 5-6000 som kommer i nærheten av iallefall.
    akustisk gitar er ganske spesielt, dynamisk oppløst og naturlig...
    den kan virke litt steril i noen system dog. som på rb35 jeg eide tidligere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •