Hei.

Er det noen som har erfaring med bruk av Denon S-301's component video utgang?

I mange forskjellige medier på internett står det at denne modellen klarer oppkonvertering fra analoge innganger (AUX1/AUX2) i S-Video format til component video ut. Bl.a. i manualen (engelsk, fransk og tysk), CNet review, Amazon.com, etc. I manualen står det indirekte ved at det er en notis om at man muligens trenger en TBC ved bruk av dårlige kilder fra tape-spillere i Composite/S-Video format når man bruker component video ut.

På Component-video utgangen får jeg kun se DVD-bildet og menyene på receiveren, dersom jeg svitsjer til AUX1/AUX2 så får jeg ikke noe signal ut.

Composite->S-Video upconversion fungerer fint.

Jeg er klar over at det finnes en annen versjon av Denon S-301 som ikke har Scart-kobling i USA, men siden det står i både den tyske og franske manualen at man kan oppkonvertere S-Video til Component så burde det vel gå?

Kan det hende at min receiver er ødelagt?

Jeg er klar over at det er dip-svitsjer på baksiden av S-301 for å velge Interlaced/Progressive på component ut, samt en innstilling for HDMI modus. Jeg har prøvd alle disse innstillingene, samt innstilling av wide/letterbox/pan&scan (med power-off/on sekvens for hver test).

Hvis det er noe triks for å få dette til så er jeg veldig interessert i å høre om dette, evt. andres erfaringer med component-video ut på Denon S-301 (eller S-101).

Jeg er klar over at det ikke blir noe magisk bedre bilde ved en S-Video -> component conversion, men jeg prøver å få mindre manuell svitsjing og færre kabler i anlegget mitt.

Her er quotes fra internett ang. component video conversion på Denon S-301:

Denon S-301 DVD entertainment system with near-high-definition DVD playback & iPod compatibility at Crutchfield.com
"composite-to-S-video, S-video-to-composite, composite-to-component, and S-video-to-component video conversion"

Amazon.com: Denon S-301 DVD Home Entertainment System: Electronics
"component conversion (composite to/from S-Video, composite/S-Video to component)"

USATODAY.com - Tech News & Web Guide
"Also, the S-301's HDMI output can't display any analog video source, such as a standard-def set-top box, a video game console, or a VCR, that uses one of the two A/V inputs. You'll need to toggle over to the composite, S-Video, or component connection instead."

Denon S-301 manual
"When the component video terminals are used to connect the S-301 with a TV (or monitor, projector, etc.) and the video or S-Video terminals are used to connect the S-301 with a VCR..."

mvh,

- Øivind