Spørsmål ang. gamle/nye Embla effektforsterkere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. gamle/nye Embla effektforsterkere.

Jeg kikker litt på disse nå da jeg er ute etter tre brukte/nye effektforstekere som tåler høyttaleroppgradering når den tid kommer. Jeg ser at eldre modeller er nevnt mange ganger men bare som "500 W Embla" for eksempel og det er ikke så lett for meg å finne noe info om de da.

Hva heter de eldre modellene fra Embla, hva slags spesifikasjoner har de og er det noe spesielt med de jeg bør vite om før jeg inngår et eventuelt bruktkjøp?

Hva står B&O for i ICE sammenheng?

Jeg har B&W CDM7-NT fronthøyttalere og CDMC-NT senterhøyttaler. Embla Tinea er litt fristende.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg en kjenning av meg så har de gamle bedre stømforsyning.
    Ikke helt sikker da, men B&O var blandt de første som tok i bruk teknologien.
    Ikke å se bort ifra at de sitter på patent..

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aiming for ideal audio power conversion, the newly established company, Bang & Olufsen ICEpower a/s has already come far.

As the result of many years of fundamental research within the field of audio power conversion, Bang & Olufsen ICEpower a/s was founded in 1999. The hard work was turned into technology platforms and the exploration of a wide range of ICEpower applications could begin.

For the first time in the 75-year of Bang & Olufsen history, a private person has been granted joint ownership. This joint venture between Bang & Olufsen a/s and the ICEpower inventor, Ph.D. Karsten Nielsen, is the perfect combination. The established organization with its experience and well-known quality products turns the ideas of the young entrepreneurial scientist into reality.

Bang & Olufsen ICEpower a/s is reality and the lines are drawn for further revolutionary research and development. Successfully, the first audio power amplifier products have been marketed, and Bang & Olufsen ICEpower a/s is moving closer towards the vision for ICEpower to be used everywhere!
    ICE power brukes i Midgard Audio, B&Os egne komponenter, Samsung forsterkere, Embla Audio, Rotel, Jeff Rowland, Audi A8 (ja, bilen!) osv

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Lurte litt på om det kanskje var Bang & Olufsen det sto for men det virket litt rart for meg.

Lesestoff: Standard Modules

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •